Citat:
Ursprungligen postat av
saggeliten
Jag kan börja med att säga att jag inte kände nånting när jag skrev det. Du må tycka det är känslokallt men TS är ju ingen alls. Eller allting? eftersom hans medvetande är obegränsat.
Iaf så har jag inte sett några vettiga belägg för påståendet i TS än och det är att hans(eller ska jag säga "det"?) metod (döda egot men var kvar i den fysiska kroppen) botar ALLA psykiska sjukdomar. Kvacksalvareri är vad det är.
Ja det är för att det inte är rationellt, det går inte att förklara.För jag antar ni vill ha Vetenskapligt lagda argument. Men det här är ett annat synsätt, paradgim. Att förklara det med det synsättet som de flesta här i tråden har gör att det motsäger hela principen. Dessutom jag kan intyga med "TS" att det stämmer.
Döda egot och den identitet du tror du är så kommer ni må bra.
Men avslutar med ett bra citat, för det är ingen ide hur mycket "TS" eller jag argumenterar man lyssnar på majoriteten och därför kommer man sluta som någon galen profet och ingen kommer tro på en.
"“If you believe in peace, act peacefully; if you believe in love, acting lovingly; if you believe every which way, then act every which way, that's perfectly valid - but don't go out trying to sell your beliefs to the system. You end up contradicting what you profess to believe in, and you set a bum example. If you want to change the world, change yourself.”"