Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
I Sverige är det förbjudet att slå sina och andras barn. Det är nog det vi får förhålla oss till. Man könsstympar små flickor i vissa länder, men det behöver ju inte betyda att det är rätt eller ens acceptabelt.
Nu gled du bort från kärnfrågan igen. Jag sa att smisk är en del i fostran i många länder, man behöver inte ens åka så långt bort. Även om det är förbjudet med aga i Sverige förekommer det givetvis iaf.
Så till frågan:
Tror du att alla barn som får smäll på fingrarna kommer bli mördade inom kort? Är det ett likhetstecken menar du?