• 1
  • 2
2014-10-20, 15:30
Medlem
Vet inte om Ni upplevt det som en del kallar kundalini?

Man kan "åtminstone" vinna över den fysiska kroppens död. Vissa praktiserar det här seriöst.

Kan Ni höra en ton i huvudet?

Mycket info här: http://csp.org/practices/yoga/docs/n...enic_yoga.html

"Sound Current Meditation

Focus your full, undivided attention in the center of your brain where the pineal gland is located. Listen with your attention for whatever sounds present themselves. After awhile, you will hear sounds of various tones and pitches. At first, you may only hear the low hiss of random molecular noise in the ears, but in time, definite tones will present themselves like sustained notes on an organ. This sound is perceived directly by the brain and the subtle bodies themselves, and not through the outer physical organs of the ears. It is the sound of the vibration of conscious energy as it flows through the physical body and as it vibrates and circulates within the subtle bodies.

You should focus your entire undivided attention on the sound of highest pitch that you can hear, and let it draw you up into higher and higher states of consciousness; also let the sound reveal and intensify the spiritual light. The better your concentration is, the louder and more distinct the sound will become.

Experience the vibration of this sound expanding until it includes your whole head, your whole body, and ever-expanding volumes of space surrounding you. By this means, you will tune into the music of the spheres, and your whole being will become a receiver and transmitter of the harmonious rhythm of the universe. When you open your eyes after such a meditation, you may find your surroundings filled with blazing light."
Citera
2014-10-20, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Vet inte om Ni upplevt det som en del kallar kundalini?

Man kan "åtminstone" vinna över den fysiska kroppens död. Vissa praktiserar det här seriöst.

Kan Ni höra en ton i huvudet?

Mycket info här: http://csp.org/practices/yoga/docs/n...enic_yoga.html

"Sound Current Meditation

Focus your full, undivided attention in the center of your brain where the pineal gland is located. Listen with your attention for whatever sounds present themselves. After awhile, you will hear sounds of various tones and pitches. At first, you may only hear the low hiss of random molecular noise in the ears, but in time, definite tones will present themselves like sustained notes on an organ. This sound is perceived directly by the brain and the subtle bodies themselves, and not through the outer physical organs of the ears. It is the sound of the vibration of conscious energy as it flows through the physical body and as it vibrates and circulates within the subtle bodies.

You should focus your entire undivided attention on the sound of highest pitch that you can hear, and let it draw you up into higher and higher states of consciousness; also let the sound reveal and intensify the spiritual light. The better your concentration is, the louder and more distinct the sound will become.

Experience the vibration of this sound expanding until it includes your whole head, your whole body, and ever-expanding volumes of space surrounding you. By this means, you will tune into the music of the spheres, and your whole being will become a receiver and transmitter of the harmonious rhythm of the universe. When you open your eyes after such a meditation, you may find your surroundings filled with blazing light."

Japp, det kallas Tinnitus.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tinnitus
Citera
2014-10-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Japp, det kallas Tinnitus.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Nej det här är något helt annat.
Citera
2014-10-20, 19:00
Medlem
Nej, det botar inte alla sjukdomar.

Däremot tror jag att många kan ha hjälp med stress och mående av olika meditationstekniker i dagens stressade samhälle. Men, det botar verkligen inte alla sjukdomar.
Citera
2014-10-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Nej, det botar inte alla sjukdomar.

Däremot tror jag att många kan ha hjälp med stress och mående av olika meditationstekniker i dagens stressade samhälle. Men, det botar verkligen inte alla sjukdomar.

Man kan övervinna döden så visst kan man bota alla sjukdomar.
Det här praktiseras kanske inom andra grenar än Dzogchen.

Något liknande Castaneda skriver om?

http://en.wikipedia.org/wiki/Dzogchen#Rainbow_Body
Rainbow Body

Lhun grub practice may lead to full enlightenment and the self-liberation of the human body into a rainbow body[note 6] at the moment of death,[42] when all the fixation and grasping has been exhausted.[43] It is a nonmaterial body of light with the ability to exist and abide wherever and whenever as pointed by one's compassion.[16][44][45] It is a manifestation of the Sambhogakāya.[44]

Some exceptional practitioners such as Padmasambhava and Vimalamitra are held to have realized a higher type of rainbow body without dying. Having completed the four visions before death, the individual focuses on the lights that surround the fingers. His or her physical body self-liberates into a nonmaterial body of light (a Sambhogakāya) with the ability to exist and abide wherever and whenever as pointed by one's compassion
Senast redigerad av Shabhai17 2014-10-20 kl. 20:51.
Citera
2014-10-21, 00:39
Bannlyst
"kan ni höra en ton i huvudet?"

nej men jag hör en konstig melodi från ditt

hur ofta mediterar du på ditt huvudssurr?
Citera
2014-10-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
"kan ni höra en ton i huvudet?"

nej men jag hör en konstig melodi från ditt

hur ofta mediterar du på ditt huvudssurr?

Nästan dagligen. Har svårt att nå "djupt" men lyckats några gånger.

Men det finns många sorters meditation. Inom Dzogchen där man försöker övervinna döden av kroppen så mediterar man kanske mer på medvetandet. Står även i länken för "sound current".
Tycker ljudet är lättare.
Citera
2014-10-21, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Nästan dagligen. Har svårt att nå "djupt" men lyckats några gånger.

Men det finns många sorters meditation. Inom Dzogchen där man försöker övervinna döden av kroppen så mediterar man kanske mer på medvetandet. Står även i länken för "sound current".
Tycker ljudet är lättare.
innan man ger sig på att nå ett extraliv är det bra att man får försäkran från Gud, tror jag.

Dessutom tvivlar jag på att man kan se "yogis" som mästare /vetande inom sånt. Vad har du emot Jesus? Han steg ner från himlen och borde kunna sånt.
Citera
2014-12-14, 15:20
Medlem
khomenis avatar
Citat:
innan man ger sig på att nå ett extraliv är det bra att man får försäkran från Gud, tror jag.

Dessutom tvivlar jag på att man kan se "yogis" som mästare /vetande inom sånt. Vad har du emot Jesus? Han steg ner från himlen och borde kunna sånt.

Vem är denne Jesus du skriver om?
Citera
2014-12-14, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av khomeni
Vem är denne Jesus du skriver om?
Sanningen. Frälsaren. Herren. Finns att läsa om honom i bibeln men vi alla kommer få möta honom en dag.

Du borde känna igen honom men här är några tips;

"I begynnelsen fanns Ordet, och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud... Och Ordet blev människa och bodde bland oss" (Joh 1:1, 14)

Citat:
"Ty ett barn varder oss fött, en son bliver oss given, och på hans skuldror skall herradömet vila; och hans namn skall vara: Underbar i råd, väldig Gud, Evig Fader, Fridsfurste" (Jes 9:6).

Citat:
Immanuel
Hoppa till: navigering, sök

Immanuel eller Imanu'el (עִמָּנוּאֵל "Gud [är] med oss") består av två hebreiska ord: אל (El) som betyder 'Gud' och עמנו (Immanu) som betyder 'med oss'. Det är ett bibliskt mansnamn, från Jesaja 7:14 och 8:8. Det förekommer också i Matteusevangeliet 1:23 i Nya Testamentet, där en "Herrens ängel" uppenbarar sig för Marias rättfärdige man Josef i en dröm och säger till honom: "Hon skall föda en son, och du skall ge honom namnet Jesus, ty han skall frälsa sitt folk från deras synder". Berättelsen fortsätter med tillägget: "Allt detta skedde för att det som Herren hade sagt genom profeten skulle uppfyllas: 'Jungfrun skall bli havande och föda en son, och man skall ge honom namnet Immanuel, som betyder Gud med oss". Kristna tror sålunda att Immanuel är den utlovade Messias omtalad i Jesajas profetior.

Immanuel (och Emanuel) används också som nam6Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig. 7Haden I känt mig, så haden I ock känt min Fader; nu kännen I honom och haven sett honom.»…n på många kyrkor och kapell inom väckelserörelsen.

Citat:
Lukas 1:31

Se, du skall bli havande och föda en son, och du skall ge honom namnet Jesus. 32Han skall bli stor och kallas den Högstes Son, och Herren Gud skall ge honom hans fader Davids tron. 33Han skall vara konung över Jakobs hus för evigt, och hans rike skall aldrig få något slut.” 34

Citat:
◄ Johannes 14 ►

5Tomas sade till honom: »Herre, vi veta icke vart du går; huru kunna vi då veta vägen?» 6Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig. 7Haden I känt mig, så haden I ock känt min Fader; nu kännen I honom och haven sett honom.»…
Senast redigerad av saggeliten 2014-12-14 kl. 15:41.
Citera
2014-12-14, 16:58
Medlem
khomenis avatar
Citat:
Sanningen. Frälsaren. Herren. Finns att läsa om honom i bibeln men vi alla kommer få möta honom en dag.

Du borde känna igen honom men här är några tips;

"I begynnelsen fanns Ordet, och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud... Och Ordet blev människa och bodde bland oss" (Joh 1:1, 14)

Låter som ännu en sago figur
Citera
2014-12-14, 17:00
Bannlyst
Eller så är det sanningen. Gud och vår fader i himlen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in