2014-11-24, 17:43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Så Jesus kom till mitt ego när jag låg inlagd på psyket och öppnade dörrarna för mig efter att släppte in honom i mitt hjärta?
Kan man säga, ja. Ditt psyke skapade en inre bild som du kallar jesus. För jag antar att jesus inte tog i hand och presenterade sig som jesus och att alla andra på avdelningen också såg honom?
Citat:
Är mitt hjärta i mitt ego?
Ditt hjärta är en muskel.
Citat:
Tror du att jag hellre tror på dina teorier om vad ande är - när jag har relation med Jesus och du säger att han är ett ego-hittepå?
[/quote]
Nej det tror jag inte och jag bryr mig inte heller. Jag vill bara att du slutar yra om jesus i en tråd som handlar om egot. Case closed.
Citera
2014-11-24, 17:58
Medlem
Citat:
tack för upplysningen, mr

Det var så lite så.
Citera
2014-11-24, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Varför var "saggeliten" inlagd? Var det psykosrelaterat?

/din förundrade Powerfulness
har faktiskt skrivit om det rätt mycket de senaste dagarna så det är bara att kolla mina senaste inlägg.

Men jag kan lägga till att jag faktiskt trodde på det här med att bli av med sitt ego, innan jag började söka efter Gud. Men så hör jag anden säga att det inte går att bli av med egot i den här världen, att egot behövs här, samt så tror jag han frågade en gång vem som var egodöd och då tänkte jag på att det måste vara han som är det då. Självklart förstod jag det som att det var Jesus som pratade med mig då. Men jag hade missat den där lilla detaljen att Gud är en, samt Jesus gudomliga ställning. Fick t.ex för mig att rastafari, martinus och muhammad hade samma uppdrag som honom här på jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kan man säga, ja. Ditt psyke skapade en inre bild som du kallar jesus. För jag antar att jesus inte tog i hand och presenterade sig som jesus och att alla andra på avdelningen också såg honom?

Ditt hjärta är en muskel.
Nej, fysiskt lär han inte komma ner på jorden förrän det är dags att dra upp människobarnen.

Mitt hjärta är mycket mer än en muskel.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej det tror jag inte och jag bryr mig inte heller. Jag vill bara att du slutar yra om jesus i en tråd som handlar om egot. Case closed.
Du säger ju att det var mitt ego som "framkallat" att jag blivit räddad av Jesus men jag tror det är en gåva från Gud och är som sagt gärna egot jämfört med Herren som steg ner från himlen för att sprida evangelium om sanningen och sitt självmordsuppdrag.
Citera
2014-11-24, 18:25
Bannlyst
Citat:
har faktiskt skrivit om det rätt mycket de senaste dagarna så det är bara att kolla mina senaste inlägg.

Men jag kan lägga till att jag faktiskt trodde på det här med att bli av med sitt ego, innan jag började söka efter Gud. Men så hör jag anden säga att det inte går att bli av med egot i den här världen, att egot behövs här, samt så tror jag han frågade en gång vem som var egodöd och då tänkte jag på att det måste vara han som är det då. Självklart förstod jag det som att det var Jesus som pratade med mig då. Men jag hade missat den där lilla detaljen att Gud är en, samt Jesus gudomliga ställning. Fick t.ex för mig att rastafari, martinus och muhammad hade samma uppdrag som honom här på jorden.

Nej, fysiskt lär han inte komma ner på jorden förrän det är dags att dra upp människobarnen.

Mitt hjärta är mycket mer än en muskel.

Du säger ju att det var mitt ego som "framkallat" att jag blivit räddad av Jesus men jag tror det är en gåva från Gud och är som sagt gärna egot jämfört med Herren som steg ner från himlen för att sprida evangelium om sanningen och sitt självmordsuppdrag.
Du har sannerligen ett stort ego.

känner du att psykosbesvären har upphört eller står du på medicin?

/din hjälpsamma Powerfulness
Citera
2014-11-24, 18:28
Bannlyst
Citat:
Du har sannerligen ett stort ego.

känner du att psykosbesvären har upphört eller står du på medicin?

/din hjälpsamma Powerfulness

jag känner kärlek från Gud och mediciner blev jag av med i princip samma dag jag släpptes ut från psyket. Överläkaren hade garanterat att jag måste käka antipsykosmedel i minst ett år men när jag slutade ta dem så fick jag gå på några samtal och de tyckte att jag inte behöver varken medicin eller vårdkontakt mera.

Jag förstår det som att du sätter ditt hopp till människors läkedomskunskap snarare än Gud men jag är inte likadan och det går som du ser jättebra för det här jätteegot.
Citera
2014-11-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
jag känner kärlek från Gud och mediciner blev jag av med i princip samma dag jag släpptes ut från psyket. Överläkaren hade garanterat att jag måste käka antipsykosmedel i minst ett år men när jag slutade ta dem så fick jag gå på några samtal och de tyckte att jag inte behöver varken medicin eller vårdkontakt mera.

Allt detta tack vara guds hjälpande hand?

Hur känner du dig om gud/jesus blir angripen?

/din bevandrade Powerfulness
Citera
2014-11-24, 18:32
Bannlyst
Citat:
Allt detta tack vara guds hjälpande hand?

Hur känner du dig om gud/jesus blir angripen?

/din bevandrade Powerfulness
Den diskussionen har vi redan tatt.

Syftar du på dina försök så har de varit rätt löjliga faktiskt, om det är de jag tänker på och kommer ihåg. Bara hoppas att Jesus tycker detsamma.
Citera
2014-11-24, 18:34
Bannlyst
Man ska tro på Jesus och bekänna sina synder för att få gemenskap med Gud har jag hört.

Tror man att man blivit av med egot så tror man ju uppenbarligen att ens handlingar inte är egoistiska. Jag undrar om farsan Gud tycker detsamma.
Citera
2014-11-24, 19:22
Bannlyst
Citat:
Man ska tro på Jesus och bekänna sina synder för att få gemenskap med Gud har jag hört.

Tror man att man blivit av med egot så tror man ju uppenbarligen att ens handlingar inte är egoistiska. Jag undrar om farsan Gud tycker detsamma.

Du ger aldrig raka svar. Är egot så stort att du inte ens kan svara på frågan.

/din besvarande Powerfulness
Citera
2014-11-24, 19:44
Bannlyst
Vill du att jag ska avslöja Guds hemligheter?

Jag kan dock tala om att jag inte vet hur han gör när han grejjar saker.
Citera
2014-11-24, 22:21
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Det kan finnas många sätt. Högmod är en synd.

För vem är det en synd?
Citera
2014-11-25, 01:11
Bannlyst
Citat:
Vill du att jag ska avslöja Guds hemligheter?

Jag kan dock tala om att jag inte vet hur han gör när han grejjar saker.

Nej jag vill bara att du ska börja svara på frågan. Och sluta associerera och missförstå som en fullständigt psykotisk tomte.
Fuark suck skull.

Openmindfulness är inte något du prioriterar har jag märkt. https://www.youtube.com/watch?v=HQtpxc1ZJl0

/din gudssäkra Powerfulness
Senast redigerad av Powerfulness 2014-11-25 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in