2012-06-10, 22:25
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
I en strf90 samt patgb203 kan man transportera soldater och då är det väl inte en fördel ifall man måste sitta med böjt huvud en längre sträcka, flera gånger om.
Jo det är sant. Läste ett inlägg på soldf där en person som var över 190cm och gjorde gmu på AJB, så det verkar som att vissa antingen har tur eller att AJB inte har de kraven på längden.. men de använder sig också av fordon ibland gissar jag? Så det är ju lite konstigt.
2012-06-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
Finns risk att jag misstolkar Macke85 här, men jag tror inte att han menar uteslutande förare/skytt etc. I en strf90 samt patgb203 kan man transportera soldater och då är det väl inte en fördel ifall man måste sitta med böjt huvud en längre sträcka, flera gånger om.

Du tolkade rätt.

Jag syftade inte på besättningsmedlemmarna på stridsfordon, utan på skyttet som är fordonsburet och åker bak i stridsfordonen. Där är det trångt.
2012-06-10, 22:42
Medlem
Är det någon som vet om man får göra GMU om man har ADD, men "kvalificerar" sig på alla andra plan?
2012-06-11, 04:56
Medlem
Jag kom in på en högskolelinje jag hellre går på än GMU, jag har dock mönstring nu snart - den 18:e juni. Ska jag bara skita i GMU:n, eller ska jag innan meddela att jag inte kommer? Försämrar de mina framtida chanser för GMU, i sådana fall (alltså om jag bara "skiter i det")?

mvh mycket tacksam för svar
2012-06-11, 05:04
Medlem
vad är genomsnittsåldern på killarna som söker GMU? UNGEFÄR?
2012-06-11, 05:14
Medlem
Berätta för psykologen att jag åkte fast för snatteri när jag var 15 (6 år sen). Inget som syns i brottsregistret, men är det något hon kan ha antecknat och sänka mina chanser att komma in? Vet inte hur petiga de är med sånt.

Fick 5 hos psykologen och tjänstbarhet A.
2012-06-11, 09:58
Medlem
MrAdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Jag kom in på en högskolelinje jag hellre går på än GMU, jag har dock mönstring nu snart - den 18:e juni. Ska jag bara skita i GMU:n, eller ska jag innan meddela att jag inte kommer? Försämrar de mina framtida chanser för GMU, i sådana fall (alltså om jag bara "skiter i det")?

Nu är jag ungefär i samma sits som dig, kan inte komma på grund av andra anledningar dock. Jag skulle definitivt ringa och avsäga mig platsen. Huruvida det försämrar dina chanser för GMU nästa gång kan jag inte svara på.
2012-06-11, 15:18
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvethut
Berätta för psykologen att jag åkte fast för snatteri när jag var 15 (6 år sen). Inget som syns i brottsregistret, men är det något hon kan ha antecknat och sänka mina chanser att komma in? Vet inte hur petiga de är med sånt.

Sådant antecknas och det är något som definitivt sänkte ditt betyg hos psykologen, tyvärr. Och anteckningarna sparas också.

Men hoppas dina resterande betyg räcker till.

Någon som har gjort Högskoleprovet under GMU? Kan man få ledigt den dagen?
2012-06-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman

Ring och meddela att du inte kommer pga förhinder, du behöver inte ge någon anledning utan dom är förstående. Finns många fler som väljer studier före GMU så det är ju inget ovanligt direkt, och så tar det inte så lång tid att ringa heller
2012-06-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Sådant antecknas och det är något som definitivt sänkte ditt betyg hos psykologen, tyvärr. Och anteckningarna sparas också.

Med sänkte menar du att jag te x hade fått en 8a istället för en 5a om jag inte hade sagt det?
2012-06-11, 18:14
Medlem
AndersLils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kortet

Citat:
Med sänkte menar du att jag te x hade fått en 8a istället för en 5a om jag inte hade sagt det?

Tveksamt. Väldigt tveksamt.

Jag är ingen expert, men ärlighet borde ju räknas som något positivt? Alla gör ju misstag- det fattar ju psykologen. Så länge man inte ha utvecklat ett kriminellt liv, så borde det väl inte vara så märkvärdigt?
2012-06-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersLil
Tveksamt. Väldigt tveksamt.

Jag är ingen expert, men ärlighet borde ju räknas som något positivt? Alla gör ju misstag- det fattar ju psykologen. Så länge man inte ha utvecklat ett kriminellt liv, så borde det väl inte vara så märkvärdigt?

Ja, jag känner lite så också.

Sen var det en godisbit för 7.90:-. Fick inga böter, bara en muntlig varning av polisen och ett brev hemskickat där det stod nånting om att jag gjort mig skyldig till snatteri.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in