Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Peter Wolodarski har idagens rompredikan - Tionde (?) romerbrevet... - valt ett annat försvar (eller angrepp.. beroende på hur man ser det). Det är, enl. Wolodarski, graverande att Skånepolisen
Dessa "tveksamheter" anser Wolodarski vara tillräckligt för att torpedera polisens trovärdighet. Mot bakgrund av svenska journalisters låga trovärdighet hos allmänheten så bjuder sig ordet
chutzpah.
Man vet att argumenten tryter när Wolo är nere på att motsägelsefulla budskap under de första timmarna (då alla som uttalade sig var rådjur i xenonljus) är ett tecken på att en hund är begraven.
Om en journalist sparkade in min dörr, höll upp en mikrofon och skrek VAR ÄR DINA NYCKLAR?!?!?! Skulle jag troligen svara "ehhh öhhhh jag tror jag har dem i byxfickan. Nej, vänta, de låg inte där. Jackan kanske. Nej, inte jackfickan heller. Vad fan... kollar soffan. Inget där heller. Jag har nog tyvärr tappat bort dem. Nej, vänta. Jag använde den andra jackan igår. Ja, där var dom! Dom låg i jackfickan!"
...skulle journalisten kunna skriva "CrispyKreem gav många olika versioner. Först fanns nycklarna i byxfickan, sedan var de i jackan, sedan inte i jackan, sedan i soffan, och slutligen fanns de inte alls. Sedan dök de plötsligt upp i jackfickan som alldeles nyss var tom."
Det skulle förvisso vara korrekt rapportering, men det enda den skulle bevisa är att jag inte i varje ögonblick är beredd att konfronteras med vilken fråga som helst och ge ett klockrent, otvetydigt och bombsäkert svar, bara för att jag formellt sett ansvarar för
till exempel mina nycklar.
Göran Hägglunds pressekreterare Johan Ingerö apropå Boisens krönika och "endast Sverige svenska journalister har":
Citat:
Johan Ingerö @JohanIngero 58m
Undrar om vi även är sämst i OECD på tidningskolumners kvalitet?