2015-01-15, 05:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Ngon som vet vad nsta veckas 23 r gamla mord handlar om?
(FB) Malmbo anhllen fr 22 r gammalt mord. 4/12
Citera
2015-01-15, 14:59
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drebin
Skulle grna ocks vilja veta. Vad jag lst mig till har D*niel H*nsson, den ldre av gm som stod fr den strsta delen av misshandeln, fortsatt sin brottsliga bana. Vad jag vet blev en av de andra svrt misshandlad i fngelset fr det han gjorde med Hron. En ska vara psyksjuk men detta r obekrftat.

Ja, det vore synnerligen intressant att f reda p hur det gr fr mrdarna.
Citera
2015-01-15, 15:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Tycker jag inte, poliserna har nog sett bra mycket mer n den vanliga befolkningen nr det kommer till hur narkotika pverkar mnniskor och deras liv.

Nej. Polis och socialarbetare har skert mycket mer teoretisk och fr all del praktisk kunskap i mnet n gemene man, men betnk att de framfrallt ser baksidorna och de mest extrema negativa konsekvenserna av narkotikamissbruk. De fr drigenom en skev bild av hur farliga droger r. En vanlig missbrukare som varit aktiv i kanske tio r eller mer har skert en mer nyanserad bild n bde polis och "vanligt" folk, eftersom de upplevt bde positiva och negativa effekter av en drog.
Citera
2015-01-15, 17:15
Medlem
brianmolkos avatar
Tycker det r vldigt synd man struntar i vardagsbrotten s...
Citera
2015-01-19, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
21 januari: 20 r gammalt mord p vg mot lsning
Citat:
Leif GW Persson och Camilla Kvartoft tar upp ett ver 20 r gammalt mord i Stockholmstrakten som polisen kan vara p vg att lsa. Denna vecka fr vi ocks trffa en cannabisodlare och dessutom tittar Veckans brott p vad som har hnt i fallet med den mrdade israeliska turisten Yenon Levi.
Citera
2015-01-20, 19:37
Medlem
Slottsherres avatar
Det knns lite barnsligt, men jag blir p gott humr varje vecka nr jag kommer p att det r tisdag och dags fr en stund med GW igen.
Citera
2015-01-20, 20:39
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det knns lite barnsligt, men jag blir p gott humr varje vecka nr jag kommer p att det r tisdag och dags fr en stund med GW igen.
Samma hr! De skulle kunna ha ett mycket enklare program dr Camilla bara plockar fram olika frgor och mnen och lter Leif babbla loss. Jag skulle vara som klistrad nd.
Citera
2015-01-20, 20:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Jag med. Sitter alltid beredd med en god l knns fel p ngot stt att titta p GW utan en gnutta alkohol i kroppen

Jag visste inte att utredningen om Levi var ppnad, intressant! Men det r klart, nu nr Bergwall blivit friad finns det sklart en del fall som tidigare setts som uppklarade som helt pltsligt inte alls r det... hade varit fint om de fick tag p ngra av de riktiga mrdarna s kanske Lambertz, van der Kwast och den handfull personer som tror p deras flams stngt brdluckan.
Citera
2015-01-20, 20:53
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det unika erknnandet som spelades in i smyg

Jag r vldigt intresserad av detta avsnitt (mordet p Gran Lundblad i Frlsa, Kalmar), men det gr ej att se p svtplay lngre. Vet ngon vad ssongen samt avsnitt heter s jag kan ska p youtube?
Citera
2015-01-20, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag r vldigt intresserad av detta avsnitt (mordet p Gran Lundblad i Frlsa, Kalmar), men det gr ej att se p svtplay lngre. Vet ngon vad ssongen samt avsnitt heter s jag kan ska p youtube?
Ssong 9, avsnitt 10.

Men du kan uppleva hela rttegngen, inklusive inspelningarna hr: http://www.rttegng.se/norra-forlosa/ och hr: http://mixlr.com/r%C3%A4tteg%C3%A5ngsradion/showreel/
Citera
2015-01-20, 21:06
Moderator
Dr Kings avatar
Ser fram emot GW:s analys av van der Kwasts bok i kvllen program. Rknar med en klassisk sgning p ett stt som bara GW kan f till.
Citera
2015-01-20, 21:07
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ssong 9, avsnitt 10.

Men du kan uppleva hela rttegngen, inklusive inspelningarna hr: http://www.rttegng.se/norra-forlosa/ och hr: http://mixlr.com/r%C3%A4tteg%C3%A5ngsradion/showreel/

Fan kan inte hitta avsnittet av veckans brott..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in