2017-01-18, 10:49
Medlem
BertFoxs avatar
Intressant om koffertmordet. Konstigt att "psykiatern" kom undan s ltt. I bsta fall hade han ju frhindrat utredningen, i vrsta fall hade han och lkaren tillsammans planerat "det perfekta brottet".
Om lkaren berttade s ppet fr flickvnnen vad han tnkte gra s var kompisen rimligen ocks invigd.
"Jag lg och sov i rummet bredvid och vaknade av hennes skrik." Hur trovrdigt r det?
Knns som att polisen var njd med att brottet var uppklarat och inte orkade driva det vidare. Kanske fr att det "bara" gllde en prostituerad.
Citera
2017-01-18, 10:53
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Svensk DDR - censur reportaget var nog inte riktigt PK - rumsrent och d bryter man sndningen allt fr att skydda folket frn dom mrka krafterna.

Nu fr du frklara. Vad var det som var s kontroversiellt att SVT tvingades bryta sndningen?

Eller gr din politiska paranoia helt p autopilot?
Citera
2017-01-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Intressant om koffertmordet. Konstigt att "psykiatern" kom undan s ltt. I bsta fall hade han ju frhindrat utredningen, i vrsta fall hade han och lkaren tillsammans planerat "det perfekta brottet".
Om lkaren berttade s ppet fr flickvnnen vad han tnkte gra s var kompisen rimligen ocks invigd.
"Jag lg och sov i rummet bredvid och vaknade av hennes skrik." Hur trovrdigt r det?
Knns som att polisen var njd med att brottet var uppklarat och inte orkade driva det vidare. Kanske fr att det "bara" gllde en prostituerad.

Ja, knepigt och intressant fall i mnga avseenden.

Och vad var egentligen motivet? Han ville f pappan att skmmas, men varfr? Och var det hans enda motiv?
Citera
2017-01-18, 12:26
Medlem
lskar nr GW trycker upp en prilla i sndning. Vilken jkla chef. Bara han som kan gra snt. Undrar hur mnga ggr glasgonen kte upp och ner, nn som rknat? Tycker frekvensen minskat ngot, hgst orovckande
Citera
2017-01-18, 12:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hon som vittnade om koffertmordet, det var vl Christer Bjrkmans morsa. Han med mellot.
Citera
2017-01-18, 14:05
Medlem
Cannabisministerns avatar
Riktigt dligt att programmet inte kommenterade Agendas inslag om invandrare och brottslighet. Jag tycker nivn p Veckans brott har sjunkit betydligt.
Citera
2017-01-18, 14:12
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hon som vittnade om koffertmordet, det var vl Christer Bjrkmans morsa. Han med mellot.

Nej, du r helt fel ute.
Citera
2017-01-18, 14:15
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nej, du r helt fel ute.

Det stod i nn veckotidning fr ett tag sen, men minns inte vilken.
Citera
2017-01-18, 14:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej, du r helt fel ute.

Citat:
Det stod i nn veckotidning fr ett tag sen, men minns int vilken.

Korrekt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6607023

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ulla_Bj%C3%B6rkman
Citera
2017-01-18, 14:16
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Riktigt dligt att programmet inte kommenterade Agendas inslag om invandrare och brottslighet. Jag tycker nivn p Veckans brott har sjunkit betydligt.

Jag tnkte samma sak och kan inte bestrida ditt andra pstende d jag inte fljt programmet mer n ett par r. Kan det bero p att debatten och programmet var s pass ttt inp varandra att det helt enkelt inte fanns tid i det hr avsnittet? Det brukar iofs inte hindra dem i andra sammanhang? Absolut ngonting som passar och br tas upp i programmet!
Citera
2017-01-18, 14:23
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Det stod i nn veckotidning fr ett tag sen, men minns inte vilken.

D bytte hon namn av ngon anledning,hennes tilltalsnamn r Ulla
och i inslaget p veckans brott str det Ulrika Bjrkman..
Citera
2017-01-18, 14:25
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
D bytte hon namn av ngon anledning,hennes tilltalsnamn r Ulla
och i inslaget p veckans brott str det Ulrika Bjrkman..

Det var hon.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6607023

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ulla_Bj%C3%B6rkman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in