2017-02-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Samtidigt frstr jag inte varfr det mste tas upp i sammanhanget egentligen.

Men det r mnga gnger GW brjar svva ut och svamla. Att han sedan sger att en polis ska hlla kften om vad som ligger p hans skrivbord.. kommer det verkligen ifrn rtt kft?

Det r intressant det han sger om att mnga poliser troligtvis r SD-sympatisrer, men sedan brjar han direkt svamla om att SD r ett missnjesparti och det r drfr folk vnder sig dit.

Han bortfrklarar det mesta med att snutarna helt enkelt inte ser alla vanliga hederliga invandrare, brjar sedan svamla om att det r viktigt fr vr verlevnad att "vi har en invandring av den typ vi har"... Skojar han? den typen av invandring vi har r vl den smsta typen av invandring, och innebr en stor kostnad fr samhllet "vem har sagt att saker ska vara ltta liksom", grymtar han ur sig p slutet...

Ja. Han r nog inte en av de som kommer drabbas av samhllets problem i ngon strre utstrckning med tanke p hans lder och fr att han r mngmiljonr och bor utanfr problemomrdena. Det knns vldigt klassiskt sammanhanget.
Det faktum att Persson tycker att Springare ska vara tyst, handlar ju om att det rder frundersknings-sekeretess till den tidpunkt d tal vcks, i dessa renden.
Citera
2017-02-08, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
drfr att han pratar utifrn statistiken och pvisar inte enbart den ena sidan som springare gr
det har inget att gra med om gw skulle bli drabbad av vld pga invandring att gra eller ej, han pratar utifrn det som r statistiskt vederlagt och visar upp bgge sidorna av myntet

S enligt GW hade varit bttre om Springare brjade sitt inlgg med: Jag r inte rasist, men.... Och avslutat med: Inte alla invandrare r kriminella....
Citera
2017-02-08, 13:13
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
S enligt GW hade varit bttre om Springare brjade sitt inlgg med: Jag r inte rasist, men.... Och avslutat med: Inte alla invandrare r kriminella....

Igr kvll skedde tio mord i Nynshamn, men inga skedde p land. S...nothing to see here.
Citera
2017-02-08, 13:36
Medlem
Fickludds avatar
CK inledde med att sga att Springares inlgg beskyllts fr att vara rasistiskt och gynna hgerkrafter men de redde inte ut vad som var rasistiskt. GW gav ju Springare rtt, sett frn hans eget perspektiv. Gr det ven GW till rasist? r det rasistiskt att beskriva sin vardag?

GW's argument att en polis ska vara tyst om pgende utredningar r i sammanhanget trams. I Springares Facebook-inlgg nmns inte en enda pgende utredning och inte heller namngavs ngon med sitt riktiga namn.
Citera
2017-02-08, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
CK inledde med att sga att Springares inlgg beskyllts fr att vara rasistiskt och gynna hgerkrafter men de redde inte ut vad som var rasistiskt. GW gav ju Springare rtt, sett frn hans eget perspektiv. Gr det ven GW till rasist? r det rasistiskt att beskriva sin vardag?

GW's argument att en polis ska vara tyst om pgende utredningar r i sammanhanget trams. I Springares Facebook-inlgg nmns inte en enda pgende utredning och inte heller namngavs ngon med sitt riktiga namn.

Var det inte utredningen mot Springare, han syftade p?
sch, varfr ska allting vara s krngligt.
Alla kftar mot allt o alla, s man blir helt yr.

Nej, Springare har inte snackat om specifika utredningar, han har rent allmnt berttat vad hans jobb handlar om. GW har dremot snackat om Springare, som nu utreds.
Citera
2017-02-08, 14:53
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

jag gillar inte att lgga orden i munnen p andra men jag respekterar gw d han belyser bgge faktorerna, han hycklar inte enligt min mening

det gr dremot springare som enbart verkar bygga sitt inlgg p det han sjlv upplever
att gra det utan att ta in statistik ger ltt mnniskor tunnelseende och frutfattade meningar
Citera
2017-02-08, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
jag gillar inte att lgga orden i munnen p andra men jag respekterar gw d han belyser bgge faktorerna, han hycklar inte enligt min mening

det gr dremot springare som enbart verkar bygga sitt inlgg p det han sjlv upplever
att gra det utan att ta in statistik ger ltt mnniskor tunnelseende och frutfattade meningar

Varfr ska vuxna mnniskor degraderas till icke sjlvtnkande varelser?
Vi har s pass mycket mngkultur idag, att de allra flesta av oss har trffat bde smre och bttre invandrare. GW "styr" sjlv folket, genom att krydda sina uttalanden med eget tyckande.
Springare har gett uttryck fr att han "r trtt" och berttar om sin vardag som polis.

Vill inte pst att GW r en hycklare, men han r inte konsekvent och svvar ofta och grna ut, lite vl mycket. Men jag gillar GW fortfarande, har inget behov av att hata eller nedgra alla som inte r 100% eniga med mig om allting. Vi har alla vra fel och brister, ven GW.
Citera
2017-02-08, 16:50
Medlem
Ngon som sg inslaget om kidnappardramat 1995 i grdagens Veckans brott? Nyfiken p vem det var som skts i benet? "Numera avliden" skrev lokal avisa.
Citera
2017-02-08, 18:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte om vi sg samma program men det du hvdar var ju precis vad GW sade:

Han sger allts att de flesta misstnkta r utlnningar.

Sedan sger han att han inte br uttala sig offentligt om detta eftersom det rder frundersknings-sekretess.
Nu ger Springare fiktiva exempel, att de flesta musslor heter mohamad, eller muhamed r som att sga att Erik och Karl r misstnkta, s Stnk & Stn sitter bara och snackar skit(som vanligt).
Citera
2017-02-08, 19:06
Medlem
Lowenbraus avatar
Kvartoft:"Ska inte poliser vara opartiska?"

Ni kanske ska freg med gott exempel och brja p SVT frst.

Och Leif hackar p Ekeroth som inte ska f g ut och ta/dricka gott,
det r vl GW's favoritsyssla?
Det r vl bra av en politiker att vara folklig och beblanda sig med "vanligt folk"?
Har inte GW tnkt p att Ekeroth kanske blir provocerad utav allt och alla vart han n gr och att
det till slut slinter ver nn gng? (drinkar kastade i ansiktet t ex)
Pga av ren dumhet av puckade mnniskor dessutom d Ekeroth r halvjude
men nd lyckas han va nazist ocks.

Sen sa GW att Ekeroth skulle prova att g genom rinkeby/tensta p natten nn gng,
varfr sa han s?
r det fr att det r tv av sveriges tryggaste och minst kriminella platser dr det bor alla dom sktsamma invandrarna han babblade om?
Dr skt han ju av sig stortn..om han ht har sett den sen 1995 med den sprickfrdiga kalaskulan
som man bara vill peta p fr att se om det brjar pysa,samma med "plura".

Sen hller han med polisen som skrev p nt socialt medie men att man missar "helheten".
Om man d ska kolla p helheten och att det d finns mycket mer invandrare som skter sig n vad man tror s
borde det vl det glla fr den andre gruppen ocks,nmligen svenskar?
Att det blir mnga fler n man tror som skter sig och att det bara r en liiiiten andel som gr brott.
Och om det vore tvrtom:
D skulle vi f lsa dag efter dag i AB och expressen om alla dom "kriminella ursvenskarna" och "svenneproblemet",det skulle dom lska att gotta sig i!

Jorsattdet....
Senast redigerad av Lowenbrau 2017-02-08 kl. 19:39.
Citera
2017-02-08, 19:37
Moderator
Tystnads avatar
egentligen r det ju ganska meningslst att ta upp sdant invandrarekritisk inlgg som P Springares facebook inlgg i SVT, sjlvklart PK s in i vassen.

Tycker nd GW balanserade det hela bra, frst bekrftelse p att det r s det ser ut i anmlningshgarna hos polisen, sedan backar han in i en massa statistik trams fr att det hela skulle bli PK. Det mrktes tydligt att han inte kunde sga vad han tyckte egentligen.

Statistiken var ju frbannat ljlig, rent phitt!

Tycker veckans avsnitt var ganska kasst, saknar dom hr inslagen nr Camilla r ute med Polisen p tex vningar.

Hon borde ju flja med ngon natt med piketen och filma deras jobb tex, men risken r vl att det "avsljas" att 99% r invandrare som grips...hmm
Citera
2017-02-08, 19:59
Medlem
Lowenbraus avatar
Ja frr stod Leif fr det han sa (sanningen) och kftade med Hasse Aro i Efterlyst.
Nu r han sjuk i pk influensan.
Senast redigerad av Lowenbrau 2017-02-08 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in