2011-03-07, 09:54
Citat:
Jag håller med om att man blir förvirrad av det som står på sajten:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Hej. Jag undrar om någon kan svara på ifall den här Xikar-varianten http://www.xikar.com/product_pg_solution.asp
PG Solution 8 oz premixed innehåller 50/50? Eller ska man fylla på med Xikar varje gång i humidoren?
PG Solution 8 oz premixed innehåller 50/50? Eller ska man fylla på med Xikar varje gång i humidoren?
XIKAR® PG Solution (propylene glycol) is manufactured to our exact specifications. Using XIKAR PG Solution, and XIKAR's two-way humidification system will keep your humidor at 70% Relative Humidity ensuring a "humidor fresh" smoke every time.
XIKAR® Solution is pre-mixed and ready for use. Use XIKAR® Solution every time your humidifier needs fluid. You may fill your humidifier directly from this bottle. It's just that simple!
PG Solution:
•Use every time solution
•Hydroscopic, so humidity is ALWAYS 70%
•Anti-Fungal agent
•Won't plug humidifiers!
1.Purity solution is created with a reverse-osmosis
system, resulting in less then 4 ppm impurities
2.Mix – it is a perpetual solution, whose mix of PG and
purified water is such that the PG biodegrades at the
same rate as refill of the devices
3.Crystals – the crystals allow for absorption of up to
450x their volume in the PG Solution.
De skriver att PG/vattenblandningen ska användas varje gång vilket är märkligt! Dessutom påstår de att propylenglykolen bryts ner biologiskt i fuktaren och därmed behöver fyllas på vilket låter dubbelt märkligt.
Jag skulle nog bara använda PG-lösningen vid den första aktiveringen av fuktaren och sedan enbart tillsätta avjonat/destillerat vatten. Om det visar sig att den relativa fuktigheten långsamt blir högre med tiden får man väl börja använda PG-lösningen igen.