Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-10, 22:18
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
GW visar varför det är viktigt att hålla huvudet kallt och vänta in mer information innan man bildar sig en uppfattning om något.

Yes. Något som 99% av svenskarna visar gång på gång att de har problem med. Folk ser EN rubrik på AB eller FB och tycker sig sedan ha rätt att döma något rakt av, utan att egentligen ha någon som helst koll på fakta eller bakgrund.
Citera
2015-03-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Yes. Något som 99% av svenskarna visar gång på gång att de har problem med. Folk ser EN rubrik på AB eller FB och tycker sig sedan ha rätt att döma något rakt av, utan att egentligen ha någon som helst koll på fakta eller bakgrund.

där finns även fler filmer som inte visades ikväll..men där man ser att han sparkar vakterna i ryggen och håller på när han förs iväg
Citera
2015-03-10, 22:23
Medlem
ace_secs avatar
Jag är såpass ung att Rahman-fallet är nytt för mig. Mycket intressant fall verkar det som. Mycket verkar tala för hans skuld, men varför isåfall ingen som helst teknisk bevisning? NÅGOT fel måste han ha begått i samband med mordet känns det som

För övrigt, GW var lysande ikväll. Skiter i allt vad PK heter, väldigt befriande! Skärpt och mysig!
Och samspelet mellan Kvartoft och GW är riktigt bra. Har svårt att se en annan konstellation än dessa två.
Citera
2015-03-10, 22:31
Medlem
Citat:

Folk litar på rubriker för mycket helt enkelt, ibland utan att ens ha läst artikeln. Får väl medge att jag själv också ibland trillat dit och dragit för snabba slutsatser. Men en del faller för helt galna saker. Som en artikel i en satirtidning om att Löfvén vill beskatta samlag
Citera
2015-03-10, 22:34
Medlem
Citat:
Jag är såpass ung att Rahman-fallet är nytt för mig. Mycket intressant fall verkar det som. Mycket verkar tala för hans skuld, men varför isåfall ingen som helst teknisk bevisning? NÅGOT fel måste han ha begått i samband med mordet känns det som

För övrigt, GW var lysande ikväll. Skiter i allt vad PK heter, väldigt befriande! Skärpt och mysig!
Och samspelet mellan Kvartoft och GW är riktigt bra. Har svårt att se en annan konstellation än dessa två.

teknisk bevisning på det hon mördades med..med hans fingeravtryck var väl det tunga kortet
Citera
2015-03-10, 22:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

GW var väl inte så lysande första gången han kommenterade filmsnutten där vakten trycker ned huvudet på marockanen.
GW tyckte då att det inte var tillåtet att behandla " barn" så.
Sen lade han in en brasklapp att han ville se hela händelseförloppet.
Som det visade sig så hade vakter och polis rätt och media ihop med alla bleeding hearts från vänsterhåll fel.
Citera
2015-03-10, 22:47
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Leffa GW P verkar övertygad om att Joy Rahman var skyldig och att det var resningen som var det felaktiga.

Mordet anses som "polisiärt uppklarat" vilket betyder att frikännandet av Joy Rahman var ett misstag. Det är en ganska allmän uppfattning bland jurister.

Rättvisan hann dock delvis ifatt honom iom dom anklagelserna om mord som riktades mot honom i hans hemland.

Det kostade oss skattebetalare 10 miljoner att bli av med Joy Rahman.

Verkade inte GW röra sig lite sämre i kvällens program? Jag har för mig att han gått hyfsat bra ett tag utan sin käpp.
Citera
2015-03-10, 22:57
Medlem
Så skönt att se GW kliva ur PK-ramarna angående arresteringen på Malmö central.
Citera
2015-03-10, 23:06
Medlem
Kvartoft måste väl enligt reglerna vara så där korkad när det gäller daltarpratet med den påstådda nioåringen. Nog för att alla vet att hon står långt till vänster, men ändå.
Citera
2015-03-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Kvartoft måste väl enligt reglerna vara så där korkad när det gäller daltarpratet med den påstådda nioåringen. Nog för att alla vet att hon står långt till vänster, men ändå.

Hon måste ställa de frågorna för att GW ska få utveckla sitt resonemang. Det var nog bestämt på förhand skulle jag tro.
Citera
2015-03-10, 23:44
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Bra avsnitt! Enda man kan ha invändningar mot är antalet inslag, skulle kunnat stryka Nils H inslaget då inget nytt fanns att säga och lägga mer tid på Fråga Leif och t ex brottsplatsutredningen!

GW skulle skaffa sig en podcast, han slår på mikrofonen efter en sup eller två och pratar i timmar om brott och livet!
Citera
2015-03-10, 23:45
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Mordet anses som "polisiärt uppklarat" vilket betyder att frikännandet av Joy Rahman var ett misstag. Det är en ganska allmän uppfattning bland jurister.

Rättvisan hann dock delvis ifatt honom iom dom anklagelserna om mord som riktades mot honom i hans hemland.

Det kostade oss skattebetalare 10 miljoner att bli av med Joy Rahman.

Verkade inte GW röra sig lite sämre i kvällens program? Jag har för mig att han gått hyfsat bra ett tag utan sin käpp.

Frågan är om det inte blev billigare att ge honom 10 mille och låta han åka tillbaka än att ha honom på Kumla på livstid.

Tycker också att det var kul när GW tände till lite där när Camilla försökte smyga in lite PK-floskler. Kan inte påstå att behandlingen var särskilt överdriven heller med tanke på beteendet hos den där "9-åringen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in