2011-12-03, 18:07
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermesSaliba
Ja men klimatet kan även ställa in övningar, ändra på saker i schemat och vissa saker är inte lämpliga att göra i väldigt kallt klimat. Just därför kan man inte säga att GMU är exakt likadant med reservation för temperatur.
Klimatet kan göra det omöjligt, farligt eller bara fruktansvärt ineffektivt vid vissa övningar och då tror jag nog att man hittar på något annat, även om det inte står i kursplanen och ojojoj vilka dåliga befäl det måste vara då.
Jag tror absolut att en person som gör GMUn i boden får lite mer pannben än övriga GMUare, då det antagligen (garanterat) kommer vara en tuffare vardag. Sen om man har nytta av det eller inte är ju irrelevant i frågan, men GMU är inte samma oberoende var du gör den.
Menar inte att vara otrevlig mot dig nilsson, hoppas inte du uppfattade det så.

Onödig debatt. Självklart kan ingen utbildning vara exakt likadan på flera ställen samtidigt. Så enkelt som att man har olika befäl gör det annorlunda. Flera saker som spelar in. Målet är dock att den ska vara så lik som möjligt och det är samma kursplan oavsett placering och preliminär befattning. Det är viktigt att poängtera så att inte folk tror dom söker in som jägare till GMU och ska få jägarutbildning under GMU medan dom på P4 ska löka i en stridsvagn.. lite överdrivet men du förstår nog.
2011-12-03, 20:19
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Nu har jag fått nog av det här... 3e gången jag fått nobben nu. (enbart senaste gången berodde på att mina resultat inte räckte)

Har sökt till GMU 2 men det känns meningslöst iochmed att samma resultat från i maj kommer att gälla nästa antagningsprövning eftersom den kommer vara mindre än ett år efter förra. Jag har tränat som en besatt men på pappret är jag fortfarande lika svag.

Lycka till och grattis ni som kommer med!
2011-12-03, 20:42
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Nu har jag fått nog av det här... 3e gången jag fått nobben nu. (enbart senaste gången berodde på att mina resultat inte räckte)

Har sökt till GMU 2 men det känns meningslöst iochmed att samma resultat från i maj kommer att gälla nästa antagningsprövning eftersom den kommer vara mindre än ett år efter förra. Jag har tränat som en besatt men på pappret är jag fortfarande lika svag.

får man fråga vad du har för resultat?

du kan kanske skicka pm så slipper man posta massa resultat i tråden.
2011-12-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader

De fysiska delarna är alternativa så långt jag vet. Du kan alltså välja att göra dom med risk för att göra sämre ifrån dig och få det som resultat istället.
2011-12-04, 20:04
Medlem
Hur kommer det sig att ni har fått era antagninsbesked? De skulle väl inte skickas ut förrän den 16nde? Jag har varken fått brev eller sms så tycker ni jag ska ringa RM?
2011-12-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firran
Hur kommer det sig att ni har fått era antagninsbesked? De skulle väl inte skickas ut förrän den 16nde? Jag har varken fått brev eller sms så tycker ni jag ska ringa RM?

Du kan vara helt lugn. Vissa har ringt för att fråga om de kom in (som jag) andra som inte har kommit in får besked någon/några veckor in vi andra få besked. Så luuuugn.
2011-12-04, 20:43
Medlem
Hur länge är cykeltestet?
Senast redigerad av i662 2011-12-04 kl. 21:02.
2011-12-04, 20:47
Medlem
Det är bara positivt att du inte hört något ifrån FM ännu (sms eller brev), för om jag inte minns fel så är det bara dom som inte kommit vidare som fått brev eller sms redan.

Och resten som fått reda på det har ringt RM och frågat
2011-12-04, 20:59
Medlem
Misstänker att jag blivit antagen men kommer nog börja arbeta i januari istället... Så kommer att säga upp min plats. Vem ska jag ringa för att meddela detta INNAN jag får mitt besked?
2011-12-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i662
Hur länge är cykeltestet?

Det beror på hur mycket du väger och vilken nivå du kommer till.

Citat:
Ursprungligen postat av Augustus-Hill
Misstänker att jag blivit antagen men kommer nog börja arbeta i januari istället... Så kommer att säga upp min plats. Vem ska jag ringa för att meddela detta INNAN jag får mitt besked?

Ring till RM:0771-24 40 00

Får man fråga vad du har sökt?
2011-12-04, 21:24
Medlem
[quote=diskjude]Det beror på hur mycket du väger och vilken nivå du kommer till.

Tack för svaret.
Jag har sökt till GMU 2 och 3. Om jag går vidare så ska jag mönstra ganska snart tror jag så det var därför jag undrade.
2011-12-04, 22:33
Medlem
Har gått och blivit nervös över att jag trimmade min moppe när jag var yngre tror ni att det kommer påverka om jag får göra gmu eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in