2017-02-08, 10:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Så när GW inte säger vad du vill höra så fegar han ur? Ja, mycket ska man höra.

Klart att han fegade ur. Han vågar helt enkelt inte säga vad som helst. Programmet skulle läggas ned direkt, jag är övertygad om att det hänger i en skör tråd.
GW är i princip för kontroversiell för SVT men programmet har enormt mycket tittare så de vågar väl inte släppa honom till någon annan kanal.
Kvartoft är ju där för att styra GW att inte spåra ur för långt. Man märker tydligt när han lägger i backen och kompletterar med en massa politiskt korrekt rappakalja. Känner han inte själv att han tog för stora friheter så spänner hon ögonen i honom.
Citera
2017-02-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är att storleken på asylturisterna börjar bli så stor så att deras överrepresentation numer innebär även faktiskt majoritet i flera olika brottskategorier.

Fortsätter det så här kommer de vara i majoritet gällande brott öht om vi inte räknar trafikbrott eller jaktbrott.
Det verkar den "överintelligenta" stånk & stön inte ha något problem med.
Jag vet inte om vi såg samma program men det du hävdar var ju precis vad GW sade:

Citat:
"Han beskriver sin vardag och med tanke på brotten han utreder; för det är ju grova våldsbrott och sexuella övergrepp och sånt så vill jag påstå att det ger en korrekt beskrivning av hans vardag nämligen att en majoritet av de ärenden han utreder där har en majoritet av de som är misstänkta en annan bakgrund än Svensk."

Han säger alltså att de flesta misstänkta är utlänningar.

Sedan säger han att han inte bör uttala sig offentligt om detta eftersom det råder förundersöknings-sekretess.
Citera
2017-02-08, 10:30
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benditist
Om GW uttrycker sina åsikter fritt så skulle vi aldrig se honom i rutan under statens regi igen.
Programmet regisseras och redigeras efter statens önskemål.
Det är direktsänt.

Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ikväll var det verkligen "Berätta för svenska folket att SD inte är bra parti" TV i GW:s program. Åtskilliga minuter gick åt till att berätta hur usla SD är.
I Breaking News sa han att Åkesson var den skickligaste partiledaren. SD´s problem är att de bara har Åkesson, resten är ju en samling jävla mongon. En riksdagsman som är åtalad för misshandel
Citera
2017-02-08, 10:30
Medlem
Redan 2010 var personer med utländskbakgrund och utlänningar i majoritet bland svenska långtidsdömda på svenska anstalter, det kan väl knappast vara någon som tror att det blivit bättre sen dess. (Då stod personer med utländskbakgrund för 17% av befolkningen, men det är ganska taskigt då jag inte tror att norrmän etc. drar upp snittet direkt; kommer man till vissa grupper blir det väldig överrepresentation.)

LGW uttrycker sig ungefär så kategoriskt som det går.

Det är ganska ironiskt att ju mer man har börjat gaffla om fakta resistens och alternativa fakta, desto mindre undersöker man. Det får en faktiskt att misstänka att de (BRÅ, kriminologer, media etc.) talar mot bättre vetande och är bekymrade över eventuella resultat; jag har ju själv svårt att se vilka resultat som skulle kunna förvärra vad många tror.

Man pratar om att göra förebyggande insatser, men vill inte analysera vilka som dessa ska riktas mot eller varför.

Nu har vi en situation där, väktare på bibliotek, akuten i Malmö kan inte ha öppet efter nio, stenkastning, badhus med civilare, skolor med väktare, man kan inte ens betala på bussen, våldtäkter (speciellt grupp) ökar massivt, skottlossningar (mord upp en 50%), bilbränder upp många hundra procent sen nittiotalet, tågen står stilla pga koppar stölder, assistans bedrägerier, öppen droghandel och nu senaste tumma på rättssäkerhet med anonyma vittnen
Citera
2017-02-08, 10:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benditist
Om GW uttrycker sina åsikter fritt så skulle vi aldrig se honom i rutan under statens regi igen.
Programmet regisseras och redigeras efter statens önskemål.
Javisst, naturligtvis är det så. Inte ens GW kan säga exakt det han vill, han kan bara balansera på gränsen till vad som är "tillåtet" lite mer än andra eftersom han är en så populär och aktad person. Men, jag blev ändå rejält besviken på svamlet. Springare beskriver bokstav för bokstav hur förfärlig hans arbetsdag ser ut, punkt.
Citera
2017-02-08, 10:53
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag har likt GW inget emot ett flöde av kontrollerad in- och utvandring, detta är enbart av godo och tillför ny kraft. Däremot tycker jag att svensk politik på det området har varit galen, vettlös, samhällsfarlig och ekonomiskt katastrofal i årtionden. Jag tror GW lutar åt samma håll; tycker mig kunna urskilja sådana funderingar i hans resonemang. Om det är på det viset, är det ledsamt att han försummade tillfället att vara tydlig med det. Hans kommentarer igår lämnar mig därför kall (om man ska travestera).
Om vårt land vore stabilt, javisst.
Men jag tror vi bör lägga våra numer begränsade resurser på att ta reda på vad för människor som faktiskt finns inom rikets gränser just nu.
Därefter deportera alla invandrare som är kriminella och de som inte har för avsikt att assimileras till vår kultur.
Fast detta kan enkelt göras med enkla och fredliga medel, stryp bidrag som dessa livnär sig på samt återupprätta lag och ordning.
Citera
2017-02-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det är direktsänt.

Helt fel, spelas in tidigare på dagen.
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...veckans-brott/
Citera
2017-02-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Tror du verkligen på vad du själv skriver här?

Jag rekommenderar dig i sådana fall att läsa BRÅ:s rapporter om invandrares brottslighet (Invandrare och invandrares barns brottslighet från 1996 är den mest detaljerade). Hårda, entydiga fakta från en myndighet som normalt gör sitt yttersta för att släta över invandrarbrottsligheten.

Så är det säkert. Men det beror huvudsakligen på socioekonomisa faktorer. Högre arbetslöshet. Dålig
uppväxtmiljö. Faktorerna är många. Det är något vi som mottagarland kan påverka.
Citera
2017-02-08, 11:32
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Japp. Det är naturligtvis det viktigaste. Att beslå extremhögern med diverse överdrifter. Då löser det sig av sig själv med resten. Kanske behövs ett par fritidsgårdar också.

inga överdrifter på
något vis, det finns god grund i statistiken
Citera
2017-02-08, 11:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Va? Han bekräftade ju det som Springare gav uttryck för, att en stor majoritet av våldsbrotten och sexualbrotten begås av invandrare.

absolut men poängterade även att majoriteten av invandrare är skötsamma individer , dessa tar inte springare upp i sitt inlägg
Citera
2017-02-08, 12:17
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
absolut men poängterade även att majoriteten av invandrare är skötsamma individer , dessa tar inte springare upp i sitt inlägg

Samtidigt förstår jag inte varför det måste tas upp i sammanhanget egentligen.

Men det är många gånger GW börjar sväva ut och svamla. Att han sedan säger att en polis ska hålla käften om vad som ligger på hans skrivbord.. kommer det verkligen ifrån rätt käft?

Det är intressant det han säger om att många poliser troligtvis är SD-sympatisörer, men sedan börjar han direkt svamla om att SD är ett missnöjesparti och det är därför folk vänder sig dit.

Han bortförklarar det mesta med att snutarna helt enkelt inte ser alla vanliga hederliga invandrare, börjar sedan svamla om att det är viktigt för vår överlevnad att "vi har en invandring av den typ vi har"... Skojar han? den typen av invandring vi har är väl den sämsta typen av invandring, och innebär en stor kostnad för samhället "vem har sagt att saker ska vara lätta liksom", grymtar han ur sig på slutet...

Ja. Han är nog inte en av de som kommer drabbas av samhällets problem i någon större utsträckning med tanke på hans ålder och för att han är mångmiljonär och bor utanför problemområdena. Det känns väldigt klassiskt sammanhanget.
Citera
2017-02-08, 12:34
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Samtidigt förstår jag inte varför det måste tas upp i sammanhanget egentligen.

Men det är många gånger GW börjar sväva ut och svamla. Att han sedan säger att en polis ska hålla käften om vad som ligger på hans skrivbord.. kommer det verkligen ifrån rätt käft?

Det är intressant det han säger om att många poliser troligtvis är SD-sympatisörer, men sedan börjar han direkt svamla om att SD är ett missnöjesparti och det är därför folk vänder sig dit.

Han bortförklarar det mesta med att snutarna helt enkelt inte ser alla vanliga hederliga invandrare, börjar sedan svamla om att det är viktigt för vår överlevnad att "vi har en invandring av den typ vi har"... Skojar han? den typen av invandring vi har är väl den sämsta typen av invandring, och innebär en stor kostnad för samhället "vem har sagt att saker ska vara lätta liksom", grymtar han ur sig på slutet...

Ja. Han är nog inte en av de som kommer drabbas av samhällets problem i någon större utsträckning med tanke på hans ålder och för att han är mångmiljonär och bor utanför problemområdena. Det känns väldigt klassiskt sammanhanget.

därför att han pratar utifrån statistiken och påvisar inte enbart den ena sidan som springare gör
det har inget att göra med om gw skulle bli drabbad av våld pga invandring att göra eller ej, han pratar utifrån det som är statistiskt vederlagt och visar upp bägge sidorna av myntet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in