2010-03-07, 02:05
Medlem
Jag drömde att jag låg i sängen med en tjej som jag brukar ta buss med, ja hon är snygg.
Jag måste erkänna att jag drog en morgonrunk
Citera
2010-03-07, 11:32
Medlem
chamaemoross avatar
Inatt drömde jag att jag blev jagad av zombies och om jordens undergång. Denna drömmen återkommer minst sex gånger i månaden och efteråt kommer jag för det mesta ihåg allting. Inatt började mardrömsscenariot på en strand. En varm somrig strand på Mallorca men mitt i natten. Jag stod ute på piren i en fiktiv spansk strandresort och såg hur eländet/vansinnet spred sig runt området. Byggnader sattes i eld och folk skrev som tokiga, jag kunde inte med säkerthet se vilka som var smittade så jag höll avstånd och hukade mig i sittande position, både för att få bättre stabilitet och för att förbli disguised från zombiesarna.

Nästa scenario är inne i en avlång sal, möjligtvis 9 x 4 m där en bar på 4 m är till vänster om mig med bardisk och stolar och inredning. Runt baren står också bord som folk sitter på. Vi som är här har flytt från allt kaos som var längre upp i däck, men har precis insett att vi också är nära döden. I vad vi lyckas reda ut har kaptenen också blivit en tokig vansinnig zombie så båtens rodder kan inte längre kontrolleras, något som gör att hela jävla fartyget tippar. De sista vi människor gör innan vi inser att hela jävla salen snart kommer vara vattenfylld är att vi tar förväl till varandra och hör bankandes tokiga zombies bakom oss som vi inte bryr oss om.
Precis innan slutet springer jag till bardisken, tar ett avlångt glas och häller upp Jack daniels whisky, sveper hälften och händer över resten till nån annan snubbe. Precis innan jag räcker över den dyker min döda morfar upp i drömmen och säger ”du är en fin kanin,” sen är drömmen slut. (Det var något med en kanin han uttalade sig om). Hade jag drömt 1 minut till så hade jag drunknat i drömmen.

Sista scenariot i nattens dröm utspelas vid en avstängd motorväg drygt 1 kilometer från ett spanskt varuhus som heter Porto Pi som ligger i utkanten av Palma på Mallorca. Jag har precis flytt ett zombieinferno i en turistort och lyckats ta mig upp bergen. Jag kommer ihåg att jag är mycket uppvärmd och explosiv under denna delen. Jag har precis flytt ett kaos och säkert sprungit 8 km på 30-40 minuter i uppförsbacke och terräng.
När jag till slut hör att ljuden bakom mig upphör ser jag en buss som kommer men vägrar stanna, ingen är ens på bussen och jag står där och funderar över vad FAN en region Skåne buss gör på Mallorca. En sekund efter kommer en bil som jag springer framför, chaufförer verkar drabbas av chock och tappar kontroll över bilen. Bilen voltar fyra rundor och jag springer iväg. Känner hur ångesten ökar då jag inte vet om de klarade sig, men vågar inte se ifall de överlevt, jag springer iväg i nattmörkret och woops - är jag vaken igen.
Citera
2010-03-08, 17:47
Medlem
Drömde att jag knullade den brittiska tjejen som var Ross flickvän ett tag i friends. Inte sett ett avsnitt av friends på flera år, och inte ens tyckt hon var särskilt snygg...
Citera
2010-03-18, 21:13
Medlem
Limberjs avatar
Vilka roliga drömmar ni haft

Senast inatt hände en skum sak, men inte med mig.
Först låg jag nere vid fotänden av sängen och läste min bok i ljuset från datorskärmen (jag var vaken då, men pojkvännen sov), så hörde jag hur han började andas konstigt och kippa efter luft. Då sätter jag mig upp och tittar på honom tills han slår upp ögonen. "vad drömde du?" undrade jag. "att jag inte fick luft" så berättade han om sin dröm, någonting om en båt med pooler med olika plan så att ena poolens vatten åkte ner i den andra eller något.
Efter att han blundat några sekunder mumlade han "vilken svårighetsgrad ska jag välja?" "va?" "vad fan säger jag?"

det var nog bara en rolig sak :P annars kommer en märklig och rolig dröm här (som är från mig):

En polare (R) hade valpar med sig till skolan i en stor bur/på en kudde (det skiftade hela tiden) som han skulle sälja, såg ut som marsvin med hundansikten.
Jag valde en söt liten fläckig valp som jag ville ha och K valde en lite mer helfärg.
Sen är i något klassrum med vår gamla lärare som slutat, på mentorstid.
Teatereleverna berättar något viktigt för oss.
J tittar på klockan och säger att jag ska skynda mig, tåget går snart.
Men jag missar det.
Efter det går jag och K tillbaka till R och valparna (som är i något slags rum nu för att valparna inte ska störas) för att köpa dom innan vi går hem. K tog min valp och sa att det var han som valde den och jag den "fula".
Sen går han.
Jag och R börjar prata om valparna, som helt plötsligt blivit råttor.
I en av burarna låg en död råtta och i en annan förökade sig råttorna som jag vet inte vad och blev mindre.
Jag sa till R, typ "gör så här så blir dom möss tillslut".
En av råttorna sitter inte ens i buren, satt bara där på kudden.
Jag går därifrån och tror jag ska stämma K för att han tog min råtta.
Får reda på att drottningen (Englands, inte Sveriges) ska åka med en finlandsbåt och jag måste snacka med henne om stämningen.
Eftersom man inte kan köpa biljetter när drottningen ska med båten så smög jag på på något sätt. Kommer bara ihåg när jag smög bakom massa kartonger, sen var jag helt plötsligt i köket på båten.
Inne i en stor sal, som såg ut som en slags teater, skulle drottningen hålla ett kort tal och sen äta mat inne på sin hytt som var bakom scenen.
Jag stod i dörröppningen, drottningen hade inte kommit än, och det satt säkert tusen människor i publiken och väntade på henne.
Hennes matvagn kom åkandes bakom mig som drogs av två tjejer med röda klänningar.
"Vad bra" tänkte jag, för jag hade också en röd klänning och kunde dra vagnen med dom utan att dom märkte det. (jag har aldrig klänning på mig)
Det gjorde jag, såg ut som James Bond, så jävla smidig jag var.
När vi kom fram till drottningens rum satte jag mig i ett hörn och väntade.
Båten började plötsligt gunga utav helvete, alltså verkligen, fick hålla i mig för glatta livet och började må pissilla.
Så kom jag på att jag hade sett något i korridoren som kunde börja brinna, och det måste ha varit dens fel att båten gungade!
Så jag gick ut i korridoren där det brann som fan, dörrar stod snea, och elden nuddade mig inte ens. Jag valde att försöka ta vägen tillbaka som jag kom ifrån, och hoppade smidigt över några saker på golvet och en dörr.
Det sprang någon framför mig som jag visste att jag måste fånga! Jag tror att jag misstänkte att det var han som startade elden för att döda drottningen.
Så jag börjar springa längs den brinnande korridoren och det blir som film, man zoomar ut och man ser oss springa på en teveskärm, som om någon filmar oss.Helt plötsligt är vi med varandra och springer ifrån någon onding.
En flintskallig snubbe med ärr och cigarr, tror jag, skrattar lite åt skärmen, där jag har blivit en uggla. Och han säger att hans sökare kan se ugglor, så nu är vi båda fast.
Citera
2010-03-19, 00:09
Medlem
-Moon-s avatar
Drömde att jag hälsade på i skolan där jag gått högstadiet. Här gick jag omkring genom korridorerna och då jag gick in genom en dörr, som leder in till ett ställe med datorer, ser jag ganska många elever i bakgrunden. Framför mig står dock en tydlig figur, som är en av de lärare jag hade mest. Han verkar jätteglad att se mig, men säger att han tyvärr ska ner med eleverna till matsalen nu och inte hinner prata med mig så mycket. Hur som helst kramas vi, men medan vi gör detta lägger jag märke till att det rinner snor ur näsan på mig. Jag hoppas att det inte ska fastna på hans tröja, vilket det därför såklart gör... När jag sedan släpper honom och backar blir det en snortråd som dras ut. Jag hoppas verkligen att han inte ska märka den. Kanske gjorde han det och kanske gjorde han det inte, men han verkade i alla fall inte synbart äcklad eller besvärad. Sedan gick jag tillbaka genom skolan samma väg jag kommit medan jag höll för den snoriga näsan. När jag tänkte att det nog såg dumt ut att gå och hålla så var snoret plötsligt borta utan att jag tänkte på det... Sedan träffade jag en elev som varit ett eller två år yngre än jag då jag gått på skolan. Tydligen hade han i drömmen varit en bråkstake (vilket han inte varit i verkligheten) och därför fått straffet att ha på sig en speciell uniform och gå runt på skolan och sälja popcorn samt en blandning av chips och choklad... Jag pratade lite med honom och han suckade och sa att det var såhär det blev om man var bråkig. Han pekade på skålen med chips och choklad och menade att eleverna, som annars gått till affären i närheten på lunchrasterna och köpt godis, nu kunde vara ännu latare och köpa av honom. Jag skrattade lite och sa att "Ja, då blir dom väl ännu tjockare..."
Citera
2010-03-20, 17:29
Medlem
http://www.dreaminterpretationsource.com/forum/

testa detta forum
Citera
2010-03-23, 15:42
Medlem
stolpsk0tts avatar
Jag måste bara berätta om min sjuka dröm inatt HAHA

Jag drömde att jag outade mig själv till en väldigt nära polare på flashback. Sen förflyttades jag, den polaren och 3 andra polare till mig, till en lägenhet där vi skulle hålla koll på en förrymd fånge från något land. Sen när min polare var inne på datorn (förmodligen för att kolla upp mig på flashback) så rymde den där killen, och allt slutar med att vi förföljer han genom en skola, fast jag har inga skor på mig, så jag glider på mina strumpor på golvet, och glider rakt in i ett par skåp.

Jag tar emot mig med mina händer, eller närmre bestämt mina knogar, och skriker sedan högt "AJ", varför vet jag inte, för jag kände ju ingen smärta sen vaknar jag iallafall av att en fågel kvittrar utanför mitt fönster.

Är fortfarande osäker på om jag ska klassa den som en mardröm eller bara en vanlig sjuk dröm.. haha.

Sjuk var den iallafall.. Tack för någon läste!
Citera
2010-03-23, 21:43
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Jag försökte lära farmor hur en dator och internet fungerade. Av någon anledning hade jag en Macdator och den krånglade hela tiden vilket fick min farmor att bli sur och inte förstå vad det var som var så fantastiskt och bra med datorer och internet.
Citera
2010-03-24, 02:07
Medlem
dino.m3s avatar
sista drömmen jag kommer ihåg var att ja grävde i framgården på en stor villa, där hittade jag något knark inlindat i plast, kommer ihåg i drömmen att det luktade gott iaf haha,

senare bytts det till att ja har 5 ferraris framför mig och ja kan välja vilken jag ska ta, tar 1 och börjar drifta runt en racebana

tror att ja vakna upp sedan=)
Citera
2010-03-27, 03:53
Medlem
euphorias avatar
Vaknade just av en mardröm där jag var bjuden på släktträff men hade ångest över att jag luktade bajs för att jag hade grävt med fingrarna inuti rövhålet utan att ha möjlighet att tvätta mig så hela tiden uppstår något hinder för mig som gör att jag inte kan ta mig till toaletten
Citera
2010-03-28, 03:06
Medlem
euphorias avatar
Jag drömde att jag skulle plugga kanji med en tjej som var på mig och skulle bjuda på en flaska vatten så när hon kom med den hade hon stoppat ner den mellan brösten så att jag skulle få plocka den där ur Samtidigt sändes ett program på Kanal 5 där deras underhållningsprogram ännu en gång nått botten då programledarna tävlade i ett program där de hetsade varandra till att suga kuk.

Jag drömde en mardröm att jag letade efter en efterlyst persons lik i skogen men stötte på en massa mördare som följde efter mig till någon fin herrgårdsfest där jag förgäves tvingades gömma mig. Fan jag drömmer för mycket mardrömmar.
Citera
2010-03-28, 12:34
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag lite all möjlig skit, men en kul sak drömde jag. Jag var ute och gick i ett bostadsområde, och vid ett hushåll satt det några fjortisar utanför och grillade eller nåt sånt, men de hade en laptop där och jag tänkte genast "FLASHBACK!" och loggade in på Krafse. Sen tänkte jag "Jaha, vad nu då? Hur gör man nu?" och gick därifrån när jag började känna mig dum.

De tyckte inte om att jag lånade datorn utan att fråga, men skit samma, det var akut och jag var tvungen att logga in.

Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Vaknade just av en mardröm där jag var bjuden på släktträff men hade ångest över att jag luktade bajs för att jag hade grävt med fingrarna inuti rövhålet utan att ha möjlighet att tvätta mig så hela tiden uppstår något hinder för mig som gör att jag inte kan ta mig till toaletten

Hahaha!
Senast redigerad av Krafse 2010-03-28 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in