2011-07-24, 15:23
Medlem
HasseBanans avatar
Vad skulle ni rekommendera för cigarr för mig som gillar Bellman cigariller?

Alltså en cigarr med liknande smak eller mer aromatisk?
Citera
2011-07-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vad skulle ni rekommendera för cigarr för mig som gillar Bellman cigariller?

Alltså en cigarr med liknande smak eller mer aromatisk?
Cigarrer och cigariller är två olika djur. Jag tänker inte prova mig på att rekommendera några cigarrer som liknar Bellmans cigariller för det skulle vara ganska trist.

Cigariller är ofta skarpa och korta i smaken på ett sätt man, tack och lov, sällan upplever hos riktiga cigarrer. Generellt är cigarrer mycket rikare, fylligare och mer aromatiska än cigariller. Så, egentligen kan du väl prova vad som helst!

Men, om du är van vid de behändigt korta rökstunderna kan du ju börja med att prova dessa kvalitetscigariller somär mycet bättre än Bellman:

Cohiba Club
H. Upmann Puritos

Sedan kan du ju experimentera med italienska toscanicigarrer för att se om dessa passar dig. Klassiskern Antico Toscano går att hitta i Sverige men annars beställer man lätt url=http://www.imparato.it/shop/index.php?target=products&product_id=1141]härifrån[/url].

Annars, om du vill hoppa på de riktiga cigarrerna dirket finns det massor av mindre cigarrer (petit coronas, marevas mfl)som är mycket bra. Prova dig fram!
Citera
2011-07-25, 12:56
Medlem
Luigis avatar
Har i nuläget 3st "Romeo y Julieta" cigarrer i förvar. Jag har aldrig prövat dessa men är sugen på att pröva röka en nu.

Vilken tycker ni är bätte av dom här, respektive sämre?

Romeo y Julieta No.1
Romeo y Julieta No.2
Romeo y Julieta No.3

BTW! Har någon här erfarenhet av att röka i växthus? Mina föräldrar slog nämligen upp ett ståtligt sådant på deras tomt för några veckor sen och det första jag tänkte på när jag såg det var "mmm, a smoking cabin for Luigi!" Kan växterna ta skada?
Citera
2011-07-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Har i nuläget 3st "Romeo y Julieta" cigarrer i förvar. Jag har aldrig prövat dessa men är sugen på att pröva röka en nu.

Romeo y Julieta No.1
Romeo y Julieta No.2
Romeo y Julieta No.3

BTW! Har någon här erfarenhet av att röka i växthus? Mina föräldrar slog nämligen upp ett ståtligt sådant på deras tomt för några veckor sen och det första jag tänkte på när jag såg det var "mmm, a smoking cabin for Luigi!" Kan växterna ta skada?
Har ej rökt nämnda men dina växter kommer troligtvis ta skada ja.
Citera
2011-07-28, 01:57
Medlem
Frijss avatar
Okej, nu är det så att jag tänker beställa hem ett par cigarrer och lite "Cigarr te" från www.gotteftermaten.se

Här finns te och Kubanskt kaffe (Som jag förmodligen tänker köpa.): http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=240

Står att det har upptäckt att cigarr smaken blir mer "Enhanced" med dessa Te sorter (Men detta kan vara en överdrift. I alla fall, finns det någon som skulle kunna rekommendera några prisvärda Kubanska cigarrer från cirka 50-150 kronor. Sedan skulle jag vilja ha rekommendationer från Dominikanska cigarrer och övriga länder.

Är det någon som vet några riktigt goda och prisvärda cigarrer? Jag föredrar helst kryddiga och starkare cigarrer som tex Cohiba Corona Especial, men gillar också milda.
Citera
2011-07-28, 17:44
Medlem
Horgatans avatar
Beställde hem ett litet paket idag med ciggarer.

Flor de Selva Fino,
Cumpay Piramide,
Balmoral Corona,
Alonso Menendez No. 20,
Montecristo No. 4,

Någon av er som provat dessa och kan berätta vad jag har att vänta mig?
Inte prövat någon av dessa så det ska bli en rolig erfarenhet.
Citera
2011-07-28, 17:57
Medlem
Intelligenss avatar
Jag gillar Habana
Citera
2011-07-29, 16:28
Medlem
LGM-30Gs avatar
Har under sommaren fått upp ögonen för cigarrer efter att tidigare rökt cigariller då och då. Har hittils testat Coronas Major, AVO XO Trio och något krafs i genomskinlig tub.

Av de tre har Coronas Major helt klart varit bäst, då jag upplevde den sakna en viss frän bismak som fanns i AVO'n. Den tredje minns jag inte namnet på och lika bra det för den var absolut inget vidare, finns väl en anledning till att tobaksaffären inte bemödade sig förvara den i humidoren ens...

Kvar att testa har jag nu Punch och Monte Cristo, väntar bara på ett bra tillfälle.
Citera
2011-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgatan
Beställde hem ett litet paket idag med ciggarer.

Flor de Selva Fino,
Cumpay Piramide,
Balmoral Corona,
Alonso Menendez No. 20,
Montecristo No. 4,

Någon av er som provat dessa och kan berätta vad jag har att vänta mig?
Inte prövat någon av dessa så det ska bli en rolig erfarenhet.
Ska du röka dom nu eller vänta något år?
Citera
2011-08-02, 17:29
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi

Romeo y Julieta No.1
Romeo y Julieta No.2
Romeo y Julieta No.3

De där cigarrerna är samma, bara storleken/röktiden skiljer är jag rätt säker på. Dock är de bra budgetcigarrer skulle jag säga.

Ska väl inte vara dåligt för växterna, nikotin är ju bra mot bladlöss, och koldioxid gillar ju växter
Citera
2011-08-03, 16:28
Medlem
Horgatans avatar
Dubbel.
Citera
2011-08-03, 16:29
Medlem
Horgatans avatar
Mark --> Jag har tänkt röka dem inom ett halvår iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in