2012-02-03, 20:04
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan du själv reflektera över varför su sållats bort, trots relativt bra testresultat? Är det du eller världen som är "dum"?
Jag har ju inte sållats bort än, jag har bara fått ett dåligt omdöme av psykologen.

Anledningen till att jag fick det är väl till viss del mitt uttalande om droger vilket jag ångrar djupt.

Citat:
Vad jag menar är att testresultat kan peka mot vissa personkarkteristika. Alla är inte lämpade, få är kallade...
Förstår inte riktigt vad du menar här.
2012-02-03, 20:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Jag har ju inte sållats bort än, jag har bara fått ett dåligt omdöme av psykologen.

Anledningen till att jag fick det är väl till viss del mitt uttalande om droger vilket jag ångrar djupt.

Förstår inte riktigt vad du menar här.
Jag förstår att du inte förstår. Där har vi problemet. Beskriv vad du vill och varför. Några få meningar om varför du vill strida för ditt liv under den svenska fanan.
Min historia är mönstring, jägarprov, befäl Kustjägarkompani, och sedermera avlönad legionär. Var jag särklilt stark? Nä. Smart? Nä. Kondition? Ja. Dum? ja.
http://www.youtube.com/watch?v=H5mjEZkEXFI
2012-02-03, 20:32
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Jag förstår att du inte förstår. Där har vi problemet. Beskriv vad du vill och varför. Några få meningar om varför du vill strida för ditt liv under den svenska fanan.
Min historia är mönstring, jägarprov, befäl Kustjägarkompani, och sedermera avlönad legionär. Var jag särklilt stark? Nä. Smart? Nä. Kondition? Ja. Dum? ja.

Legionär med Internet?
2012-02-03, 20:37
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Jag vill jobba i försvaret för att jag tror att det skulle vara väldigt kul och stimulerande, och framförallt för att det skulle vara skönt att komma bort från hemma och göra något annorlunda.

Om jag ska strida skall det helst vara för att försvara det här landet men jag kan även tänka mig att göra utlandstjänst för att kunna hjälpa människor.
2012-02-03, 20:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Legionär med Internet?
Ja, och jag ligger just vid gränsen mellan... Man kan avsluta sitt uppdrag och bo i husvagn, lägenhet, hus eller koja...
2012-02-03, 20:42
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ja, och jag ligger just vid gränsen mellan... Man kan avsluta sitt uppdrag och bo i husvagn, lägenhet, hus eller koja...

Skojare...
2012-02-03, 20:56
Moderator
Citat:
Skojare...
Ja, jag sitter trygg i min villa. För två år sedan gjorde jag det icke, trots höga psykologbetyg. Min raljerande ton beror enbart på att vägen in finns där alltid, vägen ut inte lika tydlig. Trots helvete, skit och allmän misär rekommenderar jag er ändå att söka till Franska främlingslegionen, det går alltid att hoppa av.
http://www.youtube.com/watch?v=-igeK_3FF3E&feature=related
2012-02-03, 22:00
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ja, jag sitter trygg i min villa. För två år sedan gjorde jag det icke, trots höga psykologbetyg. Min raljerande ton beror enbart på att vägen in finns där alltid, vägen ut inte lika tydlig. Trots helvete, skit och allmän misär rekommenderar jag er ändå att söka till Franska främlingslegionen, det går alltid att hoppa av.
http://www.youtube.com/watch?v=-igeK_3FF3E&feature=related

Var nere i Paris när jag var 17, kom dock tillbaka efter 2 dagar. Ska åka ner snarast, men hoppas först kunna göra gmu - logistik och sedan kunna få ta körkort där.
2012-02-03, 23:02
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Var nere i Paris när jag var 17, kom dock tillbaka efter 2 dagar. Ska åka ner snarast, men hoppas först kunna göra gmu - logistik och sedan kunna få ta körkort där.

Asså nere i Paris för att gå med i FFL...
2012-02-04, 00:31
Medlem
En fråga; om jag klarar mig hyffsat bra (minst 7 i styrka/kondition/psykolog t.ex.) men får tjänstbarhet B pga lätt gräsallergi, vilka tjänster är det som ryker?

Vad krävs för att få tjänstbarhet B respektive A?
Senast redigerad av LuceTom 2012-02-04 kl. 00:47.
2012-02-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuceTom
En fråga; om jag klarar mig hyffsat bra (minst 7 i styrka/kondition/psykolog t.ex.) men får tjänstbarhet B pga lätt gräsallergi, vilka tjänster är det som ryker?

Vad krävs för att få tjänstbarhet B respektive A?

Osäker på att du ens får göra GMU med gräsallergi. Vissa har fått tjänstbarhet B pga kattallergi, och det ska ju inte ha någon betydelse. Att vara allergisk mot gräs kan ju inte vara bra som soldat.
2012-02-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Osäker på att du ens får göra GMU med gräsallergi. Vissa har fått tjänstbarhet B pga kattallergi, och det ska ju inte ha någon betydelse. Att vara allergisk mot gräs kan ju inte vara bra som soldat.

Jo det är ju självklart men jag menar lätt gräsallergi, alltså att man bara nyser lätt då o då och inte att t.ex. få utslag överallt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in