2011-02-22, 22:11
Medlem
Jag har inte lst GW's bok, men har hela tiden trott att s som det framstlldes i kvllens program kan det med stor sannolikhet ha gtt till.

Lite synd att kvinnan jag inte orkat lgga namnet p minnet ska vara s jvla ur synk med GW. Spelar hon blst fr att majoriteten av tittarna r det och klarar inte GW's analytiska formuleringar och stt att tala, eller r hon koko p riktigt?
Citera
2011-02-22, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Han har gjort det i romanform, fast den tror jag inte p.
Det r mjligt att vittnet har funnits i GW:s roman, men varfr fanns han inte p rttegngen mot CP?
Citera
2011-02-22, 22:15
Medlem
LataLisas avatar
Jag tror p GW! Och jag tror ven att han str fr det han sger:
att han inte skulle vnda sig till polisen, ifall ngon nu skulle kontakta honom. Garanterat blir han kontaktad ocks, sedan om det skulle va mrdaren eller nn pajas lmnar vi osagt.
Citera
2011-02-22, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Det nmndes i programmet att Palmemordet var en av de tre strsta mordutredningarna i vrlden. Den andra kan jag tnka mig r mordet p John F. Kennedy, dr ingen blev dmd, och som har ltats i rtionden. Men vilken utredning r den tredje?
Senast redigerad av Quarrel 2011-02-22 kl. 22:26. Anledning: Stavvar som en kratta
Citera
2011-02-22, 22:26
Medlem
withnonames avatar
"Zodiak" seriemrdaren mste vara en gigantisk utredning ocks
Citera
2011-02-22, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
"Zodiak" seriemrdaren mste vara en gigantisk utredning ocks

Tnkte ocks p ngon seriemrdarutredning.
Citera
2011-02-22, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Joakim Palme r helt sker p att det var Christer Pettersson som hll i mordvapnet.

Whatever. Den dr familjen finner jag inte vidare sympatisk och inte heller deras affrer.

Har ni trffat Lisbet Palme ngon gng? Det har jag och vetefasicken om mrdaren inte skt i sjlvfrsvar/ren panik
Citera
2011-02-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Whatever. Den dr familjen finner jag inte vidare sympatisk och inte heller deras affrer.

Har ni trffat Lisbet Palme ngon gng? Det har jag och vetefasicken om mrdaren inte skt i sjlvfrsvar/ren panik
Kan Lisbet ha varit mlet, men mrdaren tnkte ta "tv i en smll" men misslyckades med det primra mlet?
Citera
2011-02-22, 23:07
Medlem
Varfr nmner inte GW ngot om motivet till att ven skjuta Lisbet?

Om Olof var hotet mot Sverige, var hon bara hustru. Varfr dsla kraft, energi och framfrallt tid till att skjuta ven henne? D r vl tv skott bttre mot Olof n ett vardera (ven om man r duktig p att avfyra ddande skott). Jag kper hans teori om hur det gick till att hon vred sig och skytten missade, men varfr frklarar han inte varfr GM ven ville skjuta Lisbet?

Vittne? Om skytten var iskall och detta var planlagt s borde skytten veta att Lisbet inte skulle springa efter eller gra ngot annat som kunde avslja honom utan hon skulle kasta sig ner ver sin srade man och ropa p hjlp. GM skulle vara borta sedan lnge d...

Eller r frklaringen "vittne" s underfrsttt att han inte tog upp motivet?

Edit: Fick precis svar via chatten p SVT:

Hoffa: Varfr tror du att mrdaren ven frskte dda Lisbeth?
Leif GW Persson: Han ville gra sig av med ett vittne.
Senast redigerad av FB77 2011-02-22 kl. 23:13.
Citera
2011-02-22, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FB77
Kan Lisbet ha varit mlet, men mrdaren tnkte ta "tv i en smll" men misslyckades med det primra mlet?

Jag tycker hela familjen var/r jvligt obehaglig och jag har full frstelse att det florerade ett rykte om att GM skulle ha varit Joakim och/eller Mrten Palme.

Men rligt talat s tror jag att det primra mlet var Olof Palme. Vem GM r/var vetetusan, jag tycker det finns s mnga pikanta detaljer att man inte vet vad man ska tro.
Citera
2011-02-22, 23:21
Medlem
Bra avsnitt som sagt, man kan ju skriva spaltkilometrar om palmemordet men den som r intresserad av polis- och kriminalhistoria vet ju att det fanns tskilliga suspekta element inom poliskren p den tiden.

Srskilt d inom den sk norrmalmspolisen, VD 1, som GW sa s var mnga poliser vervakade av SPO pga sina nazistsympatier. Att 3-4 st av dem skulle ha tagit tillfllet i akt nr de fick veta att Palme skulle ut p stan utan livvakter r inte alls ngon omjlighet.
Citera
2011-02-22, 23:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB77
Jag har inte lst GW's bok, men har hela tiden trott att s som det framstlldes i kvllens program kan det med stor sannolikhet ha gtt till.

Lite synd att kvinnan jag inte orkat lgga namnet p minnet ska vara s jvla ur synk med GW. Spelar hon blst fr att majoriteten av tittarna r det och klarar inte GW's analytiska formuleringar och stt att tala, eller r hon koko p riktigt?

Hon heter Camilla Kvartoft och jag tror hon anlgger sin korkade attityd fr att folk skall kunna identifiera sig med ngon annan n en belst, verviktig, mumlande besserwisser, ja.

Jag gillar GW, hans beskrivning av hur CP skulle ha betett sig vid Palmes lik om det var han som hade varit mrdaren, var en hjdare ikvll!!

Kvartoft r ofrarglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in