Citat:
Ursprungligen postat av
hoppalagom
intressanta påståenden du kommer med.
Jag antar att det är din egna hopkop av teorier du delar med dig precis som det är vetenskap.
Nej det är det inte. Jag lutar mig på non-dualism i grunden.
Citat:
Likt påståendena att meditation är boten på ALLA psykiska sjukdomar/problem.
Det finns så klart akuta stadier av sinnessjukdom då meditation är omöjligt, då man mer eller mindre måste medicinera. Men i det långa loppet hjälper inte medicin, den bara dämpar/tar bort symptomen. Meditation avslöjar källan till problemen.
Citat:
Men jag har två frågor som du säkert kan svara ärligt på;
Identifierar du dig som något annat än egot och isåfall kan du förklara lite mer grundligt vad detta är för något?
Ja det gör jag och nej det kan jag inte. Jag kan citera Ramana Maharishi:
"The Self is the only One. If limited, it is the ego. If unlimited, it is infinite. It is the Reality."
Hur förklarar man något obegränsat? Det går inte att fånga i mentala koncept eller intellektuella föreställningar. Jag Är, thats it.
Citat:
Om Jesus lever och är Gud. Tror du han kommer att ge sig tillkänna för dig i detta livet om du sprider irrläror och Satans lögner?
OM jesus lever? Varför skulle jag bry mig? OM Mithra lever tror du inte han blir förbannad på dig för att du förnekar honom? OM Oden, Jupiter, Ahura Mazda, Allah etc etc etc lever......du förnekar bara en gud mer än mig. Du ligger lika risigt till egentligen med tanke på att jesus bara är en gud av tusentals.
Och du Saggeliten, lägg ner jesus i den här tråden. Vill du fortsätta diskutera egot är jag öppen för det men håll kristendomen utanför. Du har redan blivit avstängd en gång.