2012-07-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Jag blev nekad till att göra lumpen pga. att jag sa att jag hade tinnitus (dumt nog, trodde inte det skulle göra något). Går det att söka GMU då, eller kommer jag bli nekad för att de ser mina tidigare mönstringsresultat i en databas eller så?
Nä det är bara att köra, du kommer att få göra nya tester vilket sen gäller i 3 månader framöver om jag kommer ihåg rätt
2012-07-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salsius
Nä det är bara att köra, du kommer att få göra nya tester vilket sen gäller i 3 månader framöver om jag kommer ihåg rätt
Resultaten är giltiga i ett år, men allt sparas. Det behöver dock inte betyda att de går igenom gamla värden, utan sök igen och hoppas på det bästa
2012-07-06, 22:59
Medlem
när får man reda på om man kommer med eller inte?!?!
2012-07-07, 00:30
Medlem
Någon som vet/har en bra gisning vad för resultat som krävs för att komma in på
Livregementets husarer (K 3) jägare gmu 1 2013?
mvh
2012-07-07, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theducks
mvh

Helt omöjligt att säga.
2012-07-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
när får man reda på om man kommer med eller inte?!?!
18 juli börjar dom skicka ut
2012-07-07, 11:21
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
mvh
Högt hos psykologen iaf och på styrka/cykel. Träna så mycket du kan och hoppas på det bästa
2012-07-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Högt hos psykologen iaf och på styrka/cykel. Träna så mycket du kan och hoppas på det bästa

ja det är väl så ! skulle så gärna vilja prova på jägar beffatning. Är preliminärt antagen till gmu 4, p4skövde. Min tanke är ju att göra gmu där sedan vad jag förstår det som, göra nya sökningar efter avslutad gmu och hoppas på det kommer ut någon jägar utbildning...
Annars är ju ett altenativ att söka till k3 och tacka nej till skövde, men kommer jag då inte in blir allt jävligt låååång draget!
men kanske det finns en "liten chans?
S: 8
K:7
P: 7/7
I: 6
inga syn, hörsel fel.
T: A
2012-07-07, 14:08
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
ja det är väl så ! skulle så gärna vilja prova på jägar beffatning. Är preliminärt antagen till gmu 4, p4skövde. Min tanke är ju att göra gmu där sedan vad jag förstår det som, göra nya sökningar efter avslutad gmu och hoppas på det kommer ut någon jägar utbildning...
Annars är ju ett altenativ att söka till k3 och tacka nej till skövde, men kommer jag då inte in blir allt jävligt låååång draget!
men kanske det finns en "liten chans?
S: 8
K:7
P: 7/7
I: 6
inga syn, hörsel fel.
T: A
Jag vet inte vad p4 i Skövde är, är det markstrid eller jägare? Det bästa hade varit om du sökt jägartjänst direkt som GMU för då får du garanterad plats senare, dock är det väldigt svårt att komma in på det.
2012-07-07, 15:23
Medlem
FJS kräver 2 års tjänstgöring inom valfritt förband innan man kan söka dit. Så om du vill ha den jägartjänsten så är det bara att köra på.

Edit; Detta är vad jag läst/hört. Någon får gärna intyga.
2012-07-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliechapp
18 juli börjar dom skicka ut

spännande!
2012-07-07, 16:50
Medlem
Frodoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
FJS kräver 2 års tjänstgöring inom valfritt förband innan man kan söka dit. Så om du vill ha den jägartjänsten så är det bara att köra på.

Edit; Detta är vad jag läst/hört. Någon får gärna intyga.

Uppfyller du den kravprofil pliktverket har satt på befattningen fallskärmsjägare kan du söka till kompletterande tester vid Fallskärmjägarskolan.

Vill du söka anmäler du detta till din inskrivningsförättare i samband med mönstringen. Du kommer då att få genomföra pliktverkets jägartest vid mönstringen. Pliktverket väljer därefter ut de sökande med bäst mönstringsvärden. Dessa kallas till ett förtest vid Fallskärmsjägarskolan.
- Taget från FJS officiella hemsida

Edit: Skillnaden mot förut är att man gör GMU efter mönstringen för att sedan kunna bli antagen till dem kompletterande testerna.
Senast redigerad av Frodoe 2012-07-07 kl. 16:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in