2016-01-21, 01:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han sger att han inte har
ngra positivare erfarenheter av liknande tips.

Att han hade en viss frhoppning om vapnet r vl inte s jvla konstigt.

Vad syftar du p fr trams?

Varfr gra en grej av det d. Dessutom har han ju en rad stolliga uppfattningar nr det gller Palmemordet, och vgrar tro p att det var CP, utan att det ligger ngot djupare bakom.

Well han trodde inte p NB i Lisa Holm-fallet heller. Han var "helt fel typ"
Citera
2016-01-21, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Varfr gra en grej av det d. Dessutom har han ju en rad stolliga uppfattningar nr det gller Palmemordet, och vgrar tro p att det var CP, utan att det ligger ngot djupare bakom.

Well han trodde inte p NB i Lisa Holm-fallet heller. Han var "helt fel typ"

Vad gller CP hller jag inte med, det beror inte p GW.

I Lisa-fallet skulle han ha hllit truten, tminstone tills han lst FUP.

Jag tycker inte han har gjort s jvla mycket sthej om revolvern, kunde
varit bra mycket vrre.
Synd att det sannolikt va fel vapen.
Helt vntat s klart.
Citera
2016-01-21, 18:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
h LGW anvnder hittepordet hen... Besviken.
Citera
2016-01-21, 21:52
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad gller CP hller jag inte med, det beror inte p GW.

I Lisa-fallet skulle han ha hllit truten, tminstone tills han lst FUP.

Jag tycker inte han har gjort s jvla mycket sthej om revolvern, kunde
varit bra mycket vrre.
Synd att det sannolikt va fel vapen.
Helt vntat s klart.

Ett annat exempel var Knutby dr han inte kunde tnka sig att den dr tjejen kunde ha begtt brottet. Grejen r ju att han alltid tnker statistiskt, men verkligheten fljer ju inte alltid statistiken.
Citera
2016-01-21, 22:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ett annat exempel var Knutby dr han inte kunde tnka sig att den dr tjejen kunde ha begtt brottet. Grejen r ju att han alltid tnker statistiskt, men verkligheten fljer ju inte alltid statistiken.

Jo och det kan man inte direkt klandra honom fr. Det r ingen direkt vetenskap han sysslar med och det r ju modigt nd att frska sig p att gissa (utan att han i de flesta fallen sitter inne med mer information n vad vi gr). Det r vl ibland kanske han blir alltfr sker och d ocks hamnar i den dr fllan han s ofta pratar om att utredare ofta snar in sig p en sak.
Citera
2016-01-21, 23:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo och det kan man inte direkt klandra honom fr. Det r ingen direkt vetenskap han sysslar med och det r ju modigt nd att frska sig p att gissa (utan att han i de flesta fallen sitter inne med mer information n vad vi gr). Det r vl ibland kanske han blir alltfr sker och d ocks hamnar i den dr fllan han s ofta pratar om att utredare ofta snar in sig p en sak.

Gissa utan att ha fakta i mlet kan ju vilken apa som helst gra. Han deltar vl i TV som ngon frment expert. Han r dessutom ofta tmligen sker. "Det r fel typ" Det verkar iofs som att han brjar inse det nu, eller ha ftt det ppekat fr sig, fr nu slnger han in brasklappar som, "jag har haft fel frut ska du veta" d och d.
Citera
2016-01-26, 15:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Lite svrt att hitta info om vad kvllens program kommer innehlla men fallet med Bengt Bergman ska tydligen tas upp.

(FB) Eskilstuna: 89-rige Bengt Bergman avled efter grovt rn utanfr Lidl i Rbergstorp 2015-12-04

Palmevapnet lr vl ta upp lite tid ocks.
Citera
2016-01-26, 15:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lite svrt att hitta info om vad kvllens program kommer innehlla men fallet med Bengt Bergman ska tydligen tas upp.

(FB) Eskilstuna: 89-rige Bengt Bergman avled efter grovt rn utanfr Lidl i Rbergstorp 2015-12-04

Palmevapnet lr vl ta upp lite tid ocks.
Det hr hittade jag dessutom i tabln:
Citat:
Misshandeln av Hagamannen kom inte alldeles ovntat anser psykiatern Ulf sgrd. Men vad r det fr personer som anser sig ha rtt att ta lagen i egna hnder? I kvllens historiska fall tar vi upp mordet p en pianolrarinna i Gteborg p 1970-talet. Vi tittar ocks lite nrmare p polisens s.k. mordutbildning.
Ngon minut lr gnas t Lisa Holm-rttegngen som avslutades igr i hovrtten.
Citera
2016-01-26, 16:17
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Han r dessutom ofta tmligen sker.

Det r ingen slump, han har oftast rtt. Ingen rttsinstans r ngonsin felfri och det gller ocks alla uttolkare.
Citera
2016-01-26, 17:46
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det gr han skert och det r ingen slump fr statistik ofta r ganska trffskert. Sedan finn s det givetvis undantag, men fr det mesta s handlar det inte om ren "slump".

[quote=Oliveira|56094625]Gissa utan att ha fakta i mlet kan ju vilken apa som helst gra. Han deltar vl i TV som ngon frment expert. Han r dessutom ofta tmligen sker. "Det r fel typ" Det verkar iofs som att han brjar inse det nu, eller ha ftt det ppekat fr sig, fr nu slnger han in brasklappar som, "jag har haft fel frut ska du veta" d och d.[/quote
Man r rejlt korkad om man inte inser att man faktiskt kan ha fel, ven om alla indikationer pekar t ett viss hll. Det r sdana restriktioner som fr tnkande framt. Om man hela tiden ska vara dyngsker innan man uttalar sig s kommer det aldrig att leda till utveckling.
Citera
2016-01-26, 22:13
Medlem
Martinsons avatar
Pigg och alert idag faktiskt den gode GW. Intressant avsnitt verlag ocks, t om de historiska inslaget som jag brukar ha svrt med.

Men FB-panelen, har inte GWs mage vxt betnkligt senaste ret?
Citera
2016-01-26, 22:49
Medlem
Bcs43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Pigg och alert idag faktiskt den gode GW. Intressant avsnitt verlag ocks, t om de historiska inslaget som jag brukar ha svrt med.

Men FB-panelen, har inte GWs mage vxt betnkligt senaste ret?

Stor mage och stor pondus. Sen gillar jag Camilla Q som leder programmet med bde humor och vrme. Dessutom tycks dom tv trivas ihop

Sevrt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in