Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-17, 23:17
Medlem
Manmothers avatar
Spelet mellan GW och Kvartoft är lysande. Den blonda, lite korkade besserwissern och den sävliga, kalkylerande och analyserande professorn.
Hoppas dom fortsätter i många år till
Citera
2012-01-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Snacka om skillnad på GW nu när han har "vitt-halvår"! Mycket klarare, raskare och ser relativt pigg ut. Bara jämför med vilket avsnitt som helst från höst-säsongen... Trevligt.

Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Ja, GW verkar ovanligt pigg och glad. Hoppas att det håller i sig hela säsongen.
GW var mycket riktigt alert och fräsch i programmet. Närvaron var påfallande, ögonen var pigga.

Han skippade t.o.m. vissa sedvanliga självförhävelser ...
Citera
2012-01-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Jag tycker hon är bra; ibland kanske hon pratar lite mycket i munnen på GW innan han hunnit svara klart, men dryg är hon inte, bara ivrig och sköter sitt jobb, som ju är att ställa frågor. Snarare är det GW som stundtals är dryg mot henne.
Helt rätt, Käg Malax.
Var/är det någon som är dryg – är det just GW mot CK.
Att GW ömsom spelar ut sitt smådryga kort mot henne, är ändå okej för mig. Programmet får mest bara en extra nerv, som gör det lite mer underhållande.

Det väsentliga är ju trots allt att balansen dem emellan fungerar, vilket den gör.
Tonen är sammantaget klart behaglig.

Veckans brott-programmet i kväll så som program betraktat (i sin helhet) var klart sevärt och trevligt.
Citera
2012-01-18, 05:44
Medlem
Fickludds avatar
Programmet har ännu inte dykt upp på SVTPlay.
Citera
2012-01-18, 05:53
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
JA PRECIS. Du tror inte det märks ganska direkt när nån som super dagligen lägger av tvärt?

Därför skrev jag att man märker skillnad på honom nu jämfört med för ett par veckor sedan...

Super man dagligen under en tid och sedan lägger av blir man ett nervvrak.
Citera
2012-01-18, 09:19
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Super man dagligen under en tid och sedan lägger av blir man ett nervvrak.

Uppenbarligen inte GW.
Citera
2012-01-18, 09:23
Medlem
psaks avatar
Fanns det en subtil diss någonstans där mot svenska fängelsers (alltför) höga standard? "Jag skulle gärna själv sitta i fängelse några månader", det är ju inte precis så att han skrämmer bort folk från att begå brott
Citera
2012-01-18, 09:35
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Uppenbarligen inte GW.
Det är nog snarare så att du har fel i att han super dagligen under perioder. Att ta ett par öl och någon whisky några dagar i veckan är inte att supa dagligen.
Citera
2012-01-18, 11:20
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det är nog snarare så att du har fel i att han super dagligen under perioder. Att ta ett par öl och någon whisky några dagar i veckan är inte att supa dagligen.

Ja, det är mycket möjligt. Stor skillnad är det iaf.
Citera
2012-01-18, 12:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Vill minnas att jag läst intervjuer där han själv påstår att han dricker ganska rejält under vinterhalvåret.
Citera
2012-01-18, 13:04
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vill minnas att jag läst intervjuer där han själv påstår att han dricker ganska rejält under vinterhalvåret.

Stämmer. Han var med i efter tio med Malou för några månader sedan och då snackade de om detta. Hur han är vit ena halvåret och dricker mycket det andra. Han såg sjukt mycket piggare ut nu i detta avsnitt. Kul att se måste jag säga. Gillar GW.

Sjukt bra program är det. Som många andra redan sagt är kemin mellan de båda riktigt bra och de gör ett bra program ihop. Och de är way better än Efterlyst t.ex. Två tummar upp!
Citera
2012-01-18, 13:06
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Saxat från hans krönika i Expressen: Leif GW Persson: Därför slutar jag dricka 1 januari

Citat:
Ursprungligen postat av GW's krönika i Expressen
Mitt förhållningssätt till min egen hälsa följer sedan många år tillbaka årstidernas växlingar enligt en noga fastlagd rutin. Under sommaren och hösten så äter och dricker jag alldeles för mycket och ofta nog gör jag det till övermått.

<cut>

Under vinter och vår dricker jag inte en droppe alkohol, jag håller diet och tränar regelbundet.

<cut>

Jag rutar in min tillvaro med närmast manisk perfektion och ersätter mat och dryck med det nödvändiga näringsintaget, arbete och träning. Mest arbete som jag konsumerar till övermått och med samma glupande aptit som jag tidigare åt och drack. Jag går ner i vikt, jag kan gå timmar i skogen medan mitt blodtryck sjunker i samma takt som det som finns i mitt huvud stiger mot ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in