2011-08-12, 13:07
Medlem
Backstabberns avatar
Någon som provat Juan Lopez Seleccion No.2 och kan dela med sig av omdöme?
Storleksmässigt är den perfekt i min mening (124X19,84) och priset är väldigt överkomligt (95:-/st)
Citera
2011-08-17, 13:39
Medlem
HestenAgdas avatar
Vet någon hur La Reia De Manila är? Finns på en arabkiosk för 14 KR, den är ganska lång men antar att det är en skräpcigarr, men skulle ändå vilja veta.
Citera
2011-08-20, 23:42
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestenAgda
Vet någon hur La Reia De Manila är? Finns på en arabkiosk för 14 KR, den är ganska lång men antar att det är en skräpcigarr, men skulle ändå vilja veta.

Jag rökte en sådan för 18kr. Jag tyckte den var helt okej, lite besk smak efter några centimeter som höll i sig. Men jag är nybörjare på cigarrer och har bara rökt kioskcigarrer. Alla de jag har provat har varit sådana. Om du vill ha bättre smak så kosta på dig bättre cigarrer, men helst i en välsorterad tobaksbutik.
Citera
2011-08-24, 22:00
Medlem
DiamondNines avatar
Hej Flashback!

Jag hade tänkt börja röka cigarr efter att en vän bjudit mig på ett par, och har en liten fråga:

Enligt honom kan man bygga en egen humidor, med hjälp av en plastlåda från Clas Ohlson (50 kr), en hygrometer från Clas Ohlson (150 kr) och en fuktare från http://www.heartfeltindustries.com/ (som verkar vara nere nu) för 200-300 kr. Är detta en bra lösning? Finns det billigare alternativ?
Citera
2011-08-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Hej Flashback!

Jag hade tänkt börja röka cigarr efter att en vän bjudit mig på ett par, och har en liten fråga:

Enligt honom kan man bygga en egen humidor, med hjälp av en plastlåda från Clas Ohlson (50 kr), en hygrometer från Clas Ohlson (150 kr) och en fuktare från http://www.heartfeltindustries.com/ (som verkar vara nere nu) för 200-300 kr. Är detta en bra lösning? Finns det billigare alternativ?
Ja, det finns billigare alternativ men ett bra fuktmedium är värt att satsa på. Köper du humibeads från Heartfelt så behöver du i princip ingen hygrometer då de är väldigt pålitliga om man bara inte fuktar på för mycket.
Citera
2011-08-24, 22:59
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Ja, det finns billigare alternativ men ett bra fuktmedium är värt att satsa på. Köper du humibeads från Heartfelt så behöver du i princip ingen hygrometer då de är väldigt pålitliga om man bara inte fuktar på för mycket.

Jag har läst något om att göra en fuktare av propylenglykol, dest. vatten och oasis. Något att satsa på?
Citera
2011-08-25, 08:09
Medlem
Citat:
Jag har läst något om att göra en fuktare av propylenglykol, dest. vatten och oasis. Något att satsa på?
I princip alla körde på det för några år sedan men en överväldigande majoritet är idag överens om att detta ger för hög relativ fuktighet, närmare bestämt ca 70% RH. De flesta vill att cigarrerna ska vila i 65% RH vilket rätt sorts humibeads fixar galant.

Men, det är klart det går. Man riskerar att cigarrerna får lite sämre drag och blir vrånga redan efter halva sträckan men om man låter dem ligga framme en stund innan det är dags att puffa blir problemen inte särskilt uttalade.
Citera
2011-08-25, 13:04
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
I princip alla körde på det för några år sedan men en överväldigande majoritet är idag överens om att detta ger för hög relativ fuktighet, närmare bestämt ca 70% RH. De flesta vill att cigarrerna ska vila i 65% RH vilket rätt sorts humibeads fixar galant.

Men, det är klart det går. Man riskerar att cigarrerna får lite sämre drag och blir vrånga redan efter halva sträckan men om man låter dem ligga framme en stund innan det är dags att puffa blir problemen inte särskilt uttalade.

Tror nog att det blir beads! Men sidan verkar fortfarande vara nere, någon som vet om det är temporärt eller permanent? Vad finns det för andra alternativ när det kommer till att köpa beads?

Hittade förövrigt en hygrometer för 30 kr inkl. frakt på ebay!
Citera
2011-08-25, 15:19
Medlem
Citat:
Tror nog att det blir beads! Men sidan verkar fortfarande vara nere, någon som vet om det är temporärt eller permanent?...
Något är knasigt! Jag kommer in via en gammal länk men sidan kanske är cashad. Prova här i alla fall, välj produkt längre ner på sidan och se om det funkar att gå till kassan och betala.
Citera
2011-08-25, 19:23
Medlem
franciscuss avatar
Citat:

Hittade förövrigt en hygrometer för 30 kr inkl. frakt på ebay!

Digital? Annars är det inget att ha, bara strul med analoga!
Citera
2011-08-25, 21:05
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franciscus
Digital? Annars är det inget att ha, bara strul med analoga!

Yep, digital!
Citera
2011-09-02, 15:01
Medlem
Backstabberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semla
Hehe jadu, Kan du rekommendera några som tillhör den lite dyrare prisklassen?

Absolut,
Gurkha - Crest Metal Sampler! En gurkha titan har ett lösförsäljningspris på 1200:-/ st. Vill du snåla lite kanske du nöjer dig med beauty, den ligger på blygsamma 590:-/ st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in