2015-03-10, 23:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
tror aldrig jag sett gw utan den dr jaktvsten p sej...han vgar vara sej sjlv och skiter i vad folk tycker om hans kldsel
Njae, det var vl under frr frra ssongen (tiden gr s snabbt s det kan varit lngre tillbaka nd) d ngon tittare hade mejlat in och reagerat p att han inte hade vsten p sig under ngra avsnitt.

Efter det lovade han att frska ha den p sig s mycket det gr.

Men visst, GW r inte GW utan vsten
Citera
2015-03-11, 00:02
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
La upp klippet med "9-ringen" p tuben fr den som inte orkar spola genom programmet.

https://www.youtube.com/watch?v=Tz_O...ature=youtu.be

GW brjar prata vid 05:10.
Citera
2015-03-11, 00:22
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Frgan r om det inte blev billigare att ge honom 10 mille och lta han ka tillbaka n att ha honom p Kumla p livstid.

Tycker ocks att det var kul nr GW tnde till lite dr nr Camilla frskte smyga in lite PK-floskler. Kan inte pst att behandlingen var srskilt verdriven heller med tanke p beteendet hos den dr "9-ringen".

Antagligen hr det till deras samspel att hon mste vara en motpol fr att han ska f argumentera och fra fram sina teorier. Men nr hon pratade om att psykologer har sagt att man "kan lixom styra barnen i rtt riktning med hnderna shr", d brast det fr mig.
Citera
2015-03-11, 00:48
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Frgan r om det inte blev billigare att ge honom 10 mille och lta han ka tillbaka n att ha honom p Kumla p livstid.

Tycker ocks att det var kul nr GW tnde till lite dr nr Camilla frskte smyga in lite PK-floskler. Kan inte pst att behandlingen var srskilt verdriven heller med tanke p beteendet hos den dr "9-ringen".

Ja, och som bonus avfrdade han PK-Camilla nr hon fiskade efter tips rrande mordet som den stackars Rahman blev dmd fr. "Nej, det fallet betraktas som polisirt uppklarat" (=Rahman var rtt man).
Citera
2015-03-11, 09:52
Medlem
Ja mycket bra program, med vl avvgda kommentarer i de olika fallen. Men, n en gng visar GW att han ofta mste hvda sig. Tnker p brottsplatsunderskningen dr han vill fylla i dr teknikenr egentligen borde ftt fritt utrymme att prata och bertta. Han vill visa sig p styva lina lite fr mycket och borde ha bttre sjlvknsla n han visar.
Citera
2015-03-11, 10:22
Medlem
The_Aces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag r spass ung att Rahman-fallet r nytt fr mig. Mycket intressant fall verkar det som. Mycket verkar tala fr hans skuld, men varfr isfall ingen som helst teknisk bevisning? NGOT fel mste han ha begtt i samband med mordet knns det som

Fr vrigt, GW var lysande ikvll. Skiter i allt vad PK heter, vldigt befriande! Skrpt och mysig!
Och samspelet mellan Kvartoft och GW r riktigt bra. Har svrt att se en annan konstellation n dessa tv.

Hr finns en dokumentr om fallet:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519
Citera
2015-03-11, 13:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja mycket bra program, med vl avvgda kommentarer i de olika fallen. Men, n en gng visar GW att han ofta mste hvda sig. Tnker p brottsplatsunderskningen dr han vill fylla i dr teknikenr egentligen borde ftt fritt utrymme att prata och bertta. Han vill visa sig p styva lina lite fr mycket och borde ha bttre sjlvknsla n han visar.

Hller med. Ocks han har en del svaga sidor. Lr ha ett jvla humr f.. Folk kan bli rtt skraja fr honom. Och det blir skert extra accentuerat nr han druckit ett tag.

Men en drm att lyssna p. Har ordet i sin makt och en jvla utstrlning och nrvaro som han parar det med.
Citera
2015-03-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag r spass ung att Rahman-fallet r nytt fr mig. Mycket intressant fall verkar det som. Mycket verkar tala fr hans skuld, men varfr isfall ingen som helst teknisk bevisning?.

'Spass ung' ? S om man inte levde under 1a vrldskriget,eller stenldern, s vet man inget om det-fr man var fr ung?
Du ville nog bara pongtera att 'du r ung'..

Rahman var sannerligen skyldig till mordet,och dessutom misstnkt fr mord i sitt hemland. Skrmmande hur folk (bl.a prsten) tror p en sn mnniska.

Karma.
Citera
2015-03-11, 18:08
Medlem
Bra att det nmndes att 9-ringen var frn Nordafrika. Kul att hra Kvartofts fantasier om hur man skall behandla en unge som biter igenom bde trja och jacka p en vakt
Citera
2015-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essen
Bra att det nmndes att 9-ringen var frn Nordafrika. Kul att hra Kvartofts fantasier om hur man skall behandla en unge som biter igenom bde trja och jacka p en vakt
Psykologer vet hur man tas med ungdomsavskum. Man skall "hlla om och rra sig meed dom".

Fan vilket jvla dravel. Och inte alls frvnande kommer inte ens en jvla notis i slaskmedia om de nya filmerna, de som lipade s hgt om det initialt. Iofs. inte konstigt, objektivitet r inte deras starka sida, eller de paniktwittrade vnster-idioterna. Folk med ett rationellt tnkande och sunt frnuft insg redan i frsta skedet att det var en hund begraven.
Citera
2015-03-11, 19:44
Medlem
nimrod666s avatar
Rdda Barnens generalsekreterare Elisabeth Dahlin r irriterad p Leif GW:s avsaknad av barnperspektiv.
Citat:
Jag tycker att det varit vldigt lite barnperspektiv i det hela den hr frgan. Det r ett barn som blir hllet mot golvet och nr man d diskuterar fallet lgger man ansvaret p barnet. Det har jag vldigt svrt att frst.
Citat:
Om det hr anses vara en professionell hantering av en nioring s mste vi se ver lagar, regler och utbildningar fr hur ska bemta barn i utsatta situationer. Vld mot barn kan man aldrig acceptera och ensamkommande r bland de mest utsatta barn i det svenska samhllet. Vi kommer jobba fr att frndra regler och lagar s att de har ett barnperspektiv under ett omhndertagande.

Leif GW svarar att han ser p fallet utifrn lagstiftningen.
Citat:
Pojkens beteende r det som avgr hur ordningsvakterna hanterar situationen sger han.

Jag tvivlar p att han r nio r. Den hr personen beter sig inte som ett vanligt barn, det mste Elisabeth Dahlin ocks ha noterat. Men jag kan ju bertta att om ungen hade viftat med en morakniv hade det inte funnits ngra hinder fr att skjuta honom. Det r ngot som varken jag eller ngon annan kan gra ngot t, det r en realitet att beakta.
svt.se
Citera
2015-03-11, 20:19
Medlem
Grandiosos avatar
I morgon fyller bste GW 70 r och det uppmrksammades ju i programmet igr.
Trta med lmpligt motiv och sngkr ovanp det. Det var bara en stnkare som fattades.
Men det kanske bjds p eftert.
Ja, dr ser man frresten, det var inte fullt s okomplicerat med den dr incidenten nere i
Malm med "9-ringen" som det framstllts. Mste vara lite jobbigt fr multikultivurmarna
hr och var som rasat ver behandlingen av den "stackars oskyldige pojken" att nu f ta del av
hela hndelsefrloppet, men en del av dem kommer vl antagligen att framhrda nd i att
agerandet var frkastligt rakt igenom frn den bitne ordningsvaktens sida.

Skulle vara riktigt intressant att nn gng f hra vad herr Persson egentligen tycker
om det svenska mngkulturella samhllet som vi har idag. Hans uppriktiga mening om
saken. Anar ngonstans att han tminstone inte r helt verfrtjust ver hur utvecklingen
blivit.

Och s gnades allts en stund t beryktade lillemannen Joy Rahman som lyckades dupera
en och annan godtrogen jurist i rttsvsendet fr att inte tala om ngra naiva murvlar dessutom.
Det var ett fruktansvrt brutalt och vidrigt mord p gamla Mrta i Stra och nog fan
satte man dit helt rtt man fr detta illdd. Det verkar vara den blivande 70-ringens sikt
ocks fr den delen. Nu r i vart fall mannen som erhll 10 miljoner laxar av svenska staten
och drog tillbaka till slummen i Bangladesh och startade en vlgrenhetsorganisation
dr kassren rkade g och bli mrdad, inte lngre bland oss levande.

S tillnskas slutligen mkta populre Leif GW en riktigt fin hgtidsdag imorgon! Hurra! Hurra!

Programmet frn igr, avsnitt 8: http://www.svtplay.se/video/2739253/...g-10-avsnitt-8
Senast redigerad av Grandioso 2015-03-11 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in