2017-02-21, 23:07
Bannlyst
Kvarntoft r S dlig nr det gller allt som har med invandring att gra. r obekvm, blir agitatorisk och har en egen sikt som lyser igenom. Typisk rdstrumpa-ideolog. Lskigt, ohederligt. Trots halvhjrtade frsk till neutralitet. Snlla, sluta frska styra mnen dit du vill Kvarntoft! Desperationen och frsk till vinkling, rasism och diskriminering som svar p allt gllande invandring r inte kldsam och fr iaf mig att vilja rsta sd. Ironiskt va?

Synd p en bra programledare i vrigt.
Citera
2017-02-21, 23:10
Medlem
ntligen lite nyttig info fr gemene man som bara brukar lsa dagstidningar som AB Metro och tror sanningen kommer frn fake news troll som tex. Anders Lindberg Wolodarski m.fl ☺
Citera
2017-02-21, 23:11
Medlem
Springare sktte sig bra.

Nr Kvartoft ville f det till att invandares hgre brottsbengenhet inte har frtigits s kunde han lugnt och sansat konstatera att bara uppmrksamheten kring hans fb-inlgg tyder p motsatsen. Att detta, tminstone fram tills nyligen, var ngot som man inte offentligt kunde sga ostraffat. Ja, GW kanske kunde f mumla lite om det d och d. Men det var i stort sett allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
nd tar vi in fler n ngonsin.

Antalet asylskande frra ret var det lgsta p fem r:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ant...sta-pa-fem-ar/

Dremot har vi ett massivt problem med de som redan vistas hr illegalt. Samt givetvis att de som kom hit hsten 2015 kan vntas vilja ta hit familjen. Vi talar flera hundratusen i vrsta fall. Det mste vi frhindra med alla till buds stende medel.

I vrigt mste jag dock ge regeringen viss cred.
Citera
2017-02-21, 23:12
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Springare har sklart rtt i att politiken r s polariserad. Man fr vlja mellan hgerextrema SD-raggare eller batikhx-vnstern. Lagom r bst.

Sen att programledaren r kritisk, det r ju en intervjuares jobb, annars blir det ett ensidigt program typ diktator-Fox-news.

Soosarna r verkligen lagom nr man slpper in 163000 identitetslsa bidragshungriga flyktingar p ett knappt ett halvr.10000 i veckan nr det var som vrst,r det lagom i dina gon? Dom som har nn verklighetsuppfattning vet vilka som r extrema i den hr historien.
Senast redigerad av Ollonet 2017-02-21 kl. 23:15.
Citera
2017-02-21, 23:13
Medlem
Tilteds avatar
Sknt med en sansad diskussion istllet fr de sedvanliga debatterna dr rasistkortet dras fram efter 30 sekunder.

Kul ocks att se Kurt Olsson tillbaka i svensk television dr han med en klassisk Kurt Olsson presentation av "helikoptervyn" frklarar att det ven finns laglydiga invandrare. SVT har verkligen humor. :-)
Citera
2017-02-21, 23:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
terstr bara den sista elefanten, att inse att problemen inte r ngot socioekonomiskt dravel, utan som vi alla vet, frmst kulturellt.
Exakt.
Citera
2017-02-21, 23:16
Medlem
SVT verkar inte tycka sakfrgan r s viktig. Nej deras rubriker handlar som vanligt om "hot och hat". Och inte frn vnsterhll d.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Peter Springare: Hat och hot var vntat
Den numera knde polisen frn rebro, Peter Springare, var beredd p att hans inlgg skulle anvndas fr att sprida ett rasistiskt budskap. Det sger han i Veckans brott.
Jag kan inte avhlla mig fr att beskriva en verklighet som jag tycker r ett problem.
Citera
2017-02-21, 23:18
Avstngd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Fr vl se om PK trollen skruvar upp guilt by association stmpeln p springare?
Citera
2017-02-21, 23:19
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://www.facebook.com/marcus.osca...266309/?type=3

Marcus Oscarsson skrev ett inlgg om avsnittet som gillas och delas friskt just nu.

Annars diskuteras avsnittet fr fullt i Facebook-gruppen "St upp fr Peter Springare"

https://www.facebook.com/groups/279528999133185/

Oscarsson r ju trots allt 2017rs hedersflashbackare.

Citat:
Leif GW var inne p att SD r det parti som profilerat sig p detta omrde. Det rder enl min bedmning ingen tvekan om att SD r det parti som kommer gynnas mest av kvllens TV-sndning.

OBS 1: Bde Springare och GW betonade tydligt att en majoritet av invandrarna r laglydiga personer. Kommentarer som gr i motsatt riktning leder till att man frlorar sin mjlighet att kommentera p denna sida.
OBS 2: Kommentarer om att Leif GW och Springare r rasister etc leder ocks till att man frlorar sin mjlighet att kommentera p denna sida.
Citera
2017-02-21, 23:25
Medlem
udons avatar
Helt otroligt hur mnga jvla ntter det finns p det hr forumet. Fattar ni inte att det r uppgjort p frhand att kvarntoft stller dom hr frgorna?

Jag fick intrycket att hon stllde dom fr att Springare tydligt kunde f tvtta bort rasiststmpeln. Han fick ju en klockren "upprttelse".

Dessutom tycker jag biten angende Sveriges frfall var ondig av Springare. Han borde fokusera p rtt sak.
Citera
2017-02-21, 23:26
Bannlyst
BR rapporten r frn 2005. Och analyserar en tidsperiod ntt r tidigare. Statistiken r 15 r gammal. Vi har haft en enorm invandring. Och s sger de att det inte behvs ny statistik. Jag r 100% sker p att den gamla statistiken inte lngre stmmer. Situationen r mycket mycket vrre.
Citera
2017-02-21, 23:26
Medlem
Vilken jvla sorglig dag fr etablisemanget. Jag njuter. Oscarsson ver 10.000 lajks!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in