2017-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joachim18
Har alltid förundrat mig över varför en del ser honom som nån slags ofelbar gud när det gäller kriminalitet och samhället överlag. Visst, han är skön på sitt sätt men mycket av det han säger verkar vara allmängods, med fakta kombinerat med gissningar och åsikter.

Nej han är ingen Gud, han har fel ang Olle Möller och mordet på JFK.
Citera
2017-03-27, 04:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Min uppfattning är att han också lutar sig väldigt mycket mot statistik, och då bör han även ha rätt hyfsat ofta, statistiskt sett
Du menar som när han stånkar fram att mördare och offer för det mesta har någon form av relation till varandra och har det inte det blir det knepigare ....stööön, flååås.
Citera
2017-03-27, 15:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
I veckans avsnitt efterlyste Leif användning av Nationella insatsstyrkan vid förortsupplopp. Det skulle enligt honom resultera i "andra bullar". Nu har har NIS tydligen varit på plats i Åkersberga centrum i går kväll där varit stökigt. https://www.svd.se/larm-om-skottlossning--flera-skadade

Både NIS och Piketen används flitigt för "vanligt" polisarbete dagligdags så att de rycker ut är inget konstigt även om det kanske fanns särskilda skäl till det just där i Åkersberga.
Det är inte så som GW och vissa andra verkar tro att polisens specialstyrkor sitter i en glasbur med texten "do not break until...".

Däremot tror jag inte att det skulle vara någon lyckad idé att använda dem för kravallbekämpning. De har liksom inga magiska superkrafter som gör att de skulle vara bättre lämpade till det än den "vanliga" polisen. Snarare tvärtom eftersom deras specialfunktion är till för något helt annat.
Citera
2017-08-02, 06:49
Medlem
Rösta på Camilla Kvartoft/Veckans brott i Kristallen 2017
Citera
2017-08-10, 14:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Fattar inte vad som händer med Veckans brott nu. GW syns ju i ett GW:s mord i Fyran. Sitter han på den sällsynta sitsen att han kan medverka i två kanalers program samtidigt, eller är han överköpt av TV4 från SVT?

Camilla Kvartoft har sagt att inspelningarna av nästa säsong av VB börjar nu i augusti september, och då ska Lef var med. Kan man lita på det?

OBS, vägrar kolla på TV4.
Citera
2017-08-14, 12:01
Medlem
"Leif GW Persson gör en tv-serie som ska sändas i Kanal 5. Robert Gustafsson kommer att spela huvudrollen i vad som beskrivs som en psykologisk dramaserie i krimmiljö. Planerad premiär är hösten 2018."

Personligen tycker jag det låter potentiellt intressant.

http://bloggar.expressen.se/tvblogge...son-huvudroll/
Citera
2017-08-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
"Leif GW Persson gör en tv-serie som ska sändas i Kanal 5. Robert Gustafsson kommer att spela huvudrollen i vad som beskrivs som en psykologisk dramaserie i krimmiljö. Planerad premiär är hösten 2018."

Personligen tycker jag det låter potentiellt intressant.

http://bloggar.expressen.se/tvblogge...son-huvudroll/

Och denna information är relevant till veckans brott, hur?
Citera
2017-08-15, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar inte vad som händer med Veckans brott nu. GW syns ju i ett GW:s mord i Fyran. Sitter han på den sällsynta sitsen att han kan medverka i två kanalers program samtidigt, eller är han överköpt av TV4 från SVT?

Camilla Kvartoft har sagt att inspelningarna av nästa säsong av VB börjar nu i augusti september, och då ska Lef var med. Kan man lita på det?

OBS, vägrar kolla på TV4.
Gick ju i våras. Men inte samtidigt.

Antar att GW:s mord kommer nu snart då...medan Veckans Brott drar igång senare i höst när GW:s mord är slut.
Citera
2017-09-10, 22:05
Medlem
17 oktober är det dags
Citera
2017-10-16, 16:14
Medlem
AA-suiteds avatar
Imorgon smäller det! Vad tror ni kommer tas upp? Gängkriminalitet gissar jag på. Tråkigt om stor programtid tas upp av detta. Några aktuella brott/nyligen lösta brott som ni tror tas upp?
Citera
2017-10-16, 16:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Imorgon smäller det! Vad tror ni kommer tas upp? Gängkriminalitet gissar jag på. Tråkigt om stor programtid tas upp av detta. Några aktuella brott/nyligen lösta brott som ni tror tas upp?

Jag tror inte de kommer att lämna mordet på Kim Wall okommenterat.
Citera
2017-10-16, 17:10
Medlem
Kim Wall kommer de så klart ta upp som ni säger, även Arboga morden. GW följde väl den rättegången på plats. Vad har mer hänt, terrordådet i stockholm är ganska sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in