2012-01-11, 14:36
Medlem
Kolagubbens avatar
Snart dags för inryck , någon som kan rekomendera några bra inlägg till kängorna?

Undrar även om någon vet när första hemresan blir?
Senast redigerad av Kolagubben 2012-01-11 kl. 14:42.
2012-01-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Är bänken som man ska upp på 40 cm?
Japp!
2012-01-11, 15:43
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
Japp!
Sedärja, det var därifrån jag fick siffran 40- doh

Någon som vet om jägarutbildningen skiljer sig mycket på de olika förbanden i Sverige?
2012-01-11, 16:31
Medlem
Citat:
skulle kunna stämma säg ca 40 cm
2012-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Snart dags för inryck , någon som kan rekomendera några bra inlägg till kängorna?

Undrar även om någon vet när första hemresan blir?

vart ska du göra din Gmu?

För mig som gör den på lss är vi i tjänst första helgen och får antagligen åka hem andra helgen då om man vill antar att det är samma för alla!
2012-01-11, 16:38
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
vart ska du göra din Gmu?

För mig som gör den på lss är vi i tjänst första helgen och får antagligen åka hem andra helgen då om man vill antar att det är samma för alla!

Karlskrona, var kan man kolla om man är i tjänst första helgen?
2012-01-11, 22:40
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Är du på riktigt eller?
Du säger att svensk militärutbildning är dålig samtidigt som du har en kompis som har gått med i Främlingslegionen.
Tror du han hade promenerat in dit om han hade bowlat istället för att ha varit i FöM?

Dessutom; klart som fan att det är skillnad på FöM och FL- FL är en av de hårdaste som finns i världen och det är sjukt svårt att komma in.
Jämfört med dem så skulle nog många länders "utbildning" vara dåligt.
Det är ju bra om du har lite koll innan du säger att den svenska militärutbildningen är undermålig..

Att det skulle vara "sjukt svårt" att komma in är en myt som cirkulerar. Sanningen är att det inte är är "sjukt svårt". Intelligenstestera är enklare är försvarsmaktens, men de fysiska kraven är betydligt mer krävande.

Orsaken till dessa myter är förmodligen att floder av nordafrikaner och andra folk från tredjevärlden söker sig till FFL och blir ständigt utslängda bara pågrund av deras hygien. En svensk vältränad man som slutfört lumpen har inga problem att bli antagen. Om han är över 23 år och har arbetslivserfarenhet så är det lotterichans att han INTE blir antagen.
2012-01-12, 01:18
Medlem
tintin:

Varför dömer du ut FM samtidigt som du i en annan tråd visar intresse på att ansöka?
2012-01-12, 01:27
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Att det skulle vara "sjukt svårt" att komma in är en myt som cirkulerar. Sanningen är att det inte är är "sjukt svårt". Intelligenstestera är enklare är försvarsmaktens, men de fysiska kraven är betydligt mer krävande.

Orsaken till dessa myter är förmodligen att floder av nordafrikaner och andra folk från tredjevärlden söker sig till FFL och blir ständigt utslängda bara pågrund av deras hygien. En svensk vältränad man som slutfört lumpen har inga problem att bli antagen. Om han är över 23 år och har arbetslivserfarenhet så är det lotterichans att han INTE blir antagen.
Du har säkert stora erfarenheter av både FL och FöM i skrivandets stund?

Tycker du inte själv att det är pinsamt att döma ut FöM utbildning i ena stunden och sedan både visa intresse för svensk militär samt säga att det inte är några problem för svenska soldater att bli antagna till FL?
Grattis till en vecka gammal citering också, gå nu tillbaka till MÖP:et och om du ska envisas att skriva här så se till att det är GMU/KMU-relaterat är du snäll.
2012-01-12, 04:44
Medlem
XleonZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
Såhär står det i papperna ; du ska inställas senast kl 11 , helst mellan 08.00-10.00. Behöver du åka upp dagen innan meddela kvartersmästaren 0721-8770988.
vid frågor ring; 018-196216 el 018-196365.

Står såklart massa mer men mitt tips är att ringa dit och be dem skicka nya pappren så fort som möjligt! En sak jag inte fattar bara, det står såklart att man ska visa upp legitimation och inkallelseorder när man "checkar" in. Men vafan är inkallelseordern? jag har inte fått ett papper där det står INKALLELSEORDER, fick ju ett sms :S eller är jag trög ?

Gött att jag har skickat dessa papper man skulle skicka in, de enda jag tappa bort var bara tiderna o sånt... Men tack för numren, ringer så fort jag vaknar...
2012-01-12, 04:48
Medlem
XleonZs avatar
Vad händer efter GMU i lss 'Kaninvalp' ??
Vad sökte du som i mönstringen?
2012-01-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XleonZ
Vad händer efter GMU i lss 'Kaninvalp' ??
Vad sökte du som i mönstringen?

Sökte markstrid. Men det betyder inte att jag måste jobba inom det utan skulle gäran vilja söka hundförare eller pilot men missade sökningen till pilot eftersom man tydligen skulle söka den vid sidan om och det berättade dem när jag mönstrade... så försökte bara komma in inom flygvapnet för att det kanske skulle var enklare att gå den vägen. Men vet som sagt inte exakt vad som händer, fårse hur gmun går!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in