2017-02-16, 13:08
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
han har i stort endast sagt vad som kan frvntas under hela sin sessior p SVT.
Om han inte gjort det hade du aldrig sett GW p SVT.
Citera
2017-02-16, 13:38
Medlem
Durgas avatar
Skulle tro att brunkletandet kommer han inte frbi Springare.
Detta r bara fr skrattretande, till vem talar denna Dick ?

https://www.magasinetparagraf.se/nyh...randefriheten/

S terigen hll dej borta Springare , lt GW st dr med sina sikter, han har visat var han har sina sympatier det rcker s bra.
Citera
2017-02-16, 14:08
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Gtblad.

GW anar att det r Gtblad som uppmanat polisomrdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur str talad fr ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar allts den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.

Jag tror detta r ett mycket korrekt beskrivning av situationen. Eftersom GW vill prata lsningar p problemen kommer diskussionen onekligen komma in p den nya polisorganisationen. Det r ingen hemlighet vad GW och mnga andra poliser tycker om den reform som genomfrts.

Vad kommer ett framtrdande av Springare i SVT p bsta sndningstid skapa fr reaktion hos Gtblad om han ppet kritiserar den nya polisorganisationen och dmer ut de polischefer som drivit igenom den? Inget bra PR fr polisen.
Citera
2017-02-16, 14:46
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag har aldrig ftt intrycket att GW smrar och han verkar st fr vad han tycker. Det r typiskt mnga fb-anvndare att avfrda alla som kritiserar SD och inte uttrycker odelat frakt fr invandrare som P.K. Det r s ltt att knattra ner de tv bokstverna P.K om meningsmotstndaren och drmed dda diskussionen. Vad ska man svara ngon vars enda argument r P.K?

Jag tror att G.W vill fra en sansad diskussion med Springare och reda ut missfrstnd frn hans sida. Kanske. Jag vet ju inte s vi fr se. Det kommer i alla fall att bli intressant.

Hller med. Att skrika PK, sosse eller kommunist r sista utposten fr mnga i diskussioner som de inte kan tillfra ngot till.
Citera
2017-02-16, 17:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Hller med. Att skrika PK, sosse eller kommunist r sista utposten fr mnga i diskussioner som de inte kan tillfra ngot till.
Tycker jag d verkligen inte och hller inte med ett dugg om.
Ingen av realisterna blir illrda i ansiktet med bloddror dunkande i tinningen och fr hysteriska anfall och vrlar PK du r pk och inget mer.
Pk r ngot som vi alla knner och pratar om, gemene Svensk.
De flesta avskyr detta
Det r oftast vnster och godhetsrunkare och pk fjantar som inte har ngot att komma med.
Annat n hysteriska aggressionsutbrott.
Just detta kommer Springare att mta
Och vad passar inte bttre n att GW agerar
Farbror duktig och t hela etablissemanget.

Min sikt.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 18:01.
Citera
2017-02-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up

Vill bara dmjukt upplysa om att jag inte hller med. Ditt inlgg fick mig fr vrigt att tnka p denna lilla animerade film: https://www.youtube.com/watch?v=JjeOc8TQwXU

Tillgg:
Se vidare mitt inlgg hr fr en definition av PK:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfdda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Tillgg 2:
Anna Dahlberg: Vnsterns vrlande sabbar debatten
http://www.expressen.se/ledare/anna-...bbar-debatten/

Citat:
Samhllsdebatten lider av en tilltagande antiintellektualism. Stora delar av vnstern har gjort svl forskningen som verkligheten till sina fiender i avgrande frgor. Nr resultaten inte passar den egna ideologiska vertygelsen skruvas tonlget upp i falsett och argument erstts med personangrepp och stickspr.

[...]

Problemet uppstr nr vnsterns debattrer fnyser t forskning, ltsas som att inga mlkonflikter existerar och som att pengar vxer p trd.

[...]

P det sttet frvandlas det ena sakomrdet efter det andra till en frga om gott eller ont.

[...]

P stt och vis r det skickligt agerat av vnsterns debattrer. Den egna svarslsheten och bristen p solidaritet med dem som str utanfr dljs bakom en kanonad av pseudoargument. Men fr samtalsklimatet r det allt annat n bra. Om ledande akademiker binds vid skamplen nr de lgger fram obekvma slutsatser finns en uppenbar risk att de drar sig undan. Vem vill bli nsta professor att hngas ut som hgerspke eller rasist?

D tystnar debatten och Sverige kan p nytt hamna i en akut kris utan att ngon i efterhand riktigt frstod vad som hnde.
Senast redigerad av Polu 2017-02-16 kl. 18:41. Anledning: Tillgg
Citera
2017-02-16, 18:33
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Bara det fr mig att kvlja och vilja spy.
Varfr ge dem " tittarrekord"
Det tittarrekordet kan vara Springares hngning offentligt och perfekt fr dem att statuera ett exempel...
Dr ser ni sm Svennar. Hll kften annars hnger vi er offentligt!
Jag r sker p att det r just det de vill.
Medier agerar politiker idag.

Springare har inget verhuvudtaget att vinna p att lta sig frnedras i statstv.

Springare har inget ansvar att komma med ngra lsningar, srskilt inte nr vi alla vet att den enda lsningen r att Polisen fr GRA SITT JOBB!

Det spelar ingen roll om man har 10 eller 100 Poliser ute p gatan ifall de skall hlla dialoger, koka kaffe och grilla korv!
Polisen ringer man nr man diskuterat frdigt fr helvete. Poliser SKA inte diskutera utan AGERA!
Men se, det kan man inte eftersom man d fr tredje statsmaktens godhetsblodhundar efter sig.
Status Quo.

Vilken offentlig person vgar ifrgastta pressen och statsmedia som r den enskilt strsta bromsklossen och hindret p vgen mot en lsning?
Citera
2017-02-16, 18:53
Medlem
elbels avatar
Haha lskar brjan
direkt en grymtning...
Bra sjlv d? "Jag vet vad hon kommer sga"
Bra
D s

D fr nog ndra sin inledning, s jvla forcerad
Citera
2017-02-16, 19:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Springare har inget verhuvudtaget att vinna p att lta sig frnedras i statstv.

Springare har inget ansvar att komma med ngra lsningar, srskilt inte nr vi alla vet att den enda lsningen r att Polisen fr GRA SITT JOBB!

Det spelar ingen roll om man har 10 eller 100 Poliser ute p gatan ifall de skall hlla dialoger, koka kaffe och grilla korv!
Polisen ringer man nr man diskuterat frdigt fr helvete. Poliser SKA inte diskutera utan AGERA!
Men se, det kan man inte eftersom man d fr tredje statsmaktens godhetsblodhundar efter sig.
Status Quo.

Vilken offentlig person vgar ifrgastta pressen och statsmedia som r den enskilt strsta bromsklossen och hindret p vgen mot en lsning?
Synd att inte jag r offentlig d hade jag gjort det utan att blinka.
Lurat varenda en och slppt bomben i direktsndning.
Men , men...

Jag tror inte att Springare kommer att medverka( om ingen hotar eller tvingar honom)
Vad ska han dit och gra. Frklara sig igen?
Nej han kan inte lsa det hr.
Och det r inte medier som ska vara politiskt styrande.
Jag hoppas verkligen att Springare inte ger ngot mer till ngon.
Bst s.
Nu r bollen i rullning och ska f vara det ocks.
Kommer han dit s kommer de att se till att bollen stannar av.
Citera
2017-02-16, 19:14
Medlem
Driftstopps avatar
En tanke bara, men kan det vara s att det redan r klart?
Att Springare har redan tackat ja, innan ens programmet brjade.

Varfr tror jag det? Jo fr SVT har frsk f tag i han, p Twitter, telefon, Facebook.
Fr 5 dagar sen s twittrade en reporter Springare p Twitter och bad han hra av sig.

Det var Anders Holmberg p SVT.
Varfr tror jag Springare kommer. Jo fr att de frgar honom rakt ut i programmet, vad ska de sga nsta vecka " Tyvrr har inte Springare velat komma hit" Det skulle lta illa.

De pratade ven om nn Polis som skulle dyka upp och frklara sig.
D sa GW "Hon kommer aldrig hra av sig" det sa han ven i avsnittet innan.

Men nu sger han "hjrtligt vlkommen" och dessutom flinar.
Citera
2017-02-16, 19:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
En tanke bara, men kan det vara s att det redan r klart?
Att Springare har redan tackat ja, innan ens programmet brjade.

Varfr tror jag det? Jo fr SVT har frsk f tag i han, p Twitter, telefon, Facebook.
Fr 5 dagar sen s twittrade en reporter Springare p Twitter och bad han hra av sig.

Det var Anders Holmberg p SVT.
Varfr tror jag Springare kommer. Jo fr att de frgar honom rakt ut i programmet, vad ska de sga nsta vecka " Tyvrr har inte Springare velat komma hit" Det skulle lta illa.

De pratade ven om nn Polis som skulle dyka upp och frklara sig.
D sa GW "Hon kommer aldrig hra av sig" det sa han ven i avsnittet innan.

Men nu sger han "hjrtligt vlkommen" och dessutom flinar.
Ja d s. Jag tnker inte se p nr de hnger honom offentligt.
SVT r inget fr mig.
Och de skall inte f min uppmrksamhet.

Jag hrde en radiointervju med Springare.
Det enda den kvinnan tjatade om var rasism och frmlingsfientlighet.
Springare klarade dock av det galant.
Undvek varenda retoriska frga och vek inte en tum.
Lt stark och vacklade inte.
Citera
2017-02-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Haha lskar brjan
direkt en grymtning...
Bra sjlv d? "Jag vet vad hon kommer sga"
Bra
D s

D fr nog ndra sin inledning, s jvla forcerad
Jo men det r ju lite del av programmets charm att se GW blir lika less p samma inledning varje gng... Utom ett ftal avsnitt d han verkar ha varit p osedvanligt gott humr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in