2012-02-03, 15:35
Medlem
irrblosss avatar
Det r ju sjukt att idioten ens fr sitta och blogga fr skattebetalarnas pengar. Han skar av huvudet p en kvinna medan hon levde och t sedan av henne. Jag tycker vi kallar honom schizofren nd, han har ingen talan.
Citera
2012-02-03, 15:40
Medlem
Ne-Josbos avatar
vart hittas denna blogg?
Citera
2012-02-03, 15:48
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ne-Josbo
vart hittas denna blogg?

http://isakin.blogg.se/
Citera
2012-02-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Med min fetmarkering ovan.

Jag tror inte att polisen lgger ner klara utredningar fr att syssla med andra som har chans att leda ngon vart. Jag tror att polisen gr ngot helt annat. Exempel p annat r innebandy, semester, sjukledighet, kurs, seminarier, frldraledighet, kompledighet osv.
.

Allt frutom innebandy r vl inga konstigheter, det r ju lagstadgat. Ligger problemet dr behvs ju bara fler poliser som kan ta ver arbetet och vikariera. Om man inte frstr att man inte ska lgga ner utredningar som kan g till klagare r det just utbildning som behvs, och fr framtida poliser ha med detta redan i polisutbildningen.

Jag skulle vilja att GW gr vidare och frklarar varfr det r som det r, det mste vl ligga mer bakom problemet n att cheferna vill ha "genomstrmning av renden". Knns som han har fler och bttre frklaringar.
Citera
2012-02-06, 18:19
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det r ju sjukt att idioten ens fr sitta och blogga fr skattebetalarnas pengar. Han skar av huvudet p en kvinna medan hon levde och t sedan av henne. Jag tycker vi kallar honom schizofren nd, han har ingen talan.

Kan bara hlla med att det knns vldigt fel att personer som sitter inne fr grova brott har sdana privilegier!
Citera
2012-02-06, 23:09
Medlem
Fickludds avatar
Nsta avsnitt har fljande innehll:

Citat:
Vad gr en polisutredning riktigt bra? Camilla Kvartoft och Leif GW Persson tar som exempel ett uppmrksammat mordfall i Rotebro utanfr Stockholm. Veckans historiska fall handlar om den planerade kidnappningen av fre detta justitieminister Anna-Greta Leijon som avsljades 1976. Dessutom, hur bekvm r egentligen en polisuniform? Och vad har poliserna i bltet runt magen? Camilla Kvartoft har tagit reda p allt om polisernas uniformer.

Precis som i tidigare avsnitt denna ssong handlar huvudinslaget om brottslighet hos invandrare. r det medvetet eller bara tillflligheter?
Citera
2012-02-07, 12:04
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Nsta avsnitt har fljande innehll:

Precis som i tidigare avsnitt denna ssong handlar huvudinslaget om brottslighet hos invandrare. r det medvetet eller bara tillflligheter?

Det r vl ett medvetet frsk att framstlla invandrare som offer.
Citera
2012-02-07, 12:10
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Kan bara hlla med att det knns vldigt fel att personer som sitter inne fr grova brott har sdana privilegier!

Regeringsrtten har ju slagit fast att vldtktsdmda fr ha porrtidningar i sina fngelseceller, s vem r frvnad...
Citera
2012-02-07, 13:35
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik55555
Allt frutom innebandy r vl inga konstigheter, det r ju lagstadgat. Ligger problemet dr behvs ju bara fler poliser som kan ta ver arbetet och vikariera. Om man inte frstr att man inte ska lgga ner utredningar som kan g till klagare r det just utbildning som behvs, och fr framtida poliser ha med detta redan i polisutbildningen.

Jag skulle vilja att GW gr vidare och frklarar varfr det r som det r, det mste vl ligga mer bakom problemet n att cheferna vill ha "genomstrmning av renden". Knns som han har fler och bttre frklaringar.

Det r inte en frga om lagligt eller ej eller hur mnga fler poliser som behvs. Vad r det som sger att 10 000 nya poliser skulle syssla med just vardagsbrottsligheten p ett anstndigt stt?

Det handlar om styrning och arbetsledning. S lnge det r okay att lgga ner uppklarade brott kommer polisen aldrig att komma till rtta med problemet.
Citera
2012-02-08, 08:35
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nytt slarv frn LGWP:

Ytterligare slarv:

Citat:
Anna-Greta Leijon gr till hrd attack mot Leif GW Persson efter grdagens "Veckans Brott".

I programmet sger Leif GW Persson att Anna-Greta Leijon mot lkares inrdan utvisade en vsttysk terrorist som dog en vecka senare.

De har blandat ihop tv terrorister och anklagar mig fr att ha mrdat en person, sger hon.

[...]

Leif GW Persson kallar det hela "olyckligt" och hlsar att han kommer att reda ut misstaget i nsta program.

Jag blandade ihop dem. Det var jvligt slarvigt och frvnande jag har ju skrivit om det hr tidigare. Jag fr ofrbehllsamt be henne om urskt, sger han.

Klla: Aftonbladet : Anna-Greta Leijon rasande p Leif GW

Allvarligt talat nu, Leif GW gr ogenomtnkta och felaktiga uttalanden p lpande band nu fr tiden. Nu vill i alla fall jag se en skrpning, detta r inte ens mttligt kul.
Senast redigerad av Quoter 2012-02-08 kl. 08:40.
Citera
2012-02-08, 09:03
Medlem
SilverTips avatar
Intressant att GW var s imponerad av Anna-Greta Leijon. "Den bsta chef jag haft!" Jag trodde helt frdomsfullt att hon var ungefr som sin dotter - och d r ju inte kompetens det frsta man tnker p.
Citera
2012-02-08, 10:33
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Intressant att GW var s imponerad av Anna-Greta Leijon. "Den bsta chef jag haft!" Jag trodde helt frdomsfullt att hon var ungefr som sin dotter - och d r ju inte kompetens det frsta man tnker p.

Konkurrensen har inte varit mrdande: Sten Wickbom, Thage G Peterson, Laila Freivalds, Gun Hellsvik och Thomas Bodstrm fr att nmna ngra.

Se fr vrigt denna storm i ett vattenglas: Anna-Greta Leijon rasande p Leif GW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in