2013-11-05, 22:21
Bannlyst
Jag reagerade p att taxichauffren i reportaget om det historiska brottet hade en batong i bilen.
Fick taxichauffrerna ha batong i bilen p den tiden?

Kan i vrigt bara hlla med de fregende talarna. Gubben var vldigt lskig och konstig
Citera
2013-11-05, 22:27
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
haha ja vem var det egentligen? Vldigt nrgngen. Trodde frst att det var ngon psykolog/kurator eller ngon slags chef men fy vad lbbig han sg ut.

Skulle inte frvna mig om det var han som sen mrdade Palme ngra r senare. Har sllan sett en mer mysko kuf.
Citera
2013-11-05, 23:06
Medlem
canibuss avatar
hehe vilken gubbe allts, jag vill veta mer om han
http://i.imgbox.com/abxzIosp.jpg
Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Varan var det fr gubbe nyss? Han mste ju rymt frn psyket.

HAHA underbar. Kom att tnka p han gubben i Stefan&Krister...
Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
barnets avatar
Overklig komik med nissen som stack fram nsan nr kameran slogs p. Inofficiella rapporter uppger att han kommer frn Rissne.
Citera
2013-11-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag reagerade p att taxichauffren i reportaget om det historiska brottet hade en batong i bilen.
Fick taxichauffrerna ha batong i bilen p den tiden?
Det var det intressantaste i programmet. Knivlagen kom 1988, det hr hnde 1982. "Det var en annan instllning p den tiden" sa GW, angende att allmnheten faktiskt ingrep p riktigt. Nu r hederliga mnniskor snpta och r hnvisade till att sitta och vnta p att polisen ska masa sig fram till platsen en timme eller tv senare.
Citera
2013-11-06, 06:52
Moderator
v50s avatar
I grdagens program s korrigerade de pstendet att man inte kan skjuta med vapen tillverkade i en 3d-skrivare och till mnga tittares gldje s hade GW ter sin vst p sig.

Nsta veckas program kan bli intressant d de ska gra ett reportage om dubbelmordet i Ljungsbro / Linkping om jag hrde rtt.

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Alla vi Veckans brott-tittare frenades nog i ett unisont skratt nr gubben dk upp

Ja man fick sig ett gott skratt nr han dk upp gng p gng i kameran bakom kvinnan de intervjuade.
Citera
2013-11-06, 07:49
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
I grdagens program s korrigerade de pstendet att man inte kan skjuta med vapen tillverkade i en 3d-skrivare.

Annat vore skandal. GW gr helt rtt i att lgga av. Han har ingen koll lngre.

'Man kan inte printa rrliga delar' sa han frra veckan. Jag, personligen, sg en skiftnyckel bli printad fr 8 r sedan och skjutvapen har vl blivit printade i ver ett r.

Frgan r om det blir nt mer efter denna omgngen. Hoppas de hittar ngon vettig ersttare.
Citera
2013-11-06, 08:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

'Man kan inte printa rrliga delar' sa han frra veckan. Jag, personligen, sg en skiftnyckel bli printad fr 8 r sedan och skjutvapen har vl blivit printade i ver ett r.

Frgan r om det blir nt mer efter denna omgngen. Hoppas de hittar ngon vettig ersttare.

Jag och mnga med mig gillar GW och det r inte konstigt att man inte r plst inom alla omrden och som synes korrigerade man de felaktiga pstendet att dessa vapen ej gr att skjuta med. Man visade filmklipp dr sdana hr vapen provskts och de gjorde ven ett reportage nr en person tillverkade ett vapen som visades upp i studion.

GW kommer medverka i vrens ssong men drefter lter det som att han kommer sluta, frgan r vem som ska erstta honom.
Citera
2013-11-06, 12:26
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

Bestod skiftnyckeln av flera delar som satts ihop?
Fr det r lite skillnad p en skiftnyckel och en pistol, en skiftnyckel r en skruv som reglerar en klyka som ker i skena.. Ingen fjder eller liknande.

Plus att en pistol (som vi sg igr) gjord av plast klarar uppenbarligen inte av explosionen som sker inuti den.

S helt fel ute tycker jag inte att han var, man kan gra en pistol, men funktionen r vldigt tveksam. Vilken han skert hade kunnat utveckla frra veckan om han fick fortstta.

Sedan som fregende talare sger, inget konstigt med att man inte r plst inom alla omrden. Han vet hur mycket som helst om alltmjligt inom kriminologi men s fort han sger ngot som r fel s kommer folk och skriver att han har noll koll medmera.. lite konstigt.
Citera
2013-11-06, 12:32
Medlem
irrblosss avatar
En CNC-frs borde vl kunna gra ett vapen, och de har ju funnits mycket lngre n 3D-skrivare. Visserligen grs de vl inte i ett stycke, men man frser ut metalldelar som man sedan stter ihop. Fast nu kanske grejen med plastpistoler var att man skulle kunna smuggla in dem dr det finns metalldetektorer...
Citera
2013-11-06, 18:54
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Men det r vl nd en relevant frga? Hon kan ju inte veta vem det r som ringer om det har varit flera larmsamtal p samma kvll och killen bara skriker "r ni p vg?".

Men hller med dig, vldigt ruggigt, bde sjlva drpet och den lngsamma utryckningen. S gr det nr man skr ner i vlfrden!

Att stora delar av landet har glest med poliser har nog inte s mycket med nedskrningar i vlfrden att gra och folk som slagit ihjl varandra p fyllan har alltid funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in