2011-12-22, 17:18
Medlem
XleonZs avatar
Känner mig så ensam
E de ingen som ska börja på LSS?
2011-12-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XleonZ
Känner mig så ensam
E de ingen som ska börja på LSS?

Jag hade gärna, om 5 andra hade tackat nej till sina platser på den befattning jag har sökt.
2011-12-22, 18:12
Medlem
Hej grabbar, jag måste tyvär tacka nej till min plats pga. lite problem, Men vill igentligen så tänkte mest höra om man nu tackar nej nu, kan man komma in/blir det svårare att få en GMU plats om man söker vid ett senare tillfälle?
2011-12-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D0minus
Hej grabbar, jag måste tyvär tacka nej till min plats pga. lite problem, Men vill igentligen så tänkte mest höra om man nu tackar nej nu, kan man komma in/blir det svårare att få en GMU plats om man söker vid ett senare tillfälle?

Du har samma förutsättningar att komma in som alla andra. Det kommer inte vara som en prick i ditt register om du menar så. Men det kan ju vara betydligt mycket mer press och konkurrans nästa gång så du tar ju en risk iomed att du tackar nej.

Vad för befattning har du kommit in på?
2011-12-22, 19:20
Medlem
Tja! Jag hade tänkt försöka komma in på GMU nu inom en snar framtid, men det är så att jag har Samhäll A nu under det tredje året på gymnasiet. Måste den kursen vara avklarad före man kan söka in?
2011-12-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Du har samma förutsättningar att komma in som alla andra. Det kommer inte vara som en prick i ditt register om du menar så. Men det kan ju vara betydligt mycket mer press och konkurrans nästa gång så du tar ju en risk iomed att du tackar nej.

Vad för befattning har du kommit in på?

okej tack får hoppas jag får en andra chans då... Var LV6 Luftvärn, kommer tacka nej idag så grattis till den som ligger som reserv.
2011-12-22, 21:42
Medlem
Citat:
Det vet jag.. Jag menade inte att du kunde klättra till officer från soldat bara så. Jag sa att, för att kunna kvalificera sig till officers utbildningarna så behövs nog att man varit soldat en tid.

Det kan jag inte att svara på, men bra med pengar tjänar dom. Upp till 40-45k var det sagt. Om fotfolket i SOG tjänar mer än så blir jag förvånad dock. Varför är du så jävla fast i just SOG? Tror du på allvar att du kan komma in där?

Nej, det räcker med att man har gjort värnplikten med godkända vitsord.
För jag har även andra alternativ som jag har i tankarna.Varför skulle jag inte kunna komma in i SOG? Du känner inte mig, så yttra inte dig på det viset.
2011-12-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan1990
För jag har även andra alternativ som jag har i tankarna.Varför skulle jag inte kunna komma in i SOG? Du känner inte mig, så yttra inte dig på det viset.

För att du kommer ha GMU stämplat i pannan.
Det är inte rätt eftersom ni inte har något annat val, men just nu är folk inte direkt glada över att få in bassar med så lite erfarenhet i leden.
Ha tålamod är mitt tips. GMUarnas storhetstid kommer.
2011-12-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan1990

Men då har man redan varit soldat en tid, så det styrker bara min teori.

Därför att chansen är så pass liten att du kommer in så tidigt. Det är den för alla. Och att du uppfyller minimi-kraven spelar ingen roll. Frågan är om du är konkurrenskraftig gentemot "Lars", 27 år på FSJ och 3 missioner i ryggen.

Jag reagerar som jag gör för att du siktar upp mot skyarna utan att ens veta vart du står. Påstår du att du är redo att jobba bland försvarets absolut tuffaste med en GMU/värnplikt i ryggen?

Jag dömer inte dig som person, jag säger bara att det vore rent av löjligt om det skulle på riktigt bli aktuellt för dig att gå med i SOG den närmaste framtiden. Därför hoppas jag verkligen att du inte har mållåst dig på enbart SOG.

Men det har du tydligen inte gjort så jag håller käft nu.
Senast redigerad av Qendrim 2011-12-22 kl. 23:51.
2011-12-22, 23:53
Medlem
XleonZs avatar
Citat:
Jag hade gärna, om 5 andra hade tackat nej till sina platser på den befattning jag har sökt.
Flygtekniker/SOU???
2011-12-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XleonZ
Flygtekniker/SOU???

Nej då, Flygbassäk.
2011-12-23, 00:15
Medlem
XleonZs avatar
J
Citat: