2012-02-06, 12:22
Medlem
saggesalivs avatar
Är nybörjare inom cigarr världen och vill ha lite köptips.

Hade tänkt köpa in cigarrer för ca 1000kr nu när löningen kommer, någon som har bra tips på några intressanta sorter?

Tack på förhand!
Citera
2012-02-06, 13:32
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv

Hade tänkt köpa in cigarrer för ca 1000kr nu när löningen kommer, någon som har bra tips på några intressanta sorter?

Tack på förhand!

Hur många vill du ha ungefär? Ger ändå några klockrena cigarrer från Kuba som tips:
Cohiba Behike
Cohiba Siglo V
Hoyo de Monterrey Double Coronas
Montecristo Open Master
Trinidad Coloniales
Citera
2012-02-06, 13:36
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Hur många vill du ha ungefär? Ger ändå några klockrena cigarrer från Kuba som tips:
Cohiba Behike
Cohiba Siglo V
Montecristo Open Master
Trinidad Coloniales

Hade tänkte mig ca 5 stycken.
Eller är det för snålt om man vill ha cigarrer som inte är skit?
Senast redigerad av saggesaliv 2012-02-06 kl. 13:41.
Citera
2012-02-06, 13:43
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Hade tänkte mig ca 5,6,7 stycken.

Då skulle jag ta t.ex.
http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=393
Vilket är 5st cremas och blandningen brukar vara jäkligt bra, han som håller i sidan är skitduktig!
Och sedan fylla på med 2-3-4st dyrare som t.ex.
Cohiba Behike 56
Cohiba Siglo I,II eller V är alla riktigt goda, men V är en klass för sig.
Trinidad Coloniales
Montecristo Open Maste
Eller om du får tag i Romeo y Julieta special utgåva från 2004 - den är riktigt god!

Lycka till i jungeln
Citera
2012-02-06, 18:46
Medlem
Citat:
Cohiba Behike
Cohiba Siglo V
Montecristo Open Master
Trinidad Coloniales
Smaken är ju som baken men... Hur är det möjligt att ens nämna Open-serien från Montecristo samtidigt med de övriga fina kubanerna?

Enligt min mening är Montecristo Open det största misslyckandet sedan Guantanemera introducerades. Totalt själlösa och onödiga cigarrer i min mun i alla fall.
Citera
2012-02-06, 23:15
Medlem
Numes avatar
Citat:

Tack på förhand!
http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=113 Själv gillar jag den inte så extremt, alldeles för fet eller nötig smak upplevde jag det som om jag kommer ihåg, men det är jag. Enormt smakrik i vart fall.
Citera
2012-02-06, 23:15
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Smaken är ju som baken men... Hur är det möjligt att ens nämna Open-serien från Montecristo samtidigt med de övriga fina kubanerna?

Enligt min mening är Montecristo Open det största misslyckandet sedan Guantanemera introducerades. Totalt själlösa och onödiga cigarrer i min mun i alla fall.

Mitt minne kanske sviker mig men jag har för mig att den var god, dock kan jag ha blandat ihop den med någon annan!
Sätt ett frågetecken efter den så har du ändå en bra att titta på lista på fina kubaner.
Citera
2012-02-07, 01:35
Medlem
Frijss avatar
Citat:

Tack på förhand!

En cigarr som du borde köpa är Cohiba Corona Especiale, har provat många cigarrer och det här är min absoluta favorit.

En välkryddig cigar med inslag av mandel, peppar, vanilj.
En recension av den: http://www.cigarinspector.com/cohiba...orona-especial
Rekommenderas starkt!

Rekommenderar även Partagas Lusitanias.
Citera
2012-02-07, 22:47
Medlem
Numes avatar
Citat:
Hade tänkte mig ca 5 stycken.
Eller är det för snålt om man vill ha cigarrer som inte är skit?
Finns ju dock som jag skrivit tidagare, fina cigarrer för ca. 50kr/st. (partagas aristocrats, partagas mille fleurs, por laranaga petit coronas, o diverse andra cigarrer i samam storleksklass ifrån topp-kubanska märkena RyJ, bolivar, osv) Men ska du spendera då 1kkr på sånna (på en gång iaf) så lär du ju fixxa nån humidor etc så dem inte torkar, om du inte redan har s¨ådan.,

men jag tycker som Xalterad skrev, var nog ett bra tips köpa ett såntdär paket med lite olika mindre cigarrer, o sen resten på lite dyrare.
Citera
2012-02-07, 23:16
Medlem
Tjenis!

Är inte alls duktig på cigarrer, ändock ska jag spendera fyra veckor på Kuba inom en snar framtid och skulle då vilja ha lite tips på bra och goda cigarrer, värda att konsumera.

Edit: Ohoj, såg inte denna post innan.

Citat:
Cohiba Behike
Cohiba Siglo V
Montecristo Open Master
Trinidad Coloniales

Detta är alltså några riktiga höjdare från Kuba?
Senast redigerad av Knycken 2012-02-07 kl. 23:19.
Citera
2012-02-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Tjenis!

Är inte alls duktig på cigarrer, ändock ska jag spendera fyra veckor på Kuba inom en snar framtid och skulle då vilja ha lite tips på bra och goda cigarrer, värda att konsumera.

Edit: Ohoj, såg inte denna post innan.

Detta är alltså några riktiga höjdare från Kuba?
Personligen tycker jag inte att Montecristo Open platsar bland de övriga. Enligt min mening är den serien det sämsta som kommit från Kuba sedan skitcigarrerna Guantanemera.

Om du ska åka till Kuba bör du ju läsa den här reserapporten på Cigarrprat.
Citera
2012-02-11, 12:35
Medlem
Numes avatar
Cigarrlim (om det nu kallas det...), vart få tag på?
Nämligen råkat skada ett par cigarrer som verkligen behöver lagas, inga stora grejjer funkar kanske med något mindre "drastiskt" men vadfan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in