2018-01-31, 21:43
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Tror du p tomten ocks? Snus r snus och lgn r lgn om n i polisira promemorior.
S du menar att om man lmnar in ett illegalt automatvapen s ker man fast?
Citera
2018-01-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, hon r jobbig men det delar hon med mnga programledare i diverse debattprogram. Leif ska vara sanningssgare i detta program och hon har rollen att ifrgastta det han sger och flina lite grann.

Jo, jag frstr deras roller. De flesta jag knner tycker hon r bra men jag str mig bara p henne. Kanske mest av allt nr hon r p besk hos ngon polisstation eller liknande. Ville bara att dom skulle kra elpistolen p hennes fettvalkar.

Kul som fan att trskallen Eliasson fick silkessnret idag. terigen fr GW rtt till mngas frtret.
Senast redigerad av glendale 2018-01-31 kl. 23:19.
Citera
2018-01-31, 23:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Den ende [GW] som trs kritisera polisen nufrtiden ?
Det r vl jttemnga som kritiserar polisen helt ppet idag?

Sedan s kan jag sga att jag inte r s jttefrtjust i programmets reportage om hur polisen jobbar, ser mer p programmet fr just programmets titel "Veckans brott", dvs aktuella kriminalfall.
Citera
2018-01-31, 23:37
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
S du menar att om man lmnar in ett illegalt automatvapen s ker man fast?
Nej. Men om det kan knytas till person som har begtt brott s ja.
Citera
2018-02-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det r vl jttemnga som kritiserar polisen helt ppet idag?

Sedan s kan jag sga att jag inte r s jttefrtjust i programmets reportage om hur polisen jobbar, ser mer p programmet fr just programmets titel "Veckans brott", dvs aktuella kriminalfall.

I media r det vl Leffe och Hanne Kjller (f d DN). Inga politiker.

Veckans brott var en gng i tiden en "veckotidning" men namnet tycks vara gngbart nr
"Alla har glmt" ...
Citera
2018-02-01, 10:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
I media r det vl Leffe och Hanne Kjller (f d DN). Inga politiker.

Veckans brott var en gng i tiden en "veckotidning" men namnet tycks vara gngbart nr
"Alla har glmt" ...

De borgerliga och SD har ju krvt Eliassons avgng rtt lnge nu i alla fall, ungefr som GW i Veckans Brott.
Om GW bokstavligen krvt Dans avgng i Veckans Brott lter jag vara osagt, men i den andan har han ju pratat. Tycker Veckans Brott var bttre d den var en "veckotidning", namnet stmde bttre med innehllet d.

Tycker det ocks r trkigt nr de gr terblickar p brott de nyligen har avhandlat, och kr "repriser" fr att frska upp tittarnas minne som inte behver "frskas upp". "Ubtsmordet" r ett sdant exempel, samt ven mannen som blev pkrd av en smitare p ngon skogsvg. Brukar snabbspola sdant. Hnder ju en massa frskare och intressantare brott som aldrig tas upp.
Citera
2018-02-01, 12:52
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Den ende som trs kritisera polisen nufrtiden ?

Ja, polisen har ju verkligen sluppit undan kritik det senaste ret...
Citera
2018-02-01, 15:04
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han brukar kunna vara vldigt nonchalant nr han diskuterar med ngon gst i studion, tittar inte i gonen, kollar bort, sitter snedvnd mot personen osv. Det r inte hyfsat.

GW har nog lite autistiska drag, jag tror han tycker det r obehagligt att diskutera med en person ga mot ga.
Citera
2018-02-01, 17:14
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
GW har nog lite autistiska drag, jag tror han tycker det r obehagligt att diskutera med en person ga mot ga.
Mer onaturligt n obehagligt skulle jag tro men nonchalans som Lucius hvdade kper jag inte.
Citera
2018-02-01, 18:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Du har fel. GW r snder-supen/medicinerad. Han hnger inte med intellektuellt nr ngon lgger fram en tanke eller beskriver ett hndelsefrlopp. Allt mste g i hans lngsamma krycktempo och d undviker han sjlvklart samtal i direktsndning. Han behver kring en vecka att samla sina sm tankar och roa pbeln med sjlvupplevt bitska och trffskra kommentarer.
Citera
2018-02-06, 21:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
De misstnkta r levande propaganda fr Jimmie kessons kriminalpolitik, vad menas?
Citera
2018-02-06, 21:27
Medlem
swimmingpools avatar
Kan polisen nnting kan man undra ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in