2010-03-28, 16:20
Medlem
Krellyans avatar
Jag drömde att jag och mitt ex hade analsex på en parkeringsplats, på asfalten. Så vitt jag minns så tror jag det var på en ~20-bilarsparkering i centrala Göteborg, på sommaren

Skrattade rätt friskt när jag vaknade
Citera
2010-03-29, 12:22
Medlem
bernie512s avatar
Hade en dröm där jag och en tjej som jag gillar hade trevligt med varandra och satt och pratade. I drömmen hade jag en näst intill euforisk känsla. Drömmen slutade genom att någon eller något separerade på oss och jag vaknade sedan upp. Blev nästintill deprimerad när jag vaknade och förstod att det inte var sant.
Citera
2010-03-29, 20:51
Medlem
Krafses avatar
Häromdagen drömde jag om en förskräcklig atombomb i horisonten. Fatta dödsångesten när man såg något gulvitt lysa och bli större och större i horisonten.

Det såg ut exakt som i denna videon vid 0:06 - 0:08

http://www.youtube.com/watch?v=U-dWVhcj9Vk&feature=grec
Senast redigerad av Krafse 2010-03-29 kl. 20:57.
Citera
2010-03-29, 22:04
Medlem
Xenicides avatar
Det känns som om jag hade en väldigt lång sammanhängande dröm, men eftersom det var en stund sedan börjar den lösas upp.
Jag sitter i ett rum. Jag kommer inte ihåg riktigt hur det så ut ut.
Det fanns iallafall en säng, och att par gelegrodor vid sängen, som lever.
Någon vill ha sin Guinuess Rekordbok tillbaka (undrar om det var Bush?, iallafall någon känd), det låg en ihopveklat papper i, inte uppskattat.

Jag forsätter där jag kommer in i min trappuppgång. Det ligger kastruller där det droppar ner vatten.
Utanför alla dörrar ligger det pölar inkl min.
När jag kommer in i min lägenhet så rinner det ner vatten från taket, där vaknar jag.

Jag vaknar och ser att klockan är trasig. Jag vaknar och ser att klockan är hel.
Jag vaknar och ser att jag har en plattskärm på vägen vid sängen med ett klipp som även spelas på datorn, undrar om man ska kolla på FB hur man kopplar ihop dem.
Vaknar och hör att en kompis är hema. Vaknar av att se att han inte är det.
Jag drömde att jag pratar med en gammal bekant, sa tydligen något dumt.
Vaknar av att klockan är glapp, uttaget har visst lossnat.
Ska ner dit och börja pilla, vaknar och ser att det finns inget uttag där.

Jag vet att det är väldigt osammanhängande men det är så det var.
Jag vet faktiskt inte riktigt som är på riktigt.
När jag vaknade och såg att allt var rätt till, drömde jag att allt stod rätt till eller vaknade det jag och sedan somnade upp igen.

Jag har säkert missat några, men saken är att jag vaknade en jävla massa gånger, dröm eller inte.
Senast redigerad av Xenicide 2010-03-29 kl. 22:07. Anledning: lite gramatik
Citera
2010-03-30, 02:41
Medlem
NewDeers avatar
Jag gömde mig i en källartrapp i krigets Berlin. Där mötte jag Freddy Kreuger (terror på elm street) som sköt mig med en k-pist. Kommer ihåg att jag tänkte att det var lamt att han använde en pistol, borde han inte göra nåt mer skräckfilmsaktigt...? Iaf, kände skotten träffa mig i axeln och i ryggen och tänkte att det var såhär det kändes att bli skjuten. Det brändes. Jag försökte kravla mig upp ur trappen, men då sköt han mig i huvudet och jag dog. Game over.
Citera
2010-03-30, 10:54
Medlem
Krafses avatar
Inatt hade jag en massa sömnparalyser, det var rätt jobbigt, speciellt när de liksom blandades ihop med drömmar. Jag blev arg på alla jobbiga demoner som försökte skada mig, en lyckades jag nästan krossa med mitt dampvrede. Jag helt slutkörd efteråt. Jaja, så kan det gå.

Jag drömde en annan kul grej annars. Jag drömde om en planet som blev synlig på himlen, först var den lila men sen när den kom närmare så liknade den Jorden. Den var mycket vacker att titta på och alla var uppspelta över denna upptäckt.

Sen slogs jag med ett stort stenmonster, det var som en sån där transformers, typ 10m hög, fast den var i sten då och den levde. Jag var själv ett sånt där stenmonster och slogs mot den, fast jag failade till slut och gav upp, så jag begick självmord på ett ganska makabert sätt för att slippa eländet, jag skar halsen av mig själv medelst ett ninjasvärd.
Citera
2010-03-30, 16:19
Medlem
MisterFives avatar
Jag drömde att jag styrde en bil genom datorn. Jag körde bilen ett tag och frontalkrockar sedan med en annan bil. Jag försöker lämna platsen men polisen åker efter mig, nu blir drömmen som GTA och alla poliser börjar skjuta bilen. Jag slutar styra bilen och får skuldkänslor för att jag körde på bilen och vet att polisen kan spåra vem det var som styrde bilen. Psykbryt
Citera
2010-03-30, 20:08
Medlem
Här kommer en dröm som jag drömde i sexan (sisådär 5:an, 6:an kommer inte riktigt ihåg)

Drömmen går ut på jag är Wolverine ("Logan", i hans civila kläder: blåa jeans och skinnjacka alternativt vitt linne) i 1:a person och går/springer runt på en strand. Stranden börjar med grästuvor högst upp, och sedan sluttar själva stranden neråt mot havet. PS. Jag har alltid fått för mig att det var en grekisk strand. (Har det något med att min hittils enda flygresa gick till Kreta? )

Iallafall... Jag springer runt på stranden men jag kunde inte "skuta ut" knivarna un knogarna. För att kunna göra detta måste jag skriva en kod på ett tagnentbord som plötsligt dyker upp uppe i skyn. När jag skriver koden sitter jag plötsligt framför datorn. Sedan är jag Wolverine igen.

Sedan med knivarna ute (de var redan ute när jag blev Wolverine, fällde inte ut dem själv) springer jag ner mot havet. Men jag springer för snabbt så jag snubblar och ramlar i havet. Jag driver ganska fort utåt och jag försöker simma in. Men då orkar jag knappt lyfta armarna. Men jag lyckas ta mig in till stranden och när jag kommer upp har jag för mig att jag är väldigt utmattad.

Sedan kommer jag inte ihåg mer. drömmen tycker jag har vissa likheter med ett avsnitt ur X-Men Evolution (S01E12 tror jag). X-men evolution började sändas på Cartoon Network ungefär då har jag för mig och jag blev mkt förtjust i den serien .

Jag är ensam i hela drömmen f.ö.

Det hade varit kul om den betyder något.
Senast redigerad av sällströmfan 2010-03-30 kl. 20:13.
Citera
2010-03-30, 20:59
Medlem
akvarium8s avatar
Hade en rätt så underlig dröm inatt som vanligt.
Jag satt ner på en kickbike och åkte runt i stadens hamn. Jag åkte in till Gotlandsterminalen och träffade en familj som tyckte att jag var puckad som åkte runt på en kickbike sittandes. De åkte själva runt 5pers på en löjligt liten grön moped som var otroligt sliten. Jag bad dem snällt att dra åt helvete och de åkte iväg mot färjan, medan jag satte fart emot ett gigantiskt berg. I ögonvrån kunde jag se familjen på den gröna moppen åka ner över kanten och plumsa ner i vattnet.

Jag hittade mitt hus högst upp på berget och gick in för att ta mig ett mellanmål. Jag tog fram en skivad apelsin och upptäckte att den hade tre olika smaker! Två delar av den skalade apelsinen var röda och gröna och de smakade lime och jordgubbe. Jag fick till min fasa se en monstertruck med brinnande hjul köra förbi fönstret så jag sprang ut och upptäckte att all snö hade smält ute på vägen!
Citera
2010-03-31, 12:06
Bannlyst
Drömde att jag tagit mig till något exotiskt land och fick något problem med passet så att jag inte kunde flyga hem, det var bara någon skit sak men iaf. Drömmen handlade om att jag försökte ta mig hem, samtidigt som jag var tvungen att gömma mig ifrån polisen i det landet som vill fängsla mig för att jag inte hade något uppehållstillstånd, så jag vart förföljd och kom undan med en hårsmån hela tiden. Det hela sluta med en desperat flykt över ett fält där jag i flykten lyckades få syn på nysnittade vallmokapslar, som jag rev upp och kugga i mig i farten. Sedan hoppa jag ner i ett mindre vattendrag som jag åkte igenom, och helt plötsligt var jag i någon form av köpcenter. Där var det som en mindre pol med polerade stenar på sidorna, kändes tropiskt. I denna pol låg det full med pengar som var ovala och av guld, jag tog så mycket det gick. Efter det står jag vid någon automat som jag lägger in pengarna i för att fixa passet, då rinner det bara ut mer pengar av alla möjliga former och storlekar. Sedan kommer jag inte ihåg så mycket förutom att jag låg gömd i någon husvagn haha.

Efter drömmen var jag tvungen att gå upp och röka för att lugna ner mig haha.

//Kristall
Citera
2010-03-31, 15:34
Medlem
lingonsoppas avatar
Drömde att vi hade en strand på vår baksida där jättemånga människor badade. Det hela utspelade sig på natten i en väldigt kuslig miljö. Plötsligt ropar någon att det var en späckhuggarunge nära land, varvid jag ser en stor späckhuggare simma emot oss. Springer upp på land och in i hallen (precis vid stranden), och då slänger sig den stora späckhuggaren upp på land och glider in i hallen efter mig.

Buuu vilken hems dröm.
Citera
2010-04-01, 10:34
Bannlyst
Drömde att jag bodde i en skyskrapa som var flera mil hög, hela drömmen gick ut på att ta mig ner till botten för att köpa hasch.

Det var en mycket intressant och händelserik dröm, det är dock så luddigt så jag vågar mig inte på att försöka återskapa den med text.

//kristall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in