2012-02-17, 05:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Nej, för när man söker GMU så gör man det ju via en preliminär anställning. Alltså, om du söker till GMU och kryssar i att du vill till K3 så kommer din GMU att vara precis likadan som alla andras, men om du klarar din GMU med godkända betyg så får du din anställning på K3 där du sedan fortsätter med utbildningar inom det område du har. Så att söka GMU genom hemvärnet gör att du preliminärt har en anställning i hemvärnet. Själva GMU är densamma som för en person som gör GMU på K3, P7 eller F21 men efter GMU (med godkända resultat) kommer du att bli anställd på den befattning du sökt. Det är så jag förstått det. Så återigen, söker du via hemvärnet så kommer din GMU att vara lika alla andras, svar ja. Men efter GMU så kommer du att ha en plats i hemvärnet istället för på tex K3, P7 eller F21. Fattar du?
Aha då förstår jag! Tack så mycket för svaren, har verkligen varit till hjälp!

Med vänlig hälsning,
2012-02-17, 05:56
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emedlem
Om man blir antagen till gmu, kan man då bara göra gmu-utbildningen och sen inte göra något mer inom försvaret. Alltså ha gmu-utbildningen i sitt bagage?

Citat:
Ursprungligen postat av emedlem
Okej tack för svaret ! Det var något sådant jag hade tänkt mig innan jag fick hela flashback mobben emot mig.

Fel av denna sk "flashback mobben" som inte förstod det från början då eller? ""
2012-02-17, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Fel av denna sk "flashback mobben" som inte förstod det från början då eller? ""
Nä det var det inte. Var trött och på dåligt humör så ber som ursäkt.

Med vänlig hälsning,
2012-02-17, 11:23
Medlem
Tallskogsboxs avatar
Tjena! Lite information om I-provet.

Provet 2010 var kallat Testbatteri 2000. Vilket mätte följande 3 områden.

Allmänbildning, spatial/kognitiv förmåga och verbal förmåga. Alla dessa områden graderas efter en niogradig skala där medeltalet ger slutgiltigt betyg för I-prov. T.ex. Ab 7, S/kf 9, Vf, 6 ger (7+9+6)/3 = 7,3 ~ 7 Jag är inte säker på hur de räknar dock torde det likna detta.
2012-02-17, 13:11
Medlem
FMVSTARs avatar
Nån som fått svar angående Gmu 2? Väntar på besked om jag kommer in på P7 eller inte.
2012-02-17, 14:12
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMVSTAR
Nån som fått svar angående Gmu 2? Väntar på besked om jag kommer in på P7 eller inte.
Beslut om du inte kommer in kommer i mitten av nästa vecka. Sedan tar det några dagar till eftersom det ska göras registerkontroll hos RPS (Rikspolisstyrelsen) och går man igenom får man ett erbjudande som man ska svara på inom 3 dagar med koden man fått vid mönstringen kring den 25-26 ungefär, ge och ta någon dag.
2012-02-17, 14:16
Medlem
FMVSTARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traedet
Beslut om du inte kommer in kommer i mitten av nästa vecka. Sedan tar det några dagar till eftersom det ska göras registerkontroll hos RPS (Rikspolisstyrelsen) och går man igenom får man ett erbjudande som man ska svara på inom 3 dagar med koden man fått vid mönstringen kring den 25-26 ungefär, ge och ta någon dag.

Tackar
2012-02-17, 19:40
Medlem
RevisionistChannels avatar
Citat:

Kan man bli antagen om man är dömd för brott mot mänskligheten?
2012-02-17, 19:43
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
Kan man bli antagen om man är dömd för brott mot mänskligheten?
Försökte du vara rolig nu eller?
2012-02-17, 19:57
Medlem
Citat:

Förstår inte riktigt, är det de som inte kommit in som får beskeden nästa vecka?
2012-02-17, 20:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloh
Förstår inte riktigt, är det de som inte kommit in som får beskeden nästa vecka?
Nej, det lär vara de som "kommit in" som får besked.
2012-02-17, 21:17
Medlem
Finns det någon statistik på vad genomsnittet är i varje delprov, t.ex Iprov styrka osv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in