2016-12-06, 21:49
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Haha, nästa vecka kommer rikspolischefen. GW gick igång ordentligt när det kom på tal. Får mig att tänka på det episka avsnittet när Thomas Quick och Göran Lambertz var med. Något säger mig att gw är ungefär lika imponerad av rikspolischefen som han är av Lambertz. Kan bli kul.
Japp skall bli riktigt kul att se Leffa GW P såga rikspolischefen vid fotknölarna.
Citera
2016-12-06, 21:51
Medlem
Avva66s avatar
Nu steg Gw en polis "pinne" till för mej. Jag ser fram emon nästa program!
Leif GW persson kanske har börjat att tröttnat på invandringen?
Citera
2016-12-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66

Hur tänker du nu? Han menade ju att polisen mer eller mindre skiter i det bara för att det invandrare som är både gärningsman och offer i invandrartäta områden!
Citera
2016-12-06, 22:18
Medlem
Men visst var Dan Eliasson med i Veckans brott precis när han hade tillträtt som rikspolischef? Har för mig att det då framkom att han och GW var gamla polare och att GW sade att han var övertygad om att Dan skulle bli en utmärkt riskpolischef. Han verkar ju ha vänt lite nu i den frågan...
Men samtidigt respektingivande att han inte drar sig för att gå hårt åt en gammal kompis i dennes yrkesutövning.

Korrigering: Såg det gamla inslaget nu. GW säger att Dan har det "väl förspänt" eftersom att han inte är dum i huvudet och har en gedigen erfarenhet. GW säger också att han länge har varit motståndare till den nya organisationen som då skulle börja införas.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2016-12-06 kl. 22:31.
Citera
2016-12-06, 22:31
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Men visst var Dan Eliasson med i Veckans brott precis när han hade tillträtt som rikspolischef? Har för mig att det då framkom att han och GW var gamla polare och att GW sade att han var övertygad om att Dan skulle bli en utmärkt riskpolischef. Han verkar ju ha vänt lite nu i den frågan...
Men samtidigt respektingivande att han inte drar sig för att gå hårt åt en gammal kompis i dennes yrkesutövning.

GW har klagat på honom rätt rejält sedan dess. Han kommer massakrera honom nästa vecka, både verbalt och sakkunnigt. Helt övertygad. Ska bli kul att se. Tror rikspolischefen har rejäl ångest inför det mötet. Det borde han ha i alla fall
Citera
2016-12-06, 22:43
Medlem
Facebacks avatar
Kan bli intressant och se om Dan och Anders är fullt upp till par.
Citera
2016-12-06, 22:51
Medlem
Ja, det blir intressant nästa vecka. GW kommer att slakta båda två inför kameran.
Citera
2016-12-07, 00:00
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
GW var inne på frågorna redan i Efterlyst där han rent ut sa att man hemlighöll identiteter när det inte rörde sig om etniska svenskar. Det är nog det närmaste han varit att vara ärlig om sin egen ståndpunkt i frågan.
http://www.expressen.se/noje/tv/har-...ektsandningen/
Citera
2016-12-07, 06:16
Medlem
Blir inte lätt att få slut på gängkriminaliteten om det är som GW säger att polisen många gånger helt enkelt skiter i att göra något åt den. "Hade det skett 30 mord inne i Vasastan istället för ute på Hisingen så hade läget varit annorlunda." Ligger nog mycket i det.
Citera
2016-12-07, 07:33
Medlem
Fickludds avatar
Den stora flatheten ligger i att samhället har tillåtit skapandet av de 53 utanförskapsområdena. De är roten till mycket ont. Sätt ner foten någon gång.
Citera
2016-12-07, 07:47
Medlem
Dan och Ygeman får nog ladda upp med en del retorik och mediaträning inför nästa vecka ^^

Hoppas nu inte att GW är för vek och "snäll" bara! Idioterna behöver obarmhärtig uppläxning!
Citera
2016-12-07, 08:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag tror GW har en ganska god kännedom om hur man sållar bland seriösa och oseriösa tips. Det är inte ett nytt fenomen att folk ringer och ger tips som är åt helvete. Det räcker bara med att ställa en följdfråga som gemene man inte har full koll på för att se om det är ett seriöst tips eller oseriöst om de inte själva lyckas schabbla bort sig.

Han har väl själv använt ordet "stolletips" några gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in