2017-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joachim18
Har alltid frundrat mig ver varfr en del ser honom som nn slags ofelbar gud nr det gller kriminalitet och samhllet verlag. Visst, han r skn p sitt stt men mycket av det han sger verkar vara allmngods, med fakta kombinerat med gissningar och sikter.

Nej han r ingen Gud, han har fel ang Olle Mller och mordet p JFK.
Citera
2017-03-27, 04:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Min uppfattning r att han ocks lutar sig vldigt mycket mot statistik, och d br han ven ha rtt hyfsat ofta, statistiskt sett
Du menar som nr han stnkar fram att mrdare och offer fr det mesta har ngon form av relation till varandra och har det inte det blir det knepigare ....stn, fls.
Citera
2017-03-27, 15:53
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
I veckans avsnitt efterlyste Leif anvndning av Nationella insatsstyrkan vid frortsupplopp. Det skulle enligt honom resultera i "andra bullar". Nu har har NIS tydligen varit p plats i kersberga centrum i gr kvll dr varit stkigt. https://www.svd.se/larm-om-skottlossning--flera-skadade

Bde NIS och Piketen anvnds flitigt fr "vanligt" polisarbete dagligdags s att de rycker ut r inget konstigt ven om det kanske fanns srskilda skl till det just dr i kersberga.
Det r inte s som GW och vissa andra verkar tro att polisens specialstyrkor sitter i en glasbur med texten "do not break until...".

Dremot tror jag inte att det skulle vara ngon lyckad id att anvnda dem fr kravallbekmpning. De har liksom inga magiska superkrafter som gr att de skulle vara bttre lmpade till det n den "vanliga" polisen. Snarare tvrtom eftersom deras specialfunktion r till fr ngot helt annat.
Citera
2017-08-02, 06:49
Medlem
Rsta p Camilla Kvartoft/Veckans brott i Kristallen 2017
Citera
2017-08-10, 14:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Fattar inte vad som hnder med Veckans brott nu. GW syns ju i ett GW:s mord i Fyran. Sitter han p den sllsynta sitsen att han kan medverka i tv kanalers program samtidigt, eller r han verkpt av TV4 frn SVT?

Camilla Kvartoft har sagt att inspelningarna av nsta ssong av VB brjar nu i augusti september, och d ska Lef var med. Kan man lita p det?

OBS, vgrar kolla p TV4.
Citera
2017-08-14, 12:01
Medlem
"Leif GW Persson gr en tv-serie som ska sndas i Kanal 5. Robert Gustafsson kommer att spela huvudrollen i vad som beskrivs som en psykologisk dramaserie i krimmilj. Planerad premir r hsten 2018."

Personligen tycker jag det lter potentiellt intressant.

http://bloggar.expressen.se/tvblogge...son-huvudroll/
Citera
2017-08-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
"Leif GW Persson gr en tv-serie som ska sndas i Kanal 5. Robert Gustafsson kommer att spela huvudrollen i vad som beskrivs som en psykologisk dramaserie i krimmilj. Planerad premir r hsten 2018."

Personligen tycker jag det lter potentiellt intressant.

http://bloggar.expressen.se/tvblogge...son-huvudroll/

Och denna information r relevant till veckans brott, hur?
Citera
2017-08-15, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar inte vad som hnder med Veckans brott nu. GW syns ju i ett GW:s mord i Fyran. Sitter han p den sllsynta sitsen att han kan medverka i tv kanalers program samtidigt, eller r han verkpt av TV4 frn SVT?

Camilla Kvartoft har sagt att inspelningarna av nsta ssong av VB brjar nu i augusti september, och d ska Lef var med. Kan man lita p det?

OBS, vgrar kolla p TV4.
Gick ju i vras. Men inte samtidigt.

Antar att GW:s mord kommer nu snart d...medan Veckans Brott drar igng senare i hst nr GW:s mord r slut.
Citera
2017-09-10, 22:05
Medlem
17 oktober r det dags
Citera
2017-10-16, 16:14
Medlem
AA-suiteds avatar
Imorgon smller det! Vad tror ni kommer tas upp? Gngkriminalitet gissar jag p. Trkigt om stor programtid tas upp av detta. Ngra aktuella brott/nyligen lsta brott som ni tror tas upp?
Citera
2017-10-16, 16:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Imorgon smller det! Vad tror ni kommer tas upp? Gngkriminalitet gissar jag p. Trkigt om stor programtid tas upp av detta. Ngra aktuella brott/nyligen lsta brott som ni tror tas upp?

Jag tror inte de kommer att lmna mordet p Kim Wall okommenterat.
Citera
2017-10-16, 17:10
Medlem
Kim Wall kommer de s klart ta upp som ni sger, ven Arboga morden. GW fljde vl den rttegngen p plats. Vad har mer hnt, terrorddet i stockholm r ganska sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in