Påbörjar min nya hobby vid löning. Då beställer jag 20 stycken Dominikanska av skiftande valör, smak och storlek från
http://www.cigarworld.de/. Har puffat cigarr varje nyår och midsommar i många år men överlåtit valet till tobakshandlaren, "en god för en hundring". Nu är det dags att fördjupa sig. Tänkte först köpa en humidor men det blev för dyrt. Hade en fin kylbag i hårdplast i källaren som jag tror kommer att funka fint. Plastlådor som olika fack. Fukten löser jag med Boveda humipack 72%. Hitta en hygrometer på dealextreme fraktfritt och till bra pris. Ska bli förbannat trevlig sysselsättning att hitta sina favoritcigarrer. Nästa gång beställer jag ett gäng från ett annat land. Håller mig dock i en ganska låg prisklass, 40-70:-/stycket kostar dom jag beställer nu. Bara ett par stycken av dom dyrare. Men jag har valt ganska noga och bara plockat sådana som har fått goda recensioner trots sin prisklass. Vet att det inte går att jämföra med dyringar och lagrade men man får anpassa sig till plånboken. Andra tider kommer....