Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-20, 12:05
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Enligt OP så sändes programmet med sån där "text-tv"-texning.

Är det möjligt att komma åt subsen via SVT Play på något sätt? Lyckas inte hitta det valet på deras sida :/

Tror faktiskt inte du kan det. Dock ett bra tips som du borde skicka in till SVT
Citera
2010-10-20, 12:38
Medlem
Tibbels avatar
GW fungerar verkligen inte i intervjusituationer. Han fungerar bara när han får prata själv om sej själv och sina egna teorier. Var närmast plågsamt att see intervjupartierna när GW såg ut som en ointresserad niondeklassare som mådde dåligt när uppmärksamheten inte var på honom.
Citera
2010-10-20, 12:43
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibbel
GW fungerar verkligen inte i intervjusituationer. Han fungerar bara när han får prata själv om sej själv och sina egna teorier. Var närmast plågsamt att see intervjupartierna när GW såg ut som en ointresserad niondeklassare som mådde dåligt när uppmärksamheten inte var på honom.

Förstår vad du menar, men håller inte med. GW är ju den han är med att alltid se så otroligt ointresserad ut. Hade han inte tyckt att det var trevligt att vara med i tv så skulle han ju absolut troligast lagt av för evigt i samband att han hoppade av Efterlyst. Därav tycker jag att det funkar bra att se på i just hans fall.
Citera
2010-10-20, 12:44
Medlem
Kjoltygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rOjter
ett hett tips för er som missade.. eftersom svtplay inte kommer att sända programmet så finns det att ladda ner på en viss torrentsida som ni alla bör känna till vid det här laget.. tack för mig

Tackar hjärtligast för tipset! Blev lite ledsen i ögat imorse när jag insåg att jag missat seriestarten Tur att det finns vänliga själar som tänker på oss med dåligt minne!
Citera
2010-10-20, 12:51
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibbel

Utan GW hade jag inte tittat på detta. Han vågar kritisera polisens arbete.
Citera
2010-10-20, 12:54
Medlem
CrimsonIdols avatar
Finns det ingen gärningsman här vi ska krama, lägga resurser på och tycka synd om?
Brottsofferna skiter jag i...jag har alltid längtat efter att krama en mördare som jag kan få trösta...

//Crimson
Citera
2010-10-20, 13:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Var ett intressant program, och gillar att de även tog upp gamla lösta brott. GW verkar dock mest sitta och titta ut ifrån studion. Gillar GW men ser lite strange ut att han är så blasé, i reportagen var det annorlunda.

Ang. Linköping så tror ju även jag att det är nån som känner till Muhammed. Hade det varit en random galning som oplanerat gått till attack, hade de nog fått tag på honom.

Kanske någon som
ogillar familjen
Citera
2010-10-20, 14:10
Medlem
CB4lifes avatar
Har aldrig fattat det här med Leif GW. Är han en bra polis och tar fast bovar eller? Känns som att han bara målas upp som en bra polis i tv-programen och att han verkar hög på heroin gör en inte mindre skeptisk:S
Citera
2010-10-20, 14:14
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjoltyg
Tackar hjärtligast för tipset! Blev lite ledsen i ögat imorse när jag insåg att jag missat seriestarten Tur att det finns vänliga själar som tänker på oss med dåligt minne!

Vad snackar vissa om?

Klicka här! ===>>> DET FINNS PÅ SVT PLAY <<<=== Klicka här!
Citera
2010-10-20, 14:14
Medlem
evildogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Har aldrig fattat det här med Leif GW. Är han en bra polis och tar fast bovar eller?
Vet du vem han är?
Citera
2010-10-20, 14:21
Medlem
CB4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildog
Vet du vem han är?

Ja jag vet att vem han är. Han är väll typ krimonolog eller vad det heter. Det jag undrade var om han är så bra som han verkar tro att han är.
Citera
2010-10-20, 14:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Rent statistiskt är det tvärt om. I de fall som offret och gärningsman har någon relation leder det nästan alltid till att mord klaras upp (80-90%). Men saknas kopplingar mellan offer och gm blir det mycket svårare och där ligger uppklarningsprocenten mycket lägre.

F ö tycker jag GW är Guld!

Fast det var inte riktigt det jag menade, random psykfall har ofta svårt att sopa igen spåren efter sig efter dom som de är så mentalt förstörda, flera går bland annat till psykakuten efter de ha utfört dåd.

Nu pratar jag inte om sk. normala knäppgökar som Anders Eklund, utan psykfall som han som mördade Sabina på dagiset (i samband med Anna Lindh), personen som körde ihjäl folk i Gamla Stan, järnspettsmannen etc. De som alltså har klippkort till psykakuten, hör röster etc. Vilket verka vara det polisen tror är GM i det här fallet.

Men visst har du rätt i att det är mycket lättare att klara upp fall där det finns en uppenbar koppling.
Det finns förmodligen en koppling, bara det att polisen inte funnit den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in