2011-01-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -mary-
Min pappa är gammal officer och tycker att det är jättespännande att jag nu ska göra GMU. Han tycker att det är så spännande att han ringde till översten som är chef för GMUn och snackade lite allmänt med honom, tydligen är den äldste som blivit antagen 46 år (!!!) så jag tror du kan var lugn. Själv kommer jag vara 23.
Det lät positivt. Behöver kanske inte oroa mig trots allt då. FM Here i come, gubbjävel at 26
2011-01-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Någon som vet när vidareutbildningen börjar efter GMU? Är det direkt efter, eller är det någon veckas uppbehåll?

För den som undrade kan jag säga att jag blir 23 under GMU.

Tror jag läste på försvarsmaktens facebooksida att den börjar direkt efter gmu! Är dock inte säker på detta.
2011-01-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Tror jag läste på försvarsmaktens facebooksida att den börjar direkt efter gmu! Är dock inte säker på detta.
Stämmer bra.

"-Aron Holm-
Hej.
Om man efter tre månaders GMU är lämplig och villig att fortsätta (provanställning) när förväntas man då börja på riktigt. Direkt efter avslutad GMU?

den 2 januari kl. 15:17 · Gilla · Kommentera · Visa feedback 12Dölj feedback (12)

-Försvarsmakten-
Hej Aron och ni andra! Generellt sett så påbörjas provanställningen direkt efter genomförd GMU.
den 5 januari kl. 08:43"

Taget från försvarsmaktens facebook.
2011-01-10, 14:57
Medlem
Du har blivit antagen till GMU med en preliminär inriktning mot:
Förband: Luftvärnsregementet/Halmstad
Arbetsområde: Markstrid Soldat/Armèn

FUCK YES!
2011-01-10, 15:05
Medlem
Gratulerar. Måste va skönt att slippa tänka på det mer. nu kommer du bara behöva vänta 21 dagar innan det börjar. haha. klockan har aldrig gått så långsamt som denna månaden.
2011-01-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Enligt SJ ska det ju gå tåg till Borensberg Centrum, Som är betydligt närmare Kvarn än Linköping : ) Fast likt förbannat svårt och veta hur man ska ta sig fram till "Kvarn" första gången :P
Ska ringa o fråga om vägbeskrivning från Borens C, kanske man kan värma upp sig med en liten skogsmasch! ; )

Hittade faktiskt en hållplats som heter Kvarn Stridskola.. kan det stämma ?

Ska till Kvarn, Borensberg 31 januari
2011-01-10, 15:41
Medlem
Moderalmas avatar
Kommer vara 18 år när jag gör min GMU. Tycker att det bara vore roligt med folk som är äldre.
2011-01-10, 15:49
Medlem
Hur står det till med fysiska statusen hos er alla som ska rycka in om 4 veckor? springer ni milen snabbare än vinden? förväntas man göra BRAK varje morgon när man ligger inne eller skiljer det från förband till förband?
2011-01-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Hur står det till med fysiska statusen hos er alla som ska rycka in om 4 veckor? springer ni milen snabbare än vinden? förväntas man göra BRAK varje morgon när man ligger inne eller skiljer det från förband till förband?

Springer inte milen snabbare än vinden direkt men kondisen är det inget direkt fel på, dock lite för tung för tillfället men inget som hämmar mig. Stark som en björn!
2011-01-10, 16:01
Medlem
bara kondisen som sviker mig nu, då man bor i norrbotten är det lite svårt att vara ute och springa så här års. men den är påväg upp nu igen, då vi har shortsväder nu

@Mhackqz

du kommer få det roligt med snön i boden, har snöat på rejält nu.
du får bara hoppas att värmen håller i sig nu :P
2011-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
bara kondisen som sviker mig nu, då man bor i norrbotten är det lite svårt att vara ute och springa så här års. men den är påväg upp nu igen, då vi har shortsväder nu

@Mhackqz

du kommer få det roligt med snön i boden, har snöat på rejält nu.
du får bara hoppas att värmen håller i sig nu :P
haha. "värmen". ja. minus 15 är väl att klassa som värme där uppe. i skåne har det rådit "vinterkaos" de senaste månaderna för det varit minusgrader och snöat. folk blir lika förvånade varje år. men det är väl bara att göra det bästa av snön.
2011-01-10, 18:29
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
Hittade faktiskt en hållplats som heter Kvarn Stridskola.. kan det stämma ?

Ska till Kvarn, Borensberg 31 januari

Ojj det lät ju underbart! Är det möjligen en buss från Linköping? :P Vart hittade du detta föressten? ^^ Ska ringa till förbandet imorgon o höra men det borde ju vara i närheten av dit vi ska! ; )
Ska ju också dit sista janu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in