2015-02-24, 21:26
Medlem
Admiral Krags avatar
"Nej Palme ligger kvar"

"Gå runt med en julgris i fickan" wtf!
Citera
2015-02-24, 21:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Nu yrar GW om hur den klantige skytten enbart skjuter ett skott mot varje offer och lyckas missa den " vesselsnabbe" Lisbeth?
Hade det varit en van skytt så hade skytten satt ett skott till i Palme och Lisbeth, att yra om mynningsblixt och mörker lurar skytten är rent trams.
GW svamlar bara som vanligt pinsamt.
Citera
2015-02-24, 21:33
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
"Nej Palme ligger kvar"
Fan vad jag garvade!

"Kan du resa dig upp? Nej inte du, Palme ligger kvar!"
Citera
2015-02-24, 21:36
Moderator
Dr Kings avatar
Alla vet att det var Chrille P som sköt Palme. Alla andra teorier är bara nonsens.
Citera
2015-02-24, 21:38
Medlem
Krickerts avatar
Konstigt resonering av GW att man inte skulle kunna gå omkring med en 357.a innanför jackan..
Citera
2015-02-24, 21:40
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fan vad jag garvade!

"Kan du resa dig upp? Nej inte du, Palme ligger kvar!"
jag skulle tippa
på mördaren fick gå in och säga exakt sådär vid tidpunkten, Olof och Lisbeth var bångstyriga
Citera
2015-02-24, 21:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
jag skulle tippa
på mördaren fick gå in och säga exakt sådär vid tidpunkten, Olof och Lisbeth var bångstyriga

JAG skulle tippa på att det i vanlig ordning är Sveriges egen professor Moriarty, nämligen GW själv, som ligger bakom detta dåd. Märk hur han kunde förklara extremt exakt hur mordet gått till, inte bara exakt hur mördaren rörde sig, utan även hur han tänkte. GW ligger som bekant även bakom Vietaskuppen, stölden av grannens 69 kor och många andra olösta brott i Sverige. Det är åtminstone MIN teori
Citera
2015-02-24, 21:52
Medlem
Krickerts avatar
Teknisk okunniga kända bombmän i sverige?
Av det jag har läst om Tingström så verkade han vara ytterst kunnig.
Citera
2015-02-24, 21:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Konstigt resonering av GW att man inte skulle kunna gå omkring med en 357.a innanför jackan..
Man kan, men det är väl inte det mest diskreta och smidiga vapen att bära på sig till vardags.
Citera
2015-02-24, 22:12
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu yrar GW om hur den klantige skytten enbart skjuter ett skott mot varje offer och lyckas missa den " vesselsnabbe" Lisbeth?
Hade det varit en van skytt så hade skytten satt ett skott till i Palme och Lisbeth, att yra om mynningsblixt och mörker lurar skytten är rent trams.
GW svamlar bara som vanligt pinsamt.
Du skall inte ta GWs svammel på minsta allvar. Detta program har urartat till buskis för den lättroade pöbeln. GW är brottsbekämpningens Stefan & Krister i en och samma person (och volym).
Citera
2015-02-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Man kan, men det är väl inte det mest diskreta och smidiga vapen att bära på sig till vardags.

Det är ju dessutom otroligt osannolikt att en person, för det första har stort vapen på sig, för det andra bara råkar stöta på Palme just en kväll när han är utan skydd, för det tredje ha någon form av motiv att skjuta Palme. Jag tror inte på slumpen i det här fallet, jag tror också att någon visste att de skulle gå ut på kvällen, visste att de var utan skydd och var en van skytt. Jag tror dessutom att han fick hjälp av någon att fly eller hålla sig undan.
Citera
2015-02-24, 22:23
Medlem
Grandiosos avatar
Väl att givaren får tillbaka sin dyrbara gåva. Och att man inte nu bråkar från TV-huset.
"Jag kan ju ta hit något annat som är värt mycket", säger herr Persson så där lite lagom
nonchalant. Ja, gör så, professorn, ta dit nån miljonmatta eller så.

Och så fick GW leva upp ordentligt också när statsministermordet åter en gång skulle
avhandlas i studion. "Jag är vansinnigt intresserad av det här mordet", kan han
upplysa tittarna om och det är nog ingen som finner anledning att betvivla den saken.
Synd bara att människan är så förskräckligt fel ute i sina slutsatser om ärendet ifråga.
Det är däremot inte den gamle supar- och jägarkompisen Guillous svägerska som
råkar vara fallets förundersökningsledare allt sedan 1997. Hon har helt rätt för sig.

Misstänker starkt att många av de gamla grävarna i mordet egentligen inte vill ha
någon slutlig lösning till stånd. De vill helt enkelt få fortsätta spekulera i all evighet,
det har blivit en slags mening med livet att böka runt i det här infekterade fallet.
Levereras det då svaret på deras mordgåta en gång för alla - ja, vad fan ska de sen
syssla med? Det måste inträda en vansinnig tomhet i deras liv om så blir fallet.
Nu är gåtan löst redan 1988 men inför det faktumet är de allesammans fullständigt
blockerade. Det får inte vara så, det kan inte vara så. Därmed basta. Alla andra utom
just den ende lagförde och en gång dömde i målet kan vara den skyldige.
Herr Persson vill nog också få fortsätta ostörd av faktiska förhållanden att hålla på och
spåna runt det här caset och möjligen resulterar det i ytterligare en konspiratorisk
romanskapelse med andra bovar än vad de tidigare böckerna i ämnet burit fram till
de trogna Perssonläsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in