Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-15, 08:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok.
Ja, det fattade jag också.
Men varför i hela världen tror/anser GW att Springare ska ha lösningen på ett gigantiskt problem?
Det handlar ju inte bara om hur polisen ska arbeta, utan om en massa andra saker också.
Hur föräldrar ska ta ansvar för sina egna barn.
Hur vi ska få ordning i skolan.
Hur vi ska lösa arbetslösheten, samt boendefrågan för ungdomar.
Hur narkotikapolitiken ska se ut.
Hur man får bort unga från gängromatiken.
Hur man får dem att respektera andra människor.
Vapenlagar.
Straff.
Osv. osv.

Menar du att de ska diskutera allt detta på ett par minuter i VB?

Nej, det menar jag inte, och jag vet inte heller hur GW har tänkt och exakt vad en diskussion ska kunna utmynna i. Kanske vidrör någon av dem något av det som du räknar upp. Det blir vad det blir, kanske kommer det några kloka ord från någon av dem, dumt att gå händelsen i förväg, den som lever får se hur det blir.
Citera
2017-02-15, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det menar jag inte, och jag vet inte heller hur GW har tänkt och exakt vad en diskussion ska kunna utmynna i. Kanske vidrör någon av dem något av det som du räknar upp. Det blir vad det blir, kanske kommer det några kloka ord från någon av dem, dumt att gå händelsen i förväg, den som lever får se hur det blir.

Jag tycker inte att det ska bli någon "händelse" alls.
Springare har pekat på ett problem.
Gw går ut och talar om för Springare att han ska "hålla käften".
Springare kontrar med att han inte alls behöver "hålla käften".
GW blir sur, och vill nu tala med Springare om hur problemen ska lösas.
Något Springare inte alls behöver göra, då han inte är i ställning att lösa något alls.

GW kan fortsätta bjuda in, och gulla med Eliasson och Ygeman istället.
Det är där makten ligger, och är de som ska grillas.

Ja, vi får se hur det blir.
Hoppas att GW inte gräver sin grav djupare. Gillar ju karln, för det mesta.
Citera
2017-02-15, 08:32
Bannlyst
GW är ok och fullt medveten om problemen med invandrare och deras brottslighet.
GW kallas ju för "jägarnas Gudfader" och i hans bekantskapskrets och jaktlag ingår kommunisterna Jan Guillou och Robert Aschberg, dessutom jobbar ju GW på SVT och det vet alla vad det innebär när det gäller vad man får säga och inte säga om våra kära invandrare.
För att inte GW ska få hela eliten och sina kommunist vänner emot sig måste han vara väldigt noga med att inte gå över gränsen.

Så GW Vet, men är låst från att säga hela Sanningen.
Citera
2017-02-15, 08:37
Medlem
Här finns tillfälle att se en riktig polis i tv, inte Götblad eller andra charlataner. GW har kanske insett att han inte är så populär som man kan tro. Nu vill han diskutera vad man kan göra för att lösa problemet.

Låter som ett typiskt vänstergrepp. Det är ju GW:s älskade vänsterpolitik som skapat dessa problem. Ganska fräckt att försöka vända på ansvarsfrågan. Springare kan säkert ge goda tips men det är främst GW, som är uttalad vänsteranhängare, som ska svara på frågan hur man löser problem man varit med och skapat.

GW, hur kommer man tillrätta med importerad kriminalitet?
Citera
2017-02-15, 09:15
Medlem
Durgas avatar
En ganska meningslös inbjudan då den skulle handla om hur man kommer till rätta med brottsligheten.

Vilka är det som begår brott och varför, GW nämnde i förbigående att gänget i Dalarna som mördade kvinnan inte var dom smartaste och det stämmer in på dom flesta brottslingar.

Så först måste dom komma till den insikten och när det är gjort vad finns det då för lösningar, nackskott , steriliseringar , utvisningar eller livslånga interneringar.

Finns ju en anledning till varför dom flesta av oss inte begår brott då vi utvecklat en empatisk förmåga som dessa brottslingar saknar.

Nej Springare har inte där att göra annat än som plåster för GW sårade självkänsla.
Håll dej borta Springare men går du dit ta med dej faktaunderlag från Tinos bok.
Citera
2017-02-15, 09:20
Medlem
quts avatar
Peter Springare passar bra in i tiden bland alla rasistiska strömningar runt om bland oss.
Han är bitter och kommer att minnas som snuten som trampade i klaveret, han har säkert några anhängare i polisledet men det stora flertalet ser honom som pinsam.
Vill man ha gratispoäng så går man med extremhögern.
Citera
2017-02-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
GW är ambivalent till dagens invandringspolitik, hans överjag slåss med sitt underjag, dessutom är han mån om sin TV-image. Han gjorde bort sig när han sa att Springare skulle hålla käft, han förstod inte att Springare skulle springa rätt upp i tio i topplistan. Innerst inne hatar GW Spyan Eliasson.

Just nu så vindflöjlar GW, han kommer att få hjälp med att få Spyan avsatt med Springare, det är mitt tips.

GW är synnerligen mån om sin image och vill ligga rätt i tiden!

Spot on! GW har sin egen, dolda, agenda. Han kör ett spel för gallerierna för att få bort Eliasson. Lägg därtill att vi kallat GW feg på FB.
Citera
2017-02-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Med tanke på det stöd Springare har fått av allmänheten har han nog allt att vinna på att medverka. GW erkände ju att Springare har rätt i sak när det gäller invandrares kriminalitet, och nu ville GW ha en ärlig diskussion kring hur man löser problemet. Precis vad vi behöver i Sverige och något som svensk media har förhindrat i över 20 års tid.
Vet inte om jag håller med om det. Jag tycker nog att Springares budskap redan fått eget liv och om han nu sätter sig och börjar käfta med GW om det så kommer det, oavsett om Springare har rätt eller ej, vara tills hans nackdel då GW är så pass folkkär att de flesta tittare lär ta GW's parti.

Jag tror faktiskt att det bästa Springare kan göra är att sitta och åtnjuta frukten av sitt eget visselblåseri utan vidare krusiduller, om så bara för att minimera risken att han sätter käppar i sitt eget hjul på något vis.
Citera
2017-02-15, 09:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW är ju sosse, så det finns nog politiska motiv bakom hans avståndstagande gentemot Springare.

Jag måste ändå säga att inviten tycks vara ärlig och allvarligt menad för att diskutera ett kritiskt problem som vi har i Sverige. Hoppas Springare tackar ja!

Har han säkert redan gjort, kontrakterad och klar. Annars skulle det inte ta risken att nämna det.
Citera
2017-02-15, 09:41
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
GW vill både ha kakan och äta den. Både populär ute i stugorna folkkär som det kallas och populär hos etablissemanget en komplicerad kombination. GW förutspådde Trumps vinst, han spekulerar i att varannan polis sympatiserar med SD (inget som backar upp påståendet), han attackerade Springare och valde att vara mjuk mot Ygeman och Dan Eliasson för att public service bad om det den senare som han föraktar. GW ser sin popularitet svalna och gör nu något som han kan vinna tillbaka folket på.

Ja han har kanske viljan till att få ordning på Sverige någonstans inom sig, men som alla vi Svenskar så är han en indoktrinerad och hjärntvättad sossehora, en feg slav under jantelagen och partiet.

Han lider av den Svenska kuklösheten.

Hur bra än Springare skulle göra ifrån sig i studien så kan dom klippa sönder det.
Citera
2017-02-15, 09:58
Medlem
Stones avatar
Bjuda in Springare och diskutera hur man löser problemet? Det finns två lösningar: ge alla jobb och god levnadsstandard eller inte skapa getton. Ge alla jobb är regeringens plan och den enda vägen som de kan diskutera frågan. Springare tror således inte på den teorin att alla kan få jobb för jobben finns inte.

GW har kallat Springare sverige demokrat och då förväntar han sig att Springare skall försvara SDs linje om minskad invandring och gettofiering av våra förorter där Olof Palme en gång bodde och trodde på.
Citera
2017-02-15, 10:28
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Så PK är han inte. Han sa ju i programmet att han har samma erfarenhet som PS.
PS beskriver ju bara hur det ser ut. Sen vill väl GW bredda diskussionen lite och
se vad dom bakomliggande orsakerna är och vad man kan göra åt det.

Och dom bakomliggande orsakerna är att det är invandrare från helt vitt skild kultur från Sveriges som begår brotten. Lägre iq och moral. Det kommer du aldrig dock att få höra i tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in