2017-02-15, 08:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok.
Ja, det fattade jag ocks.
Men varfr i hela vrlden tror/anser GW att Springare ska ha lsningen p ett gigantiskt problem?
Det handlar ju inte bara om hur polisen ska arbeta, utan om en massa andra saker ocks.
Hur frldrar ska ta ansvar fr sina egna barn.
Hur vi ska f ordning i skolan.
Hur vi ska lsa arbetslsheten, samt boendefrgan fr ungdomar.
Hur narkotikapolitiken ska se ut.
Hur man fr bort unga frn gngromatiken.
Hur man fr dem att respektera andra mnniskor.
Vapenlagar.
Straff.
Osv. osv.

Menar du att de ska diskutera allt detta p ett par minuter i VB?

Nej, det menar jag inte, och jag vet inte heller hur GW har tnkt och exakt vad en diskussion ska kunna utmynna i. Kanske vidrr ngon av dem ngot av det som du rknar upp. Det blir vad det blir, kanske kommer det ngra kloka ord frn ngon av dem, dumt att g hndelsen i frvg, den som lever fr se hur det blir.
Citera
2017-02-15, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det menar jag inte, och jag vet inte heller hur GW har tnkt och exakt vad en diskussion ska kunna utmynna i. Kanske vidrr ngon av dem ngot av det som du rknar upp. Det blir vad det blir, kanske kommer det ngra kloka ord frn ngon av dem, dumt att g hndelsen i frvg, den som lever fr se hur det blir.

Jag tycker inte att det ska bli ngon "hndelse" alls.
Springare har pekat p ett problem.
Gw gr ut och talar om fr Springare att han ska "hlla kften".
Springare kontrar med att han inte alls behver "hlla kften".
GW blir sur, och vill nu tala med Springare om hur problemen ska lsas.
Ngot Springare inte alls behver gra, d han inte r i stllning att lsa ngot alls.

GW kan fortstta bjuda in, och gulla med Eliasson och Ygeman istllet.
Det r dr makten ligger, och r de som ska grillas.

Ja, vi fr se hur det blir.
Hoppas att GW inte grver sin grav djupare. Gillar ju karln, fr det mesta.
Citera
2017-02-15, 08:32
Bannlyst
GW r ok och fullt medveten om problemen med invandrare och deras brottslighet.
GW kallas ju fr "jgarnas Gudfader" och i hans bekantskapskrets och jaktlag ingr kommunisterna Jan Guillou och Robert Aschberg, dessutom jobbar ju GW p SVT och det vet alla vad det innebr nr det gller vad man fr sga och inte sga om vra kra invandrare.
Fr att inte GW ska f hela eliten och sina kommunist vnner emot sig mste han vara vldigt noga med att inte g ver grnsen.

S GW Vet, men r lst frn att sga hela Sanningen.
Citera
2017-02-15, 08:37
Medlem
Hr finns tillflle att se en riktig polis i tv, inte Gtblad eller andra charlataner. GW har kanske insett att han inte r s populr som man kan tro. Nu vill han diskutera vad man kan gra fr att lsa problemet.

Lter som ett typiskt vnstergrepp. Det r ju GW:s lskade vnsterpolitik som skapat dessa problem. Ganska frckt att frska vnda p ansvarsfrgan. Springare kan skert ge goda tips men det r frmst GW, som r uttalad vnsteranhngare, som ska svara p frgan hur man lser problem man varit med och skapat.

GW, hur kommer man tillrtta med importerad kriminalitet?
Citera
2017-02-15, 09:15
Medlem
Durgas avatar
En ganska meningsls inbjudan d den skulle handla om hur man kommer till rtta med brottsligheten.

Vilka r det som begr brott och varfr, GW nmnde i frbigende att gnget i Dalarna som mrdade kvinnan inte var dom smartaste och det stmmer in p dom flesta brottslingar.

S frst mste dom komma till den insikten och nr det r gjort vad finns det d fr lsningar, nackskott , steriliseringar , utvisningar eller livslnga interneringar.

Finns ju en anledning till varfr dom flesta av oss inte begr brott d vi utvecklat en empatisk frmga som dessa brottslingar saknar.

Nej Springare har inte dr att gra annat n som plster fr GW srade sjlvknsla.
Hll dej borta Springare men gr du dit ta med dej faktaunderlag frn Tinos bok.
Citera
2017-02-15, 09:20
Medlem
quts avatar
Peter Springare passar bra in i tiden bland alla rasistiska strmningar runt om bland oss.
Han r bitter och kommer att minnas som snuten som trampade i klaveret, han har skert ngra anhngare i polisledet men det stora flertalet ser honom som pinsam.
Vill man ha gratispong s gr man med extremhgern.
Citera
2017-02-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
GW r ambivalent till dagens invandringspolitik, hans verjag slss med sitt underjag, dessutom r han mn om sin TV-image. Han gjorde bort sig nr han sa att Springare skulle hlla kft, han frstod inte att Springare skulle springa rtt upp i tio i topplistan. Innerst inne hatar GW Spyan Eliasson.

Just nu s vindfljlar GW, han kommer att f hjlp med att f Spyan avsatt med Springare, det r mitt tips.

GW r synnerligen mn om sin image och vill ligga rtt i tiden!

Spot on! GW har sin egen, dolda, agenda. Han kr ett spel fr gallerierna fr att f bort Eliasson. Lgg drtill att vi kallat GW feg p FB.
Citera
2017-02-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Med tanke p det std Springare har ftt av allmnheten har han nog allt att vinna p att medverka. GW erknde ju att Springare har rtt i sak nr det gller invandrares kriminalitet, och nu ville GW ha en rlig diskussion kring hur man lser problemet. Precis vad vi behver i Sverige och ngot som svensk media har frhindrat i ver 20 rs tid.
Vet inte om jag hller med om det. Jag tycker nog att Springares budskap redan ftt eget liv och om han nu stter sig och brjar kfta med GW om det s kommer det, oavsett om Springare har rtt eller ej, vara tills hans nackdel d GW r s pass folkkr att de flesta tittare lr ta GW's parti.

Jag tror faktiskt att det bsta Springare kan gra r att sitta och tnjuta frukten av sitt eget visselblseri utan vidare krusiduller, om s bara fr att minimera risken att han stter kppar i sitt eget hjul p ngot vis.
Citera
2017-02-15, 09:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW r ju sosse, s det finns nog politiska motiv bakom hans avstndstagande gentemot Springare.

Jag mste nd sga att inviten tycks vara rlig och allvarligt menad fr att diskutera ett kritiskt problem som vi har i Sverige. Hoppas Springare tackar ja!

Har han skert redan gjort, kontrakterad och klar. Annars skulle det inte ta risken att nmna det.
Citera
2017-02-15, 09:41
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
GW vill bde ha kakan och ta den. Bde populr ute i stugorna folkkr som det kallas och populr hos etablissemanget en komplicerad kombination. GW frutspdde Trumps vinst, han spekulerar i att varannan polis sympatiserar med SD (inget som backar upp pstendet), han attackerade Springare och valde att vara mjuk mot Ygeman och Dan Eliasson fr att public service bad om det den senare som han fraktar. GW ser sin popularitet svalna och gr nu ngot som han kan vinna tillbaka folket p.

Ja han har kanske viljan till att f ordning p Sverige ngonstans inom sig, men som alla vi Svenskar s r han en indoktrinerad och hjrntvttad sossehora, en feg slav under jantelagen och partiet.

Han lider av den Svenska kuklsheten.

Hur bra n Springare skulle gra ifrn sig i studien s kan dom klippa snder det.
Citera
2017-02-15, 09:58
Medlem
Stones avatar
Bjuda in Springare och diskutera hur man lser problemet? Det finns tv lsningar: ge alla jobb och god levnadsstandard eller inte skapa getton. Ge alla jobb r regeringens plan och den enda vgen som de kan diskutera frgan. Springare tror sledes inte p den teorin att alla kan f jobb fr jobben finns inte.

GW har kallat Springare sverige demokrat och d frvntar han sig att Springare skall frsvara SDs linje om minskad invandring och gettofiering av vra frorter dr Olof Palme en gng bodde och trodde p.
Citera
2017-02-15, 10:28
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
S PK r han inte. Han sa ju i programmet att han har samma erfarenhet som PS.
PS beskriver ju bara hur det ser ut. Sen vill vl GW bredda diskussionen lite och
se vad dom bakomliggande orsakerna r och vad man kan gra t det.

Och dom bakomliggande orsakerna r att det r invandrare frn helt vitt skild kultur frn Sveriges som begr brotten. Lgre iq och moral. Det kommer du aldrig dock att f hra i tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in