2013-11-02, 01:17
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Olika typer av forum lockar naturligtvis olika typer av människor. Det är ju till exempel inte så att de utmärkta skribenter som gjorde Newsmill läsvärt flockats till Flashback nu när sajten lagts på is. Istället har de dragit sig tillbaka till bloggar och Twitter där de bara läses av de närmast sörjande.
Det var alltså inte det du skrev, och därför inte det jag svarade på.

Citat:
Men om man nu är intresserad av att diskutera politik så fungerar Flashback, och ett eller annat idiotinlägg är ingen ursäkt för att avstå - då är man helt enkelt för lat eller har andra engagemang i tillvaron som får företräde.
Nej, detta är, återigen, helt enkelt en (svårförklarlig) missuppfattning av verkligheten. Idiotinläggen (o.s.v.) är många och en fullt tillräcklig orsak till avstående; de gör det omöjligt för Flashback, och denna tråd, att fungera på det sätt de skulle kunna utan dem.

Citat:
?
?

Citat:
Eftersom Flashback är free for all så kan du inte få människor att sluta skriva här oavsett vad du tycker om deras inlägg.
Liksom Easy-Lee läser du in saker i det jag skriver som inte står där. Jag har inte talat om eller åsyftat detta. Vad jag försöker göra är att bilda opinion bland Flashback-skribenterna för undvikande av kloakmässigheter.

Citat:
Om du dessutom inte är intresserad av att tillföra något i sak till diskussionerna som förs så är frågan om du tänkt igenom vad du håller på med.
Varför är det frågan? Är det inte tillräckligt genomtänkt att vara intresserad av att få bort kloakinnehållet, så att ert värdefulla sakinnehåll bättre kommer fram?
Citera
2013-11-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakrensaren
Vad jag försöker göra är att bilda opinion bland Flashback-skribenterna för undvikande av kloakmässigheter.

[...]

Varför är det frågan? Är det inte tillräckligt genomtänkt att vara intresserad av att få bort kloakinnehållet, så att ert värdefulla sakinnehåll bättre kommer fram?

Fair enough. Jag tror inte det fungerar på det sätt du tänker dig, men om du vill bredda deltagandet på forumet och har en idé om hur så pröva gärna.

/SD-trollet
Citera
2013-11-02, 01:29
Medlem
Blixtmannens avatar
Guuuud va jobbig du är! Världens dyraste kaffe är ju det där indonesiska bajskaffet, bönan rostas efter att den har färdats genom något djurs tarmsystem. Någon hade modet att prova det första gången. Nog borde människans nyfikenhet även kunna övervinna otäcka användarnamn på ett anonymt forum också.
Citera
2013-11-02, 08:00
Moderator
Siegfrids avatar
Sluta genast diskutera användarnamn.
/Mod.
Citera
2013-11-02, 09:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Stämmer! Jag fogar den till listan över andra saker som "för tankarna till 30-talets Tyskland":

Nej, de är kvar i 2003 och tror att de invandringskritiker som de bekämpar är kvar i 1993.
Utom Arnstad då, han tror att det är 1933.

För att inte tala om "Psykosomalisk" och "Snorungekuken".

"Fredagsmysnegern" är det roligaste jag sett.

Annars håller jag med om att PK-febern på Facebook bedarrat betydligt. Jag har till och med kunnat länka och uttala mig öppenhjärtligt utan att någon kommit med PK-invändningar.
Citera
2013-11-02, 11:39
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Fair enough. Jag tror inte det fungerar på det sätt du tänker dig, men om du vill bredda deltagandet på forumet och har en idé om hur så pröva gärna.
Jag befarar att min rensningsmetod innebär att man hamnar off topic i respektive tråd, även om den tillämpas på mer än användarnamn. Men jag kan, som jag nämnde, starta en ny tråd om vad jag menar vara problemet, om det inte redan finns någon lämplig.

On topic är, tror jag, Carl Johan Ljungbergs nya blogginlägg, Svensk invandringsdebatt inmålad i ett hörn, som jag i andra sammanhang försökt fästa uppmärksamheten på. Det var eftersom jag råkade se att Sodomizer citerade och länkade till det som jag hängde upp mig på hans namn. Tyvärr försvann länken av någon anledning i mitt citat från Sodomizer ovan.
Senast redigerad av Kloakrensaren 2013-11-02 kl. 11:45.
Citera
2013-11-02, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Apropå mediakrig. Är det bara jag om har noterat att floskelflödet av snyftiga pk-länkar på facebook har avtagit avsevärt det senaste halvåret?
Det är inte bara på Facebook. Jag medlem i ett par slutna nätforum för några olika specialintressen.
Där finns det ju alltid en area för Offtopic där folk lägger in allt möjligt som faller dom in.

Dom flesta undviker att ta upp politik, väl medvetna om att det kan skapa onödig splittring. Utom en handfull vänsteridioter som helt enkelt inte kan hålla käften.

Dessa PK-förnumstiga personer som ständigt länkat till alla snyftartiklar av PK-karaktär som dom kunnat hitta i DN & Aftonbladet, vare sig det var zigenare, apatiska barn eller ensamkommande.

För lite mer än ett år sedan så började dessa plötsligt få mothugg, vilket dom inte fått innan. Nivån på motståndet var kanske inte alltid det högsta, men man märkte att den lokala koncensuseliten blev helt chockade av att någon sa emot.

Tonläget blev väldigt hätskt, admins fick jobba för fullt & ett par av dom värsta PK-iterna verkade till slut få psykbryt på riktigt & lämnade forumen.

Det senaste halvåret så har dessa länkar till DN-propaganda nästan helt avtagit & forumen har återgått till att behandla det specialintresse/hobby som det var tänkt från början.

Detta har jag observerat på två helt olika forum & det har kronologiskt hänt ungefär samtidigt, så visst är något på väg att förändras i grunden.
Citera
2013-11-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakrensaren
Jag befarar att min rensningsmetod innebär att man hamnar off topic i respektive tråd, även om den tillämpas på mer än användarnamn. Men jag kan, som jag nämnde, starta en ny tråd om vad jag menar vara problemet, om det inte redan finns någon lämplig.

On topic är, tror jag, Carl Johan Ljungbergs nya blogginlägg, Svensk invandringsdebatt inmålad i ett hörn, som jag i andra sammanhang försökt fästa uppmärksamheten på. Det var eftersom jag råkade se att Sodomizer citerade och länkade till det som jag hängde upp mig på hans namn. Tyvärr försvann länken av någon anledning i mitt citat från Sodomizer ovan.
Bland det bästa som skrivits i ämnet. Är tyvärr benägen att instämma i slutklämmen "Så länge statsministern framhärdar i sina låsningar medan godkända debattörer krampaktigt ser en fortsatt hög invandring som det enda moraliska eller humana, lär en ändring kunna ske bara om de materiella och övriga kostnaderna blir så höga att de inte kan ignoreras."
Citera
2013-11-02, 11:57
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Frida Boisens krönika "Sverige är ett rasistiskt land" i GT den 27 oktober hyllas ute i den mångkulturella världen och krönikören, B.J. Epstein, i Huffington Post intygar vilket oerhört rasistiskt land Sverige är, vilket hon själv fick erfara under sin egen sejour i det intoleranta landet i norr:

http://www.huffingtonpost.co.uk/bj-e...b_4181212.html

Citat:
Having lived in three of the OECD countries, I can definitely agree that Sweden was a very hard place to be a foreigner.

It wasn't uncommon for people to refer to me as "svartskalle" (literally, "blackhead") or "blatte" (slang for "foreigner"); once someone even called shouted "neger" (yes, "nigger") at me on the street. Charming.

Citat:
Racism is a serious problem in Sweden, and the OECD survey proves this. But it's also a major problem in many other countries, and it's time that we look seriously at ourselves and think about what we mean by nationalism.
Citera
2013-11-02, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Frida Boisens krönika "Sverige är ett rasistiskt land" i GT den 27 oktober hyllas ute i den mångkulturella världen och krönikören, B.J. Epstein, i Huffington Post intygar vilket oerhört rasistiskt land Sverige är, vilket hon själv fick erfara under sin egen sejour i det intoleranta landet i norr:

Det BJ inte berättar är att hon besökte blatteland när de skrek neger åt henne. Ty i det riktiga Sverige är det få som skriker neger åt en neger.
Citera
2013-11-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald

Och sen vaknade negern!

Helt sinnessjukt rubbat. Har inte hört någon bli kallad för neger IRL sedan 80-talet men denna negern blev rasistiskt förföljd mest hela tiden.

Undrar om jänkarna köper det?
Citera
2013-11-02, 12:23
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Och sen vaknade negern!

Helt sinnessjukt rubbat. Har inte hört någon bli kallad för neger IRL sedan 80-talet men denna negern blev rasistiskt förföljd mest hela tiden.

Undrar om jänkarna köper det?
B.J. Epstein är dessutom en vit judinna, så att hon skulle blivit kallad neger, svartskalle, blatte eller liknande är rent påhitt. Hon har även tidigare skrivit Sverige-hatande krönikor i Huffington Post.

Antagligen en utåtagerande skrikig typ (tänk Fran Drescher) som inte klarat av att läsa svenska koder och hur man klarar sig i Sverige, och lägger skulden på allt och alla andra än sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in