2012-02-08, 10:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Intressant att GW var s imponerad av Anna-Greta Leijon. "Den bsta chef jag haft!" Jag trodde helt frdomsfullt att hon var ungefr som sin dotter - och d r ju inte kompetens det frsta man tnker p.

Att hon var en bra chef behver inte sedan ha ngot att gra med vad hur hon var som politiker. Hon var en bra chef p arbetsplatsen helt enkelt.
Citera
2012-02-08, 12:25
Medlem
Tintinikongos avatar
Tnkte p en grej dock. GW pstod att polisens sabel var vass , som jag frstod det. S var dock inte fallet. Den hade ingen vass egg . Minns min farfar som hade sabeln hemma. Som grabb var det spnnande . Tung som fan , men inte vass. Dremot har jag lst att en del poliser vssade ngra centimeter , lngst in p klingan ( olagligt ) . Fr att lite provocerande , ta fram en blyertspenna och vssa den . Syftet var att buset skulle bli lite spaka.

GW for president.
Citera
2012-02-08, 12:53
Medlem
Zedss avatar
Lite slarvigt av GW men jag lskar honom nd, haha!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14336006.ab
Citera
2012-02-08, 14:12
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Att hon var en bra chef behver inte sedan ha ngot att gra med vad hur hon var som politiker. Hon var en bra chef p arbetsplatsen helt enkelt.

Hon borde rimligen gjort ngot bra fr polisvsendet i stort, eftersom han sger s. Hans nrmaste chef var ngon inom polisvsendet.
Citera
2012-02-08, 14:27
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Hon borde rimligen gjort ngot bra fr polisvsendet i stort, eftersom han sger s. Hans nrmaste chef var ngon inom polisvsendet.
Nej. Han anstlldes av SAP-regeringen nngng 1982-1984 och arbetade som utredare och sakkunnig i Statsrdsberedningen och vid Justitiedepartementet samt p Sthlms universitet fram till 1991. 1991 var Lejon rkt s deras gemensamma tid torde vara 1987-88.

Ass, Veckans Brttom har en (precis likadan?) trd i ABoK. LGWP har en trd i Skvaller. LGWP-infon r lite utspridd.
Citera
2012-02-08, 17:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ytterligare slarv:

Klla: Aftonbladet : Anna-Greta Leijon rasande p Leif GW

Allvarligt talat nu, Leif GW gr ogenomtnkta och felaktiga uttalanden p lpande band nu fr tiden. Nu vill i alla fall jag se en skrpning, detta r inte ens mttligt kul.

Anna-Greta Leijon var ansvarig fr utvisningen av Siegfrid Hausner, som frvisso hgst antagligen var dende, men som definitivt inte fick adekvat vrd i Stammheimfngelset. S det finns mycket lite anledning fr Anna-Greta Leijon att vara rasande. Hausner var frvisso en mrdare och hans situation var sjlvfrvllad, men att det var ett humant beslut att flytta honom kan man knappast f det till. Leijon fr vl dela skulden med ansvariga lkare d och hennes agerande r mjligen frsteligt, men knappast det ultimata.

Man undvek frsts nogsamt att ge den svenska bakgrunden till Operation Leo och att nmna ngra namn mer n Krcher.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2012-02-08 kl. 18:15.
Citera
2012-02-08, 18:07
Medlem
Para-medics avatar
Jag tyckte hon sjlv sa i inslaget precis det Leif sa..?
Citera
2012-02-08, 18:18
Medlem
Para-medics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Lite slarvigt av GW men jag lskar honom nd, haha!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14336006.ab
Men sger inte Anna-Greta precis det Leif pstod, sjlv, i brjan av inslaget??
Citera
2012-02-08, 18:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Det var vl nr han jobbade som sakkunnig p justitiedepartementet, inte nr han jobbade inom polisen.
Citera
2012-02-08, 21:15
Medlem
SiSeniors avatar
Jag imponeras av hur mycket en person kan pverka hela rttssamhllet. Att Stockholms polisen lgger 120 man p att utreda miljonbrotten r bara en i raden av tgrder vi har att tacka Leif fr. Undra vad han ska stadkomma hr nst.
Citera
2012-02-09, 04:34
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Para-medic
Men sger inte Anna-Greta precis det Leif pstod, sjlv, i brjan av inslaget??

Snubben hon beordrade deportering av dog inte. Den som dog var ngon av de andra...

Ljligt att bli s upprrd ver det dr nu kan man tycka. Hon var ju hursomhelst likgiltig ver hans hlsa nr hon gick emot lkarnas rekommendationer.

GW lr reda ut det dr nsta avsnitt.
Senast redigerad av Noxyl 2012-02-09 kl. 04:45.
Citera
2012-02-12, 22:36
Medlem
Para-medics avatar
Ja det lr han ju gra och som du sa var hon likgiltlig s i sak har han ju faktiskt lite rtt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in