2015-02-24, 22:31
Medlem
Mnsans avatar
GWs teori r ju fr tusan lngt mer lngskt n den som lanserats av mordutredningen. Han r troligen helt ute och cyklar. Christer P (eller ngon annan Palmehatare) har ftt syn p paret Palme i city fre filmen. Han fljer efter och ser att dom gr in p Grand. Han har d tv timmar p sig att fixa fram ett vapen. En frhrdad buse som Pettersson eller liknande figur har sjlvfallet kontakter nog i den under vrlden fr att g iland med uppgiften.

Det finns absolut ingenting i det GW sger som pekar p (eller gr det troligt) att skytten lallat efter Palme i evigheter frn Gamla Stan, i tunnelbanan, p Sveavgen, sen Sveavgen tillbaka... och sen pltsligt fr fr sig att skjuta.
Citera
2015-02-24, 22:36
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det r ju dessutom otroligt osannolikt att en person, fr det frsta har stort vapen p sig, fr det andra bara rkar stta p Palme just en kvll nr han r utan skydd, fr det tredje ha ngon form av motiv att skjuta Palme. Jag tror inte p slumpen i det hr fallet, jag tror ocks att ngon visste att de skulle g ut p kvllen, visste att de var utan skydd och var en van skytt. Jag tror dessutom att han fick hjlp av ngon att fly eller hlla sig undan.

Han hade naturligtvis inte vapnet p sig nr han fick syn p Palme. Det hade han gott om tid p sig att skaffa fram under paret Palmes biobesk. Stockholms City vimlar av skummisar, grovt kriminella och andra busar en fredagkvll. Att ngon av dessa ftt syn p Palme r lngt ifrn en konstig slump.
Citera
2015-02-24, 22:52
Medlem
Om nu Palmes mrdare fljt hela vgen s borde han vl ha fastnat p nn vervakningskamera? Typ i tunnelbanan?
Citera
2015-02-24, 23:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det r ju dessutom otroligt osannolikt att en person, fr det frsta har stort vapen p sig, fr det andra bara rkar stta p Palme just en kvll nr han r utan skydd, fr det tredje ha ngon form av motiv att skjuta Palme. Jag tror inte p slumpen i det hr fallet, jag tror ocks att ngon visste att de skulle g ut p kvllen, visste att de var utan skydd och var en van skytt. Jag tror dessutom att han fick hjlp av ngon att fly eller hlla sig undan.
Sthlms innerstad r inte jttestor idag och var nnu mindre d.
Att en palmehatare rkade f syn p honom och under tiden han var p bio skaffade vapen r mer troligt n en stor och omfattande konspiration.
Frklaringarna till CP's agerande knns vsentligt mer logiska n GW's krystade frklaringar.
Citera
2015-02-24, 23:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Om nu Palmes mrdare fljt hela vgen s borde han vl ha fastnat p nn vervakningskamera? Typ i tunnelbanan?
Det var p 80-talet. Gissar att vervakningskameror inte var s vanliga p den tiden. Dessutom lr det ha varit riktigt dlig kvalit p dem. Banden r vl sedan lnge verspelade, och polisutredningen verkar ju inte ha sktts s bra i brjan.
Citera
2015-02-24, 23:21
Medlem
Readyfreddies avatar
Det mrks ju att en del inte r s bevandrade i MOP. Plj igenom trden blott 62 000 sidor fr mer ktt p benen.

I det hr utlndska programmet frn 1994-1996 pratar man med en hel del vittnen, dessutom r man redan hr inne p den teori som GW tror han r ensam om, att han fljs efter redan frn gamla stan.
https://www.youtube.com/watch?v=9QTYvxlk2yQ
Ta det fr vad det r men det r ju inte taget ur luften.

I en av mina Palme-bcker tror jag att det stod att CP t o m har alibi eftersom iakttagelsen av honom vid Grand grs precis efter skotten.

Jag rekommenderar alla intresserade att lsa allt som finns i mnet, ju mer man lser desto mer hpnar man.
Kan ocks tillgga att jag inte tror p ngon "konspirationsteori" i vrlden utom i just det hr mordet, s jag r ingen kta foliehatt.

Vad gller sjlva programmet s var det absolut vrdelst. Gammal skpmat, en skrivmaskin, modernt polisarbete och trkiga tittarfrgor.

Det enda roliga var som sagt "Palme, du ligger kvar."

Edit: Den hr tidskartan r informativ och intressant.
http://www2.picturepush.com/photo/a/...g/10361940.png
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-02-24 kl. 23:24.
Citera
2015-02-24, 23:25
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Man kan, men det r vl inte det mest diskreta och smidiga vapen att bra p sig till vardags.
I slutet av februari r det vanligtvis vinter i stockholm s det r inga problem att gmma en revolver under jackan.
Var det dremot KP med sin klassiska skinnpaj s br handtaget putat ut rejljt.
Citera
2015-02-24, 23:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
I slutet av februari r det vanligtvis vinter i stockholm s det r inga problem att gmma en revolver under jackan.
Var det dremot KP med sin klassiska skinnpaj s br handtaget putat ut rejljt.
Jag tnker mig mest att det r planerat. Varfr ha en stor revolver nr man r ute p gatorna och spatserar? En semiautomatisk pistol r bde smidigare och mer logiskt i det fallet.
Citera
2015-02-24, 23:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det mrks ju att en del inte r s bevandrade i MOP. Plj igenom trden blott 62 000 sidor fr mer ktt p benen.

I det hr utlndska programmet frn 1994-1996 pratar man med en hel del vittnen, dessutom r man redan hr inne p den teori som GW tror han r ensam om, att han fljs efter redan frn gamla stan.
https://www.youtube.com/watch?v=9QTYvxlk2yQ
Ta det fr vad det r men det r ju inte taget ur luften.

I en av mina Palme-bcker tror jag att det stod att CP t o m har alibi eftersom iakttagelsen av honom vid Grand grs precis efter skotten.

Jag rekommenderar alla intresserade att lsa allt som finns i mnet, ju mer man lser desto mer hpnar man.
Kan ocks tillgga att jag inte tror p ngon "konspirationsteori" i vrlden utom i just det hr mordet, s jag r ingen kta foliehatt.

Vad gller sjlva programmet s var det absolut vrdelst. Gammal skpmat, en skrivmaskin, modernt polisarbete och trkiga tittarfrgor.

Det enda roliga var som sagt "Palme, du ligger kvar."

Edit: Den hr tidskartan r informativ och intressant.
http://www2.picturepush.com/photo/a/...g/10361940.png
Det talades tidigt om walkietalkie mn och bevakning av Paret Palmes bostad, har dock utretts och avfrdats.
Citera
2015-02-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Han hade naturligtvis inte vapnet p sig nr han fick syn p Palme. Det hade han gott om tid p sig att skaffa fram under paret Palmes biobesk. Stockholms City vimlar av skummisar, grovt kriminella och andra busar en fredagkvll. Att ngon av dessa ftt syn p Palme r lngt ifrn en konstig slump.

Jag kommer aldrig att kpa Christer Pettersson som skytt i det hr fallet. Och varfr har inte denna person trtt fram och tipsat och drmed ftt pengar fr att ha lett polisen till Palmes mrdare?
Citera
2015-02-25, 00:37
Medlem
Bstards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Konstigt resonering av GW att man inte skulle kunna g omkring med en 357.a innanfr jackan..

Det r ju s han alltid agerar, tvrsker p saker som man knappast kan vara tvrsker p.
Citera
2015-02-25, 00:37
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Jag kommer aldrig att kpa Christer Pettersson som skytt i det hr fallet. Och varfr har inte denna person trtt fram och tipsat och drmed ftt pengar fr att ha lett polisen till Palmes mrdare?

Det kan rra sig om vilken palmehatare som helst som rkar befinna sig runt landets frbrytarttaste kvarter en fredagkvll. Att de flesta av den kalibern har mjlighet att skaffa fram ett vapen p tv timmar r sjlvklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in