2017-01-17, 12:19
Medlem
I kvällens veckans brott 170117

Del 2 av 10.

- Leif GW Persson kommenterar det brutala mordet på 16-årige Ahmed i Malmö.

- Leif och Camilla Kvartoft tittar också närmare på ett mord som erkändes efter 22 år: I december tog en 63-årig kvinna kontakt med polisen för att erkänna ett mer än 20 år gammalt mord i Södertälje. Vi har tittat lite närmare på omständigheterna kring såväl erkännandet som själva mordet.

- Det blir också fortsättning på förra veckans reportage om hur polisen över på skarpa lägen.

- Det historiska fallet är koffertmordet från 1969.
Citera
2017-01-17, 21:17
Medlem
Quoters avatar
Kikade lite på förra veckans avsnitt där Kaj Linna-fallet var på tapeten, där slirade gurun Leif GW på sanningen än en gång. Han sa att första resningsförsöket var skiljaktigt med ett justitieråd men det stämmer inte, den var enhällig.
Citera
2017-01-17, 21:29
Medlem
sunrays avatar
Fy fan när GW började vifta med morakniven vid sin hals.
Såg framför mig ett blodbad i direktsändning.
Citera
2017-01-17, 21:37
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Skönt gjort av honom

Tycker att den där polisen i studion verkar vara lite märklig på något sätt. Någon annan som känner samma och kan sätta lite bättre ord på det?
Citera
2017-01-17, 21:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Skönt gjort av honom

Tycker att den där polisen i studion verkar vara lite märklig på något sätt. Någon annan som känner samma och kan sätta lite bättre ord på det?
Tycker han verkar lugn och sansad och inte macho deluxe som en del kan vara.
Citera
2017-01-17, 21:45
Medlem
AA-suiteds avatar
Larmcentralens plats är ju väldigt hemlig... men alla vet ju ändå vart den är så här har ni adressen
Citera
2017-01-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Skönt gjort av honom

Och jag tyckte han var hur cool och skön som helst
Sade till och med till mig själv "gött att se en sån lugn och klok Polis".
Lustigt hur vi kan läsa av så olika

Anton
Citera
2017-01-17, 22:42
Medlem
Vad hände med programmet och kanske all SVT-sändning de sista minuterna? F-n när det var som mest spännande i GWs historia så dog sändningen!
Citera
2017-01-17, 22:49
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad hände med programmet och kanske all SVT-sändning de sista minuterna? F-n när det var som mest spännande i GWs historia så dog sändningen!
Svensk DDR - censur reportaget var nog inte riktigt PK - rumsrent och då bryter man sändningen allt för att skydda folket från dom mörka krafterna.
Citera
2017-01-18, 06:38
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray

För mycket dramatik från Ks sida.

Citat:
Ursprungligen postat av dack
Svensk DDR - censur reportaget var nog inte riktigt PK - rumsrent och då bryter man sändningen allt för att skydda folket från dom mörka krafterna.

Jag tittade jag på SVT play och där fungerade hela sändningen perfekt. Sedan får du gärna förklara varför SVT först skulle spela in ett program för att sedan i en eftersändning censurera det.
Citera
2017-01-18, 07:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag spelade in programmet på PVR och tittade i efterhand. Sändningen var felfri.
Citera
2017-01-18, 07:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Kikade lite på förra veckans avsnitt där Kaj Linna-fallet var på tapeten, där slirade gurun Leif GW på sanningen än en gång. Han sa att första resningsförsöket var skiljaktigt med ett justitieråd men det stämmer inte, den var enhällig.
Professor Stånk och Stön drar rätt ofta saker ur röven, dock tvärsäkert. Det gör att folk tror han vet och kan, när han chansar, minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in