2009-07-08, 23:29
Medlem
zelamers avatar
Drömde att jag var Snurre Sprätt () och skulle slåss mot nazister på Hitlers personliga oljetanker.

Jag saboterade nåt och skulle därefter ta mig av båten till de allierade som väntade i en ubåt. Vi befann oss i något kallt hav långt norrut så timingen var tvungen att vara perfekt för att jag inte skulle frysa ihjäl i vattnet.

Plötsligt blev jag upptäckt och Hitler själv beslutade att jag skulle kremeras levande i judeugnen som stod på något slags godsdäck ombord på båten. Den fungerade som så att den hade en förbränningscykel som varade en viss period och sedan dumpades aska, benrester och annat göjs rakt ned i havet genom golvet på ugnen. Jag kastades ned i den rödglödgade ugnen och som genom något slags mirakel avslutade den precis sin förbränningscykel och jag hamnade i havet istället för att lida alla helvetes kval som att brännas levande innebär. Som genom ett ännu större mirakel råkade de allierades ubåt befinna sig precis under ytan där jag landade.

Jag transporterades som krigshjälte tillbaka till mitt hem, en tropisk ö i stilla havet, och hängde med min polare som var en tecknad tasmansk djävul.

(Vanligtvis har jag ytterst verkliga drömmar, men i natt var jag helt väck )
Citera
2009-07-09, 00:34
Medlem
budadis avatar
Jag drömde att när jag tog min premiärtur på min nya mc så gick den sönder, det börja spruta bensin överallt.

Sen drömde jag att jag jobbade på någon stor industriplats, och att en klasskamrat var där, en flummig person är han. Och han skulle åka hiss upp och arbeta eller något, sen klanta han till det och fick några stålrör i huvudet eller något. Alla skrattade
Citera
2009-07-09, 17:26
Medlem
Har - som jag gjort rätt mycket den senaste tiden - drömt att jag typ bara gått runt och kramat en tjej, som jag tidigare i drömmen "lärt känna", och bara känt mig kär. underbar känsla i drömmen som håller i sig en stund inpå morgonen. Men sen går det downhill när man inser hur distant det känns.

Det känns för mig som att dessa drömmar handlar om att förbereda sig, ty alla gånger så hare vart jag som gjorde närmandet.

Jag hade till och med en röst i huvudet under drömmen som sa: "prata med henne" och så sa jag någonting dumt i stil med: "jag går aldrig på tunnelbanan när det är för mycket folk, då väntar jag hellre till nästa."
Citera
2009-07-09, 22:06
Medlem
MichJus avatar
Jag har regelbundet under de senaste månaderna drömt om att jag råkar elda upp mitt hår på olika sätt, allt från när jag tänder en cigarett till att komma för nära brödrosten. Väldigt skumt!
Citera
2009-07-10, 02:08
Bannlyst
Oj vad lång dröm. Helt omöjlig att skriva
upp för den var så lång. Drömde flera ggr
att jag vaknade xD. I vilket fall var den
lång och innehöll allt och var dessutom
sammanhängande. I vilket fall så somnade
jag klockan 7 och vaknade klockan halv två.
Mellan dessa timmar hann jag få panik under
kyrkklockan, leka som ett barn, bada, vandra,
onanera, skrivit upp drömmar(alltså i drömmen),
beslutat mig för att sluta skriva upp drömmar
(i drömmen då). Det har snöat och varit tropisk
värme och min status har varit hög och låg.
En sak i drömmen som i och för sig börjar bli
vanligare och vanligare är att det kändes
helt verkligt. Var nära att klardrömma, men
tappade bort mig
Citera
2009-07-11, 14:38
Medlem
NewDeers avatar
Jag drömde att jag dog. Jag blev ihjälskjuten av nån maffia, men jag fattade inte att jag var död förrän jag såg min kropp. Funderade på vad jag skulle göra... Jag blev inte särskilt upprörd, tyckte mest det var häftigt.

Jag bestämde mig för att åka till Åbo, fast det var egentligen inte Åbo utan bara en liten ö i skärgården. Jag åkte buss till färjan och hade kul åt att titta på folk när de inte kunde se mig. När jag kom fram till ön så kände jag mig hungrig. Då fick jag lite panik, för jag hade ju inga pengar eller sånt eftersom jag var död. Och jag trodde inte man behövde äta när man inte längre levde?

På ön bodde det en kille som jag var kär i, och hade strulat med. Jag visste inte om att han skulle vara där. Han var där med sin familj, och hans fru skulle inte bli glad om hon såg mig. Nåja, jag var ju ändå död och osynlig så det var väl ingen fara. Jag gick mot hans hus för jag behövde låna en telefon, jag skulle ringa mamma och berätta att jag var död så att hon kunde fixa med lägenheten och så.

När jag kommer fram till huset så öppnar ett slags hembiträde och undrar vad jag vill. Öh, skulle inte jag va osynlig? Jag frågar om jag får låna telefonen och det går bra. Min mamma blir jättebesviken - "Jaha, hur gick det här till då? Alltid ska du strula till det!" Hon blev arg för nu var hon tvungen att betala hyran under uppsägningstiden - ursäkta att man råkade dö då...

Sen bjuder de på middag, jag äter en massa och börjar få panik över att jag tydligen måste äta även fast jag är död. Han, killen blir lite chockad när han ser mig, men han blir ändå inte sur utan erbjuder att jag kan bo i deras uthus. Problemet är ju att jag inte kan tjäna några pengar, så jag tackar nej. Börjar fundera lite på hur svårt det är att vara död när man ändå har precis samma problem som i vanliga livet. Det var ju inte riktigt så jag hade föreställt mig döden

Sen vaknade jag.
Citera
2009-07-13, 07:20
Medlem
kaffis avatar
Jag är inte säker men jag tror det var så här.

Jag sög av Linda Rosing samtidigt som Adam Alsing pullade henne och stönade högt.

Känns lite gay eftersom jag tror att jag sög kuk, men det var ju ändå en tjej
Citera
2009-07-13, 12:43
Medlem
Drömde om att jag slog in näsan och tänderna på min gamla mormor med ett askfat.

Mardröm deluxe.
Citera
2009-07-13, 13:14
Medlem
Jag drömde att jag satt hemma och tittade på någon sorts porr-spelshow på tv. Allt var fint tills jag plötsligt sögs in i programmet och satt i en hög barstol bredvid resten av deltagarna. Programledaren, som skulle kunna beskrivas som en blandning av Rickard Sjöberg och han som hostar american idol, gav oss väldigt intetsägande instruktioner.

Till slut kom det fram att vår uppgift var att förvandla oss till djur, åka tunnelbana ut till en öde plats och försöka överleva. Sagt och gjort, helt plötsligt var jag en sköldpadda i en stor, mörkblå dimmig öken. Med mig fanns diverse andra djur och en enorm linbaneställning. Konflikter uppstod, vi hade ingen mat och vi slogs och mördade varandra på de mest brutala vis.

Efter en väldigt lång tid så var det dags att åka hem igen, vi passerade linbaneställningen som delade med sig av sin eviga visdom med hjälp av ord jag tyvärr inte minns, satte oss på tunnelbanan och reste hem.
Citera
2009-07-13, 20:32
Medlem
Pontus900s avatar
Drömde att jag var på någon slags fest, det hela slutade med att en bit av ollonet ramlade av, fick panik och visste inte vad jag skulle göra, så la in biten i fickan och fortsatte göra något annat.

fyfan för drömmar ibland
Senast redigerad av Pontus900 2009-07-13 kl. 20:36.
Citera
2009-07-14, 00:18
Medlem
Paradox^s avatar
Drömde det här förra veckan: Jag och en nära vän vad ute och gick sent en vinterkväll när plötsligt en bil stannade upp framför mig. I bilen var det två svarta män som pratade flytande engelska. Den ena mannen klev ur bilen, riktade en pistol mot mig och skrek att jag skulle gå ner på marken. Männen ville råna mig och huvudbytet vad min laptop som jag bar med mig (ute en vinterkväll ?). Jag minns att jag bad och bönade för mitt liv och först verkade de inte (helt) elaka då de lät mig kopiera över några viktiga filer till mitt usb-minne . Efter jag gav över datorn till mannen kände jag hur han tryckte pistolen mot mitt huvud och sekunderna senare tryckte han av. Och det var precis då jag vaknade upp ur drömmen, ovanigt lungt med tanke på situationen i drömmen och med en kraftig huvudvärk på samma ställe som pistolen hade nuddat huvudet (?).

Men till vilken nytta lät han mig göra en backup för?
Citera
2009-07-14, 09:12
Bannlyst
Drömde att jag planerade bygga ett panic room på vinden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in