Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-15, 07:56
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
MEN jag är nybörjare på cigarr (har aldrig rört en hela mitt liv ) och jag undrar vilken märke som lämpar sig bäst för nybörjare och är snäll mot plånboken (får max kosta 50-60 kr, 65 går gränsen).
Har inte den här frågan kommit upp tillräckligt många gånger i tråden?
Citera
2009-06-15, 12:21
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Har inte den här frågan kommit upp tillräckligt många gånger i tråden?

Sökte på "nybörjarcigarr", "nybörjare", "billig nybörjare" och "billig" .
Hittade inget vettigt...

Men å andra sidan så tillför du inte mycket till tråden...
Vore i alla fall lite schystare om du skulle ha svarat på min fråga

Edit:
Ta det inte som ett påhopp
Citera
2009-06-15, 12:25
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Sökte på "nybörjarcigarr", "nybörjare", "billig nybörjare" och "billig" .
Hittade inget vettigt...

Vore i alla fall lite schystare om du skulle ha svarat på min fråga

Edit:
Ta det inte som ett påhopp

Köp en Monte Christo No 4.
Citera
2009-06-17, 00:16
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Så du har läst allt jag skrivit i tråden?
Citera
2009-06-17, 00:25
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Så du har läst allt jag skrivit i tråden?

Jag menade just den posten...
Citera
2009-06-17, 10:41
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Jag menade just den posten...
Om jag lyckas få dig att titta bakåt i tråden och begrunda alla tips som ges av kunniga personer, då känns inte posten onödig.
Citera
2009-06-17, 12:34
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Om jag lyckas få dig att titta bakåt i tråden och begrunda alla tips som ges av kunniga personer, då känns inte posten onödig.

Jag har kollat tråden, men den där posten tillförde fortfarande inget. Den handlar inte om cigarrer.

Sen så skulle det ha vart enklare att svara "Ja, (sätt in valfritt namn här) är en bra nybörjarcigarr för såna som aldrig har rört en cigarr hela sitt liv" än den där nonsensposten (som inte tillförde något till tråden) som du skrev...
Citera
2009-06-20, 11:57
Medlem
pojoels avatar
Citat:
Jag har kollat tråden, men den där posten tillförde fortfarande inget. Den handlar inte om cigarrer.

Sen så skulle det ha vart enklare att svara "Ja, (sätt in valfritt namn här) är en bra nybörjarcigarr för såna som aldrig har rört en cigarr hela sitt liv" än den där nonsensposten (som inte tillförde något till tråden) som du skrev...

Jag tycker att en Joya de Nicaragua är bra att börja med. Flera icke-rökande kompisar har tyckt att den smakar förvånansvärt gott. Lite nötig eftersmak så där. Många kubaner är betydligt elakare och strävare. Me gusto!

http://cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=01302

En torpedo, robusto eller No6, kanske?
Citera
2009-07-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojoel
Jag tycker att en Joya de Nicaragua är bra att börja med. Flera icke-rökande kompisar har tyckt att den smakar förvånansvärt gott. Lite nötig eftersmak så där. Många kubaner är betydligt elakare och strävare. Me gusto!

http://cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=01302

En torpedo, robusto eller No6, kanske?

Personligen tycker JdN är en av de starkare och mest nikotin stinna cigarrerna.....

Som nybörjar cigarr skulle jag rekommendera något ur Carlos Torano's serier lr en El Credito kansken en Punch London Club, maduro (det var den som fick mig på kroken)....
Citera
2009-07-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromberg
Personligen tycker JdN är en av de starkare och mest nikotin stinna cigarrerna.....

Som nybörjar cigarr skulle jag rekommendera något ur Carlos Torano's serier lr en El Credito kansken en Punch London Club, maduro (det var den som fick mig på kroken)....

Helt korrekt enligt mig. JDN är djävulens cigarrer, är man inte än van rökare kan man åka på en nikotinkick som är värre än en käftsmäll. Flera av dom är också råstarka.

Carlos Torano's och CAO-serien skulle jag rekommendera som föregående talare.
Citera
2009-07-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uisge-beatha
...JDN är djävulens cigarrer...
Ånej, långt ifrån!

Joya De Nicaragua gör alldeles utmärkta cigarrer men min egen erfarenhet säger mig att vissa år tenderar inte bara linjen som kallas 1970 Antaño att vara väldigt nikotinstinn som ung utan även grundserien samt Celebracion kan drabbas. En smula lagring och måttlig puffningsfrekvens i kombination med rätt fukthalt brukar dock råda bot på detta. De senare årgångarna av 1970 Antaño har för övrig inte alls varit lika tuffa att röka direkt som de brukade vara.

Edit:
Efter att ha rökt en hel del havannacigarrer den senaste tiden är jag helt övertygad om att dagens cigarrer från Kuba är mycket mer lättillgängliga vid ung ålder än vad de var förut. Jag tror därför att en nybörjare enklast får en trevlig upplevelse om man börjar att testa några av de mindre och mer prisvärda havannacigarrerna som t.ex. Cohiba Panatelas, Hoyo De Monterrey Du Maire, H. upmann Coronas Junior, José L Piedra Brevas, Montecristo No. 4 och Quintero Brevas. (Tidigare brukade jag alltid rekommendera ickekubanska cigarrer till nybörjare och även om jag fortfarande anser dessa vara kanoncigarrer kan jag inte längre bortse från att havannacigarrerna är "rätt bra" de med )
Senast redigerad av Crazy Swede 2009-07-08 kl. 20:14.
Citera
2009-07-08, 21:54
Medlem
pojoels avatar
Jag tycker också att JdN Celebracion är för elak, men nu var det ju grundserien jag länkade till, och av det femtital därav i olika faconer som fått sätta livet till i min ägo har jag alltid känt den där trevligt milda nötiga smaken som jag nämnde.

Och som man kan se på Cigarworld.de, anser folk att Joya de Nicaragua inte är en überstark sort.
Senast redigerad av pojoel 2009-07-08 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in