Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Markstrid, inte så många sökande men det är ju irrelevant egentligen eftersom det kommer sannolikt att komma många fler.
Men tror du att det finns risk att mitt uttalande om droger kan stå i någon slags journal som de kollar igenom när de nominerar och jag kan bli petad pga av det?
Psykologen har med största sannolikhet noterat det uttalandet. Allt sparas och skrivs ned i en journal, sen vad FM går på när de tar ut folk till GMU vet jag inte, men det borde ju vara en sammanslagning utav resultatet från prövningen, omdöme från journal, sedan övriga meriter som ex. utbildningar, gymnasiebetyg, tidigare jobb, övrigt som tex. körkort, jägarexamen osv. Allt detta samlar ju RM in under antagningsprövningen.
Men, vill du veta exakt vad som står om dig så rekommenderar jag dig att begära ett registerutdrag, det gjorde jag och ja, nu vet jag allt RM har på mig efter två antagningsprövningar/mönstringar.
http://rekryteringsmyndigheten.se/service-och-e-tjanster/vara-register/du-kan-begara-utdrag-ur-vara-register/
Sedan, dina övriga resultat från prövningen var bra, så om det inte är alldeles för högt söktryck på utbildningen så borde du komma in även om du är i underkant på psykbetyget. Hade jag varit du hade jag ringt RM till veckan och bett om att få tala med en yrkesvägledare. Fråga då hur många sökande på antalet platser det är till ditt förstaval, är det många sökande och dina chanser ser små ut, be om att få byta utbildningsplats till någon annan, det är jag rätt säker på är möjligt.