2011-09-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backstabbern
Absolut,
Gurkha - Crest Metal Sampler! En gurkha titan har ett lösförsäljningspris på 1200:-/ st. Vill du snåla lite kanske du nöjer dig med beauty, den ligger på blygsamma 590:-/ st.
I Sverige kanske men på nätet hittar du dem för typ $15 US. Gurkha Titan har jag för övrigt provat med stor besvikelse, en riktigt menlös cigarr med ett alldeles för skört täckblad!
Citera
2011-09-30, 15:15
Medlem
MMXs avatar
Doppa änden i konjak, hissa eller dissa?
För många sidor att bläddra igenom om detta redan diskuteras, ber om ursäkt i såfall.
Citera
2011-09-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Doppa änden i konjak, hissa eller dissa?
För många sidor att bläddra igenom om detta redan diskuteras, ber om ursäkt i såfall.
Absolut inte! Vem vill puffa på en soggig cigarr?

Denna gamla ovan existerar i praktiken inte längre bland dagens upplysta cigarrister.

Möjligen kan de bidra positivt om man har en riktigt torr och trist cigarr som man ändå vill röka och vill ha någon sorts smak från den.

Ett annat idiotiskt sätt att förstöra en cigarr på är ganska populärt i USA just nu och går ut på att man rullar cigarren i brinnande bourbon!
Citera
2011-10-01, 14:48
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Absolut inte! Vem vill puffa på en soggig cigarr?

Denna gamla ovan existerar i praktiken inte längre bland dagens upplysta cigarrister.

Möjligen kan de bidra positivt om man har en riktigt torr och trist cigarr som man ändå vill röka och vill ha någon sorts smak från den.

Ett annat idiotiskt sätt att förstöra en cigarr på är ganska populärt i USA just nu och går ut på att man rullar cigarren i brinnande bourbon!

Tack för ditt svar, gentlemannen som tipsade om detta var 65+ så det kan ju stämma in på din beskrivning som gammal ovana. Låter pretto att rulla den i brinnande bourbon.
Citera
2011-10-02, 02:13
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:

Då tackar vi fantamig US gov. för handelsembargot och håller tummarna för minst 50 år till.
Citera
2011-10-02, 09:10
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Då tackar vi fantamig US gov. för handelsembargot och håller tummarna för minst 50 år till.

Finns nog ingen anledning att börja oroa sig ännu nej...
Citera
2011-10-07, 12:20
Medlem
LukeDangerfields avatar
Har precis varit och köpt två flor de copan från Honduras som jag och min svunne vän skall avnjuta i afton.
Någon som har några erfarenheter av denna cigarr?
Skulle den kunna passa till en mörk lagrad rom månne?
Citera
2011-10-11, 13:18
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Vet inte om detta bryter mot någon regel i tråden, men vad skulle ni rekommendera för en relativt fattig novis? Och hur i hela friden är det meningen att man ska avnjuta dessa rökverk (jag är ju intresserad och erkänner att jag inte har någon som helst koll så någon kanske skulle kunna tycka att det vore kul att hjälpa till, även om jag förstår att vissa signaturer anser att jag förpestar tråden...) ?

Som rökare drar jag ju automatiskt halsbloss, men det har jag förstått att man inte ska göra.

Skulle vara kul att impa på polarna med nån snygg liten ask där man kan plocka fram och bjuda vid finfina tillfällen också, tips mottages på både cigarrer och förvaringsaskar!
Citera
2011-10-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
...hur i hela friden är det meningen att man ska avnjuta dessa rökverk...
Sök på mina inlägg i tråden så tror jag att du får svar på de flesta av dina frågor.
Citera
2011-10-12, 11:20
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Sök på mina inlägg i tråden så tror jag att du får svar på de flesta av dina frågor.

Det tackar jag hjärtligast för, ska genast göra detta. Hoppas att jag hittar mig en favorit som jag kan mumsa på i höstmörkret. Sjukt med pondus får man ju också om man rafsar fram en lite nonchalant sådär. Haha, fan vad pinsam jag är, tur att jag är anonym, nå, nu ska jag inte förstöra er tråd någt mer, tack för hjälpen.
Citera
2011-10-17, 11:04
Medlem
Kallemedkulans avatar
Är Montecristo ett bra cigarrmärke? Fick en av en kompis, men har inte rökt den ännu. Tror den var ganska dyr.
Sen hur är det med det här med halsbloss och munbloss?
Jag har rökt cigarr tidigare och då var det i princip omöjligt att ta ett halsbloss utan att hosta ihjäl sig, trots att jag är van rökare. Men samtidigt så känns det lite meningslös att bara ta ett vanligt munbloss och bara blåsa ut röken.
Någon som kan tipsa om en bra teknik?
Citera
2011-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallemedkulan
Är Montecristo ett bra cigarrmärke? Fick en av en kompis, men har inte rökt den ännu. Tror den var ganska dyr.
Sen hur är det med det här med halsbloss och munbloss?
Jag har rökt cigarr tidigare och då var det i princip omöjligt att ta ett halsbloss utan att hosta ihjäl sig, trots att jag är van rökare. Men samtidigt så känns det lite meningslös att bara ta ett vanligt munbloss och bara blåsa ut röken.
Någon som kan tipsa om en bra teknik?
Ja, det är ett bra märke.

Du ska ta munbloss, cigarrer är tillräckligt starka så nikotinet kan tas upp i munnens slemhinna. Teknik vet jag inte men du kan väl prova att hålla röken i munnen nån extra sekund och inte stressröka cigarren.

Se även till att tända den korrekt annars kan smaken bli fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in