2013-11-05, 22:21
Bannlyst
Jag reagerade på att taxichauffören i reportaget om det historiska brottet hade en batong i bilen.
Fick taxichaufförerna ha batong i bilen på den tiden?

Kan i övrigt bara hålla med de föregående talarna. Gubben var väldigt läskig och konstig
Citera
2013-11-05, 22:27
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
haha ja vem var det egentligen? Väldigt närgången. Trodde först att det var någon psykolog/kurator eller någon slags chef men fy vad läbbig han såg ut.

Skulle inte förvåna mig om det var han som sen mördade Palme några år senare. Har sällan sett en mer mysko kuf.
Citera
2013-11-05, 23:06
Medlem
canibuss avatar
hehe vilken gubbe alltså, jag vill veta mer om han
http://i.imgbox.com/abxzIosp.jpg
Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Varan var det för gubbe nyss? Han måste ju rymt från psyket.

HAHA underbar. Kom att tänka på han gubben i Stefan&Krister...
Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
barnets avatar
Overklig komik med nissen som stack fram näsan när kameran slogs på. Inofficiella rapporter uppger att han kommer från Rissne.
Citera
2013-11-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag reagerade på att taxichauffören i reportaget om det historiska brottet hade en batong i bilen.
Fick taxichaufförerna ha batong i bilen på den tiden?
Det var det intressantaste i programmet. Knivlagen kom 1988, det här hände 1982. "Det var en annan inställning på den tiden" sa GW, angående att allmänheten faktiskt ingrep på riktigt. Nu är hederliga människor snöpta och är hänvisade till att sitta och vänta på att polisen ska masa sig fram till platsen en timme eller två senare.
Citera
2013-11-06, 06:52
Moderator
v50s avatar
I gårdagens program så korrigerade de påståendet att man inte kan skjuta med vapen tillverkade i en 3d-skrivare och till många tittares glädje så hade GW åter sin väst på sig.

Nästa veckas program kan bli intressant då de ska göra ett reportage om dubbelmordet i Ljungsbro / Linköping om jag hörde rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Alla vi Veckans brott-tittare förenades nog i ett unisont skratt när gubben dök upp

Ja man fick sig ett gott skratt när han dök upp gång på gång i kameran bakom kvinnan de intervjuade.
Citera
2013-11-06, 07:49
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
I gårdagens program så korrigerade de påståendet att man inte kan skjuta med vapen tillverkade i en 3d-skrivare.

Annat vore skandal. GW gör helt rätt i att lägga av. Han har ingen koll längre.

'Man kan inte printa rörliga delar' sa han förra veckan. Jag, personligen, såg en skiftnyckel bli printad för 8 år sedan och skjutvapen har väl blivit printade i över ett år.

Frågan är om det blir nåt mer efter denna omgången. Hoppas de hittar någon vettig ersättare.
Citera
2013-11-06, 08:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

'Man kan inte printa rörliga delar' sa han förra veckan. Jag, personligen, såg en skiftnyckel bli printad för 8 år sedan och skjutvapen har väl blivit printade i över ett år.

Frågan är om det blir nåt mer efter denna omgången. Hoppas de hittar någon vettig ersättare.

Jag och många med mig gillar GW och det är inte konstigt att man inte är påläst inom alla områden och som synes korrigerade man de felaktiga påståendet att dessa vapen ej går att skjuta med. Man visade filmklipp där sådana här vapen provsköts och de gjorde även ett reportage när en person tillverkade ett vapen som visades upp i studion.

GW kommer medverka i vårens säsong men därefter låter det som att han kommer sluta, frågan är vem som ska ersätta honom.
Citera
2013-11-06, 12:26
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

Bestod skiftnyckeln av flera delar som satts ihop?
För det är lite skillnad på en skiftnyckel och en pistol, en skiftnyckel är en skruv som reglerar en klyka som åker i skena.. Ingen fjäder eller liknande.

Plus att en pistol (som vi såg igår) gjord av plast klarar uppenbarligen inte av explosionen som sker inuti den.

Så helt fel ute tycker jag inte att han var, man kan göra en pistol, men funktionen är väldigt tveksam. Vilken han säkert hade kunnat utveckla förra veckan om han fick fortsätta.

Sedan som föregående talare säger, inget konstigt med att man inte är påläst inom alla områden. Han vet hur mycket som helst om alltmöjligt inom kriminologi men så fort han säger något som är fel så kommer folk och skriver att han har noll koll medmera.. lite konstigt.
Citera
2013-11-06, 12:32
Medlem
irrblosss avatar
En CNC-fräs borde väl kunna göra ett vapen, och de har ju funnits mycket längre än 3D-skrivare. Visserligen görs de väl inte i ett stycke, men man fräser ut metalldelar som man sedan sätter ihop. Fast nu kanske grejen med plastpistoler var att man skulle kunna smuggla in dem där det finns metalldetektorer...
Citera
2013-11-06, 18:54
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Men det är väl ändå en relevant fråga? Hon kan ju inte veta vem det är som ringer om det har varit flera larmsamtal på samma kväll och killen bara skriker "Är ni på väg?".

Men håller med dig, väldigt ruggigt, både själva dråpet och den långsamma utryckningen. Så går det när man skär ner i välfärden!

Att stora delar av landet har glest med poliser har nog inte så mycket med nedskärningar i välfärden att göra och folk som slagit ihjäl varandra på fyllan har alltid funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in