Vilka roliga drömmar ni haft
Senast inatt hände en skum sak, men inte med mig.
Först låg jag nere vid fotänden av sängen och läste min bok i ljuset från datorskärmen (jag var vaken då, men pojkvännen sov), så hörde jag hur han började andas konstigt och kippa efter luft. Då sätter jag mig upp och tittar på honom tills han slår upp ögonen. "vad drömde du?" undrade jag. "att jag inte fick luft" så berättade han om sin dröm, någonting om en båt med pooler med olika plan så att ena poolens vatten åkte ner i den andra eller något.
Efter att han blundat några sekunder mumlade han "vilken svårighetsgrad ska jag välja?" "va?" "vad fan säger jag?"
det var nog bara en rolig sak :P annars kommer en märklig och rolig dröm här (som är från mig):
En polare (R) hade valpar med sig till skolan i en stor bur/på en kudde (det skiftade hela tiden) som han skulle sälja, såg ut som marsvin med hundansikten.
Jag valde en söt liten fläckig valp som jag ville ha och K valde en lite mer helfärg.
Sen är i något klassrum med vår gamla lärare som slutat, på mentorstid.
Teatereleverna berättar något viktigt för oss.
J tittar på klockan och säger att jag ska skynda mig, tåget går snart.
Men jag missar det.
Efter det går jag och K tillbaka till R och valparna (som är i något slags rum nu för att valparna inte ska störas) för att köpa dom innan vi går hem. K tog min valp och sa att det var han som valde den och jag den "fula".
Sen går han.
Jag och R börjar prata om valparna, som helt plötsligt blivit råttor.
I en av burarna låg en död råtta och i en annan förökade sig råttorna som jag vet inte vad och blev mindre.
Jag sa till R, typ "gör så här så blir dom möss tillslut".
En av råttorna sitter inte ens i buren, satt bara där på kudden.
Jag går därifrån och tror jag ska stämma K för att han tog min råtta.
Får reda på att drottningen (Englands, inte Sveriges) ska åka med en finlandsbåt och jag måste snacka med henne om stämningen.
Eftersom man inte kan köpa biljetter när drottningen ska med båten så smög jag på på något sätt. Kommer bara ihåg när jag smög bakom massa kartonger, sen var jag helt plötsligt i köket på båten.
Inne i en stor sal, som såg ut som en slags teater, skulle drottningen hålla ett kort tal och sen äta mat inne på sin hytt som var bakom scenen.
Jag stod i dörröppningen, drottningen hade inte kommit än, och det satt säkert tusen människor i publiken och väntade på henne.
Hennes matvagn kom åkandes bakom mig som drogs av två tjejer med röda klänningar.
"Vad bra" tänkte jag, för jag hade också en röd klänning och kunde dra vagnen med dom utan att dom märkte det. (jag har aldrig klänning på mig)
Det gjorde jag, såg ut som James Bond, så jävla smidig jag var.
När vi kom fram till drottningens rum satte jag mig i ett hörn och väntade.
Båten började plötsligt gunga utav helvete, alltså verkligen, fick hålla i mig för glatta livet och började må pissilla.
Så kom jag på att jag hade sett något i korridoren som kunde börja brinna, och det måste ha varit dens fel att båten gungade!
Så jag gick ut i korridoren där det brann som fan, dörrar stod snea, och elden nuddade mig inte ens. Jag valde att försöka ta vägen tillbaka som jag kom ifrån, och hoppade smidigt över några saker på golvet och en dörr.
Det sprang någon framför mig som jag visste att jag måste fånga! Jag tror att jag misstänkte att det var han som startade elden för att döda drottningen.
Så jag börjar springa längs den brinnande korridoren och det blir som film, man zoomar ut och man ser oss springa på en teveskärm, som om någon filmar oss.Helt plötsligt är vi med varandra och springer ifrån någon onding.
En flintskallig snubbe med ärr och cigarr, tror jag, skrattar lite åt skärmen, där jag har blivit en uggla. Och han säger att hans sökare kan se ugglor, så nu är vi båda fast.