2012-03-06, 23:11
Medlem
SVT, Veckans brott, 2012-03-06

Jag frvnades av att Christer Sammens, kammarklagare, fr att urskulda hktningen av den oskyldiga sambon till brottsoffret, lmnade ut uppgifter, som borde vara integritets (sekretess) skyddade, om sambon. Han gr sig drigenom, enligt min uppfattning, skyldig till ytterligare en felbehandling av sambon.

Jag r ocks frvnad att SVT slppte igenom detta
Senast redigerad av kalle2525 2012-03-06 kl. 23:28.
Citera
2012-03-06, 23:16
Medlem
SoTireds avatar
I kvll s visades hur en kriminaltekniker plockade upp en kondom med hnderna frn en soffa och lade i en bevispse. Frvisso hade han latexhandskar p sig men han bytte ju inte handskar efter det att han varit i direktkontakt med bevismaterialet. Fljaktligen riskerar han att kontaminera alla insamlade bevis med DNA frn kondomen.
Citera
2012-03-06, 23:40
Medlem
smoermebroeds avatar
Nn som hann lsa vad det stod p tavlan?
Citera
2012-03-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
I kvll s visades hur en kriminaltekniker plockade upp en kondom med hnderna frn en soffa och lade i en bevispse. Frvisso hade han latexhandskar p sig men han bytte ju inte handskar efter det att han varit i direktkontakt med bevismaterialet. Fljaktligen riskerar han att kontaminera alla insamlade bevis med DNA frn kondomen.
sch utredningen skulle nd nedlagts pga brist p spaningsuppslag!
Citera
2012-03-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Finns ju en hgst mtbar sannolikhet att tv-teamet gjorde bedmningen att det inte blir jttespnnande att visa nr han byter handskar 27 gnger i en s kort sekvens.

Det finns allts skert en massa filmat material som inte sndes. Vid ett tillflle kanske en av teknikerna tvingades g p toa och bajsa ocks.
Citera
2012-03-07, 07:30
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525

Jag frvnades av att Christer Sammens, kammarklagare, fr att urskulda hktningen av den oskyldiga sambon till brottsoffret, lmnade ut uppgifter, som borde vara integritets (sekretess) skyddade, om sambon. Han gr sig drigenom, enligt min uppfattning, skyldig till ytterligare en felbehandling av sambon.

Han nmnde vl bara lite saker han blivit dmd fr, eller vad menar du?
Citera
2012-03-07, 15:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525

Det var klart ondigt och ursktas inte av att media hade rotat fram uppgifterna 2005. Tommie tvingades snllt st med mssan i handen framfr tv-kameran och svenska folket och medge att han varit lite strulig tidigare.

Tvrtom fick det Sammens att framstlla sig sjlv som, om mjligt, nnu osmartare. Typ vi gr inte p fakta om aktuellt brott/mord - vi lter oss pverkas s starkt av en misstnkts brkinblanding under ungdomsren (som sonats och r totalt irrelevant fr mordet p Anna) att vi frblindas av det och lser in honom flera mnader i ondan. Att TK anhlls gr jag med p, men de kunde ha fattat tidigare, som GW sa, och ltit det bli ett kortare frihetsbervande (jmfr Nicklas Jangestig). S han hade ftt g p sin sons mors och egen sambos begravning!

Sammens kan bilda klubb med Kaj Linnas klagare. Qwast r skert ordfrande. Vi som dmer tokfel och skiter i konsekvenserna fr de drabbade.
Citera
2012-03-07, 17:08
Medlem
Camilla blev uppriktigt verraskad av GW;s present, hon blev faktisk
lite rd i ansiktet. GW var i fin form, nstan lite av charmr.
Han tycks vara inne p sin bttre sida av ret, den nyktra.
Citera
2012-03-07, 17:41
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Camilla blev uppriktigt verraskad av GW;s present, hon blev faktisk
lite rd i ansiktet. GW var i fin form, nstan lite av charmr.
Han tycks vara inne p sin bttre sida av ret, den nyktra.

Det r han ocks. Det r denna sidan av ret, efter sommaren begr det t andra hllet igen.
Citera
2012-03-07, 18:37
Medlem
TilleyHats avatar
GW blir 67 r den 12 mars. Undrar om han "tvngspensioneras" frn sin professorstjnst d?
Citera
2012-03-07, 20:39
Medlem
Quoters avatar
Uttalande frn Leif GW i grdagens avsnitt av "Veckans brott" som r tveksamt, nr han frklarar vad som talade emot Tommie Karim som grningsman:

Citat:
Det stmmer inte modus operandi-mssigt, det stmmer inte med veckodagen - detta r en onsdag morgon.

Det brjar knnas mer och mer komfortabelt att Leif GW snart gr i pension.
Citera
2012-03-07, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Uttalande frn Leif GW i grdagens avsnitt av "Veckans brott" som r tveksamt, nr han frklarar vad som talade emot Tommie Karim som grningsman:

Det brjar knnas mer och mer komfortabelt att Leif GW snart gr i pension.
Jag pratade om mn som slr ihjl sina kvinnor. Jag tror att han menar att det oftast hnder i fyllan och villan p fredag- och lrdagkvllar. Fylla r i allmnhet mindre omfattande p onsdagmorgnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in