Kontrollera att (x + 2) är en faktor i polynomet (3x^2 + 4x - 4). Här fick jag rätt 12-12=0 men b) vilken är den andra faktorn? Hur tar man reda på den?
Kontrollera att (x + 2) är en faktor i polynomet (3x^2 + 4x - 4). Här fick jag rätt 12-12=0 men b) vilken är den andra faktorn? Hur tar man reda på den?
(x+2) är en faktor omm -2 är ett nollställe, men det är säkert det du kollade. För att få ut den andra faktorn polynomdividerar du med (x+2).
Har en liten uppgift här, man ska först räkna ut dessa tal för hand sedan skriva in dem i "Matlab" och kolla om man får annorlunda svar... När jag räknar ut talen kommer jag fram till samma svar!
Upg1
1 + i / 2 + 2 * i
som blir = 1/2 (?)
Upg2
(1 + i) / ( 2 + 2 * i )
som blir = 1/2 (?)
Upg3
(1 + i) / 2 + 2 * i
som blir = 1/2 (?)
Är detta en kuggfråga eller vill de bara blotta min okunskap om matematik
Om vi vet att avståndet mellan solen och jorden är 1496 × 10 upphöjt i 8 och vi utgår ifrån att banan är cirkelformad och som vi vet tar de 365 dagar för jorden att åka runt solen hur snabbt färdas då jorden i km/s
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!